Content
نامی که برای برند انتخاب میشود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. برای جلوگیری از بروز مشکل، تقلید و کلاهبرداریهای احتمالی شما حتما باید نام برند خود را ثبت کنید. طبق قوانین نام برند شما به مدت 10 سال به شما تعلق داشته و پس از آن مجددا برای تمدید باید اقداماتی انجام دهید. در اینجای کار میخواهیم بدانیم که نامهای برند در چند دسته قرار گرفته و چه انواعی دارند.
- باید توجه داشت در انتخاب علامت تجاری از نشان ها و علائم دولتی ، نظامی ، نام های اختصاری و یا سایر موارد مندرج در قانون نباید استفاده گردد مگر در صورتی که از سازمان ها و نهاد ها جواز یا پروانه کسب مربوطه صادر گردد .
- برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید .
- به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد.
- نام استعارهای برای ایجاد هویت تجسمی در غالب یک داستان بسیار جذاب است.
انتخاب اسم برند هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد. هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد. اولا ، اگر می خواهید از اینترنت برای بیزنس و تجارت خود استفاده کنید، نیاز به یک وب سایت قانونی دارید که منبعی جامع برای دریافت اطلاعات درمورد برندتان و نام تجاری باشد. این یعنی دامنه اینترنتی داشته باشید که به طور ویژه مربوط به بیزنس و تجارت می شود.به همین دلیل باید نام تجاری انتخاب کنید که خیلی راحت توسط عموم مردم به خاطر سپرده شود و مورد پیچیده یا بی مفهومی نباشد. پس به شما پیشنهاد میکنیم که حتماً به این کلید خاص توجه بیشتری داشته باشید چون به شدت انتخاب اسم برند را برای شما راحتتر میسازد.
مراحل مختلف انتخاب نام برند به چه شرحی است؟
معیارهای متعددی برای شیوه انتخاب نام تجاری موفق وجود دارد. نام تجاری شما باید متناسب با فعالیتتان باشد و وقتی در تبلیغات به کار گرفته میشود بسیار جذاب جلوه کند و در ذهن مخاطبان بماند. انتخاب برخی نامها برای برند حاصل حالوهوای امروز جامعه است و ممکن است با گذر زمان، جذابیت خود را از دست بدهد. اگر قصد فعالیت بلندمدت دارید، مراقب باشید در دام این نوع نامگذاریهای موقتی نیفتید. اعلام کرد یک دکمه نارنجی رنگ به راحتی می تواند بازدیدکننده های سایت شما را تبدیل به مشتری کند. درست است که داوری در رابطه با صحت این ادعا کمی مشکل است اما می توانیم به رنگ نارنجی به کار رفته در لوگوی آمازون و دکمه نارنجی رنگ خرید سریع این وبسایت اشاره کنیم.
دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راهاندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخشهای یک کسب وکار نیست. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه…. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که میدونن راهنمایی کنن.
کارآمدی نیروها را افزایش دهید و پیشرفت را ببینید! 10 راهکار کاربردی
نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. سرواژههایی که در کنار هم یک پیگیری ثبت تغییرات شرکت نام صدادار را میسازند، گاهی با معنی و گاهی هم بدون معنی خاصی! اما به هر صورت این نام صدادار بوده و قابلیت برند شدن دارد.
اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید. برای بررسی اسمهای مشابه و استعلام اسم شرکت میتوانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید.
یکی از مهمترین ویژگیهایی که برای انتخاب نام برند باید به آن توجه کنید، کوتاه بودن نام آن است. نامهای طولانی در ذهن مخاطبان باقی نمانده و به سرعت فراموش میشود. در حالت ایده آل متخصصان به شما میگویند نام برند شما باید حداکثر 3 کلمه و 10 حرف باشد. انتخاب این نام برند شاید یکی از پر ریسکترین روشهای انتخاب نام برند کسب و کارتان در دنیای امروز باشد. با اینکه لوگوی استارباکس دارای پیچیدگیهای بسیار است، اما طرحی به یاد ماندنی است که در بین مردم جهان بهخوبی شناخته میشود.
از همینرو حتما در این مسیر به کمک بهترین شرکت انتخاب اسم برند نیاز پیدا خواهید کرد. برای انتخاب اسم برند، پیدا کردن ایده برای اسم شرکت، راهنمایی انتخاب اسم برند ایرانی و اطلاع از لیست اسامی خاص برای برند میتوانید از کارشناسان ما در برند یک کمک بگیرید. تیم برند یک طی مراحل زیر شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد. اگر بخواهیم این مسئله را از دید علمی مورد بررسی قرار بدهیم باید بگوییم که ثابت شده است که مسئله ی پردازش رنگ در ذهن انسان ها بسیار قدرتمند است و باعث می شود که احساسات افراد در ناخودآگاه آن ها تحت تاثیر قرار بگیرد. سایتهایی در زمینه مشاوره انتخاب اسم برند، فروش برند آماده، مشاوره واگذاری برند و…
موضوع فعالیت شرکت خدمات کامپیوتری
از آنجا که اسامی به یادماندنی معمولا غیر خطی و چند بعد را در بر میگیرد . اجتناب از استفاده از نام کالاهایی که در خود شرکت تولید میشوند زیرا برند را به مخاطره می آمیزند. یک نام خوب برای یک برند فوق العاده مهم است، شرکت بیش از یک استفاده را از یک نام خوب میبرد زیرا یک اسم زیبا یک شخصیت است که در نهایت مشتری بدون آن نمی تواند خود را تمام احساس کند. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان بزرگ باشد، از حال به فکر سازماندهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود.
لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. برای انتخاب نام برند آیندهنگر باشین و خودتون رو محدود به شهر و کشور خود نکنین و فراتر از مرزهای جغرافیایی فکر کنین.
بهتر است نامهایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. زیرا حتی اگر مصرفکننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام ثبت شرکت در تهران جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانیتر از نامهایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایینتر از این برندها قرار دارند.
۲- نام های انتخابی خودتان را به برند اکسین ارسال نمایید و نظر تخصصی کارشناسان ما را درمورد آنها بدانید. تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید … از دیگر ویژگیهای تاثیر گذار نام یک برند، میتوان به استفاده از مکانهای شناخته شده طبیعی و یا تاریخی نام برد. شما میتوانید از کلماتی ثبت برند تجاری مانند هیمالیا، آمازون، تخت جمشید و هر مکان طبیعی و تاریخی شناخته شده در انتخاب نام برند خود استفاده کنید. برای مثال شرکت Victoria Secret فعال در زمینه مد و فشن از شرکت تازه تاسیس Victorias little secret به عنوان کپی برداری از نام برند شکایت کرده و توانست غرامت قابل توجهی دریافت کند. باید بدانید نام تجاری برند شما تنها چیزی نیست که دیگران شما را با آن میشناسند.
بعضی از افراد هیچگونه دقت و ظرافتی در انتخاب نام تجاری انجام نمیدهند و بعضی هم به طور وسواسگونهای زمان زیادی را برای انتخاب و یا ساخت بک نام زیبا و منحصربهفرد صرف میکنند. اسمهای خلاقانه و ساختگی جزو پرطرفدارترین انواع اسمهای برند به شمار میروند. برای مثال دیجیاتو یکی از اسمهای خلاقانهای است که به جهت ساخته شدن آن توسط خلاقیت یک تیم، میتوان اطمینان داشت که قبلا توسط برندهای دیگری استفاده نشدهاند. اسم مکان، اسمهای استعارهای مانند نایک یا اسامی مرکب از دیگر شیوههای انتخاب اسم برند هستند. یک سایت انتخاب اسم برند به خوبی از تمامی ویژگیهایی که یک اسم برند باید داشته باشد اطلاع دارد و نام برند را مطابق با این ویژگیها انتخاب میکند. همان طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، نام برند شما نباید محدود به یک موقعیت جغرافیایی خاص باشد.