هر دو دامینی که مدنظرتون هست رو به این آدرس بفرستید که ببینم کدوم یکی میتونه گزینه بهتری باشه. در کل پیشنهاد می‌کنیم که تا جای ممکن، مخصوصا اگر هدف گذاری شما تبدیل شدن به یک برند بزرگ در آینده است، از این استراتژی استفاده نکنید. اگر این مسیر را درست پیش بروید و نام خوبی انتخاب کنید، می‌توانید آن را برای سالیان طولانی حفظ کنید و همواره ارزشش را بالاتر ببرید. مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و می‌تواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعی‌کنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. داشتم فکر می‌کردم که خیلی‌ها مثل من این مشکل را دارند و همین سخت بودن یادآوری، یکی از ویژگی‌های نام ضعیف برای برند است.

  • که مثلاً برای خوش‌آمدگویی به مخاطب، دعوت از مخاطب برای انجام کاری مثل پر کردن یک فرم یا معرفی و خرید محصول طراحی میشن.
  • تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد.
  • از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید. اگر هم زمان کافی ندارید یا خودتان به تنهایی نمی‌توانید راجع‌به انتخاب اسم برند تصمیم گیری کنید، بهتر است از یک تغییرات شرکت کمک بگیرید. اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). نام برندی که به راحتی به خاطر سپرده می شود و از یک حس درونی خاصی برخوردار است، بیشتر در ذهن ها ثبت می شود و برندی را متمایز از سایر برندها می کند.

پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به این کلید خاص توجه بیشتری داشته باشید چون به شدت انتخاب اسم برند را برای شما راحت‌تر می‌سازد. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهم‌ترین کلید‌های راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش می‌دهیم. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی می‌توانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما ثبت برند آموزش دهیم. برای استفاده از این سازنده نام تجاری، تنها کافیست یک کلمه یا کلماتی را وارد کنید سپس مشاهده می کنید که آن لیستی از نام های تجاری ممکن را برایتان ایجاد و تولید می کند. این ابزار همچنین شناسایی نام های دامنه برای نام هر کسب و کار ممکن را مشخص می کند. سلام.یک اسم خاص و ماندگار برای شرکت تبلیغاتی میخواستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

در ادامه برای چند کسب و کار پر طرفدار اسامی مناسبی را پیشنهاد میدهیم که بتوانید به راحتی از این مرحله آسان عبور نمایید و استارت کسب وکار خودتان را بزنید. پس در هنگام انتخاب اسم مغازه یا برند میتوانید با این شگرد مناسب برای خود نام مناسب انتخاب نمایید. تعدادی اسم برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید و سپس آنها را با دوستان، اعضای خانواده، شرکا و همکاران خود در میان بگذارید. با انتخاب درست، اسم برند شما می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است. با یک فرآیند با دقت برنامه‌ریزی شده، می‌توانید بر چالش‌های نام‌گذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. چگونه می‌خواهید اسم برند شما اجرا شود؟ اسم برند خود را کجاها استفاده می‌کنید؟ ( بر روی بسته‌بندی، روی محصولات و ویدئو و ….) چه قوانینی را باید رعایت کنید؟ و … .

یعنی افراد به تداعی اولیه نام شما توجهی خاص دارند

این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند.

سایت انتخاب اسم برند

به نظر آن‌ها اسم کوروش نمایانگر طاغوت و ظلم ستم است.این مجموعه مجبور شد اسم کوروش را از برند خودش حذف نماید و با همان اسم افق به فعالیت خودش بپردازد. هم دقیقاً همین‌طور است، بخصوص وقتی‌که قرار است هویت و بیزینس شما را به دیگران معرفی نماید. پس هیچ‌وقت از سر عجله و سهل‌انگاری اسمی را انتخاب نکنید که بعد از چند سال بخواهید نام برند خود را عوض نمایید و برای معرفی مجدد آن هزینه‌های زیادی را متقبل بشوید. ما در تیم تولید محتوای جاوید مقدم در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی را در زمینه‌های مختلف کسب و کار و بازاریابی اینترنتی و فضای دیجیتال برای شما فراهم کنیم.

نام برند شما نباید کسب‌وکار شما را محدود کند

مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا لوکس ترین و جدیدترین نام را برای برند و علائم تجاری و یا شرکت شما ارائه می دهد. این را در نظر داشته باشید انتخاب نام مناسب نقش به سزا و ویژه ای در آینده کاری و حرفه شما خواهد داشت. پس نام لوکس را هم اکنون از طریق بخش چت انلاین همین صفحه ثبت شرکت دریافت کنید. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد .

میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. برای آگاهی از شرایط ثبت برند صنایع دستی و احراز شرایط آن با موسسه تماس تلفنی برقرار کنید .

پیش از این گفته بودیم که اسامی باید به راحتی هجی شوند. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود. در این مورد مثالی نمی‌آوریم و به شما اجازه می‌دهیم از تخیل خود استفاده کنید.

ولی چنین کاری ناممکن است، به خاطر داشته باشید که نام هایی که سعی دارند مفاهیم زیادی را منتقل کنند، در نهایت هیچ چیزی برای گفتن ندارند. توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام­ گذاری برند و برندینگ دست کم نگیرید! پس سعی کنید جستجوی عمیق­ تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ­ها بسنده نکنید تا نام­ های منحصر به فرد و هیجان­ انگیز بیشتری را بیابید.

دلیل آن این است که تصاویر سریع‌تر از کلمات پردازش می‎شوند. اگر شما یک لوگوی به یادماندنی داشته باشید مصرف‌کنندگان از طریق آن نام تجاری شما را به خاطر خواهند آورد. شما می‌خواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد.

پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود .