Content
بنابراین با انتخاب نام برند بصری، دست طراح لوگو برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است. واضح است که هر اسمی که فقط برایتان جذاب باشد، لزوماً نمیتواند اسم خوبی برای برندتان باشد. این اصل هم انقدر بدیهی هست که نیازی به توضیح دادن نداره. اگر نام انتخابی خیلی شبیه یک برند مشهور باشه شما از همون ابتدا خودتون را در سایه یک رقیب قرار دادید. استفاده از پسوندها و پیشوندهای با معنی و گاها بی معنی به کلمات باعث میشه که هم اون کلمه ساده خاص بشه و همه گاهی باعث خوشصدا شدن و با مزه شدن کلمه بشه. بعضی وقتها چینش حروف در یک نام باعث ایجاد صدا و آهنگی در کلمه میشه که اسم را خیلی جذاب میکنه و باعث میشه همیشه یاد آدم بمونه.
با یک فرآیند با دقت برنامهریزی شده، میتوانید بر چالشهای نامگذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید. با یک فرآیند نامگذاری برند، میتوانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب میکنید با مشتریان خود طنینانداز میشود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش میدهد. بسیاری از شرکتها حاضر نیستند زمان یا منابع لازم را برای انتخاب بهترین اسم برند صرف کنند که این اشتباه است.
مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علیالخصوص نامگذارى برند به سر میبرد. برند V8 یا 99design نمونههای دیگر این نامهای برند هستند. همینطور من در نامهای هزارمدیر و سیحامی نیز از همین کلید بهره بردهام.
اسم مناسب برای آرایشگاه مردانه، لباس فروشی مردانه، بوتیک
مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. هنگام انتخاب نام برند، لازم نیست مدام به دنبال نامی باشید که حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید. در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید! نام هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید.
- اعتبار شما نزد مشتریان از بین خواهد رفت و برندتان آسیب خواهد دید.
- اگر کافه شما دارای تم است، در صورت امکان آن را در اسم کافهتان قرار دهید.
- برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نامهای تجاری در دسترس هستند.
- به عنوان مثال میتوان «چی توز» و «اشی مشی» را نام برد.
شما می توانید برای انتخاب نام سایت از اسامی حیوانات استفاده کنید، برای مثال hodhod.comمی تواند یک نام متفاوت و خلاق برای سایت باشد. همچنین می توانید از نام اشیا مانند divar، گل و یا نام های قدیمی مثلamirza.ir استفاده کنید. با به کارگیری این نوع ایده ها می توانید نام های متفاوت تر و خلاقانه تری را ایجاد کنید. اگر شما به دنبال راه اندازی یک کسب و کار در حوزه جوراب هستید حتما به یک نام تجاری خوب نیازمند هستید.
همچنین تلاشهای شما برای آگاهی از برند را پیچیدهتر خواهد کرد. تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نامهای معمولی دور بمانید. اگر شما یک نام را انتخاب کردید و آماده هستید تا برروی آن نام حل و فصل کنید در این زمان بهتر است از یک ابزار آنلاین مانند NameCheap استفاده کنید تا ببینید دامنه در دسترس ثبت برند تجاری است یا خیر. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید. استفاده نمایید؛ که در این حالت میتوانید از اسامی دلخواه که ممکن است مقداری هم طولانی تر باشد استفاده نمایید. و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید.
اسامی خاص برای برند
بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را بهعنوان اسم برند خود انتخاب کنید. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخففشده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمیکند. هنگام فکر کردن روی اسم کافهها سن، جنس، تحصیلات و آیتمهای مورد علاقه آنها را نیز در نظر بگیرید. اگر در لیست خود چند گزینه مشابه دارید، گزینهای که دوست دارید را انتخاب کنید و آن را در لیست کوتاه خود قرار دهید.
پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم برندتان را حول آن پیدا کنید. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگیها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامهی این مقاله گفته میشود را بهخوبی انجام دهید میتوانید نام مناسب شرکت را بهسادگی پیدا کنید. البته در همهی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نامهای عجولانه پرهیز کنید. در حقیقت بهجود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است. استفاده از نام مناسب شرکت میتواند اثر بخشی فوقالعادهای در ذهن مخاطب داشته باشد.
آنها ایدههای نام را از مارکهای معروف دیگر کپی میکنند. شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید. جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست. آیا مشتریان ثبت تغییرات شما قشر خاصی از جامعه هستند؟ با دقت به این موضوع فکر کنید. سن، جنس، تحصیلات و قهوههای مورد علاقه آنها را در نظر بگیرید. هنگام فکر کردن روی اسم کافهها، این نکته را بخاطر بسپارید.
ایده اسم برندها عموما در دنیا بر پایه اسامی کائنات است. طبیعت، حیوانات، میوه ها، اشیا، اساطیر، داستان ها، افسانه ها، مشاهیر، دانشمندان و فلاسفه؛ همه این ها می تواند یک الگوی مناسب برای این انتخاب باشد. نکته ای که در انتخاب نام برند باید در نظر داشته باشید، انتخاب نام تا حد امکان ساده است.
البته بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی میکنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار میتواند بهتنهایی ضربهای به برند و شرکت شما برند که سالها درگیر آن باشید. همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد. یکی از بررسی هایی که هنگام انتخاب نام برند باید انجام دهید تحقیق در مورد ثبت شدن یا نشدن نام به اسم شخص یا برند دیگری به جز شرکت شما است. شما باید مطمئن شوید که کسی جز شرکت شما ذینفع نام برند انتخابی نباشد و در آینده ادعایی نسبت به مالکیت حقوقی آن اسم نکند.
برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند .
ابزار ایرانی برای پیدا کردن اسم سایت
اسم برند تجاری پیشنهاد بدهید – جایزه بگیرید اینها برای محصولات غذایی مناسب هستن. افزایش بازدید سایتوبرمز با نزدیک ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات وب، تبلیغات گوگل ادز و خدمات سئو را به طور حرفهای به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی ارائه میدهد. لیست های بالا را با دقت مطالعه کنید و بهترین انتخاب اسم مغازه را برای کسب و کار خود داشته باشید. در حوزه برندسازی و خلق یک برند کهن الگوها نقش بسیار با اهمیتی دارند. زیرا با الهام از این آرکیتایپ ها می توان برای برند شخصیت و هویت ایجاد کرد.
نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود ثبت شرکت نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد . چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه….