تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت در همه صفحات صورتجلسه. تصمیم گیری در رابطه با نوع روزنامه کثیرالانتشاری که قرار است آگهی های تغییرات سال مالی پیش رو در آن چاپ و منتشر شوند. حال باید نوع ثبت شرکت در تهران صورتجلسه ( مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده، مجموع عمومی فوق العاده یا صورتجلسه هیئت مدیره ) و نوع تصمییم را انتخاب و بقیه اطلاعات را تا انتها انجام دهید. انجام هریک از این تغییرات بدون ثبت رسمی آن ها وجاهت قانونی ندارد.

ssaa.irsherkat

لازم به یادآوری است چنانچه در هر یک از این مراحل با سوال و یا مشکلی مواجه شدید می توانید با همکاران ما در شرکت لوتوس تماس حاصل فرمایید. اداره ثبت شرکت ها برای سهولت در خدمت رسانی به متقاضیان امور ثبتی ، تسریع در انجام پروسه ثبت و تغییرات و سازمان دهی بهتر ، سامانه ثبت شرکتها را ایجاد کرد که از این طریق ، ثبت و پیگیری پروسه کاری به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر شده است . پس از ثبت درخواست شرکت در سامانه ثبت شرکت ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و یا واحدهای مربوطه، می بایست اقدام به بررسی درخواست ثبت شده در این سامانه نمایند. افرادی که درخواست خود را برای ثبت شرکت در این سایت ثبت کرده اند، می توانند پس از ثبت درخواست، اقدام به پیگیری ثبت شرکت ها نمایند. سامانه ثبت شرکت ها، از جمله سامانه های راه اندازی شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که امکان استفاده از خدمات مختلفی را برای شخصیت های حقیقی و حقوقی را فراهم نموده است. در گذشته مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها توسط متقاضی انجام می شد و فرد باید به … ۴ – استارت واحد فنی شرکت برای پذیرش در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور.

نحوه پیگیری ثبت شرکت به چه صورت امکانپذیر است؟

اشخاص حقیقی با شماره ملی شان شناخته می شوند و اتباع خارجه که در ایران قصد ثبت شرکت را دارند باید اقدام به اخذ کد فراگیر نمایند که در این قسمت از سامانه می توانند با وارد کردن اطلاعات پاسپورت خود شناسه اختصاصی ( کد فراگیر ) دریافت کنند . چنانچه اعضای شرکت جزو سهامداران شخصی حقوقی باشند (اصل و کپی آگهی تاًسیس، روزنامه رسمی براساس آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی ارائه اصل و کپی ثبت شرکت و ترجمه آن) و اگر فرد سهامدار خارجی شخصی حقیقی باشد، ارائه اصل و کپی پاسپورت و ترجمه آن الزامی است. در صورتی که شخص حقوقی دارای شناسه ی ملی باشد می توانید اطلاعات مربوط به آن را مشاهده نمایید، این اطلاعات شامل (شناسه ملی، شماره ثبت/مجوز، نام شخصیت حقوقی، نوع شخصیت، سازمان ثبت کننده و وضعیت) می باشد. سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری متشکل از 8 قسمت است که متناسب با خدمت درخواستی باید انتخاب گردد . قسمت تعیین نام در سامانه ثبت شرکتها مشتمل بر چندین شاخه می باشد .

  • حال باید نوع صورتجلسه ( مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده، مجموع عمومی فوق العاده یا صورتجلسه هیئت مدیره ) و نوع تصمییم را انتخاب و بقیه اطلاعات را تا انتها انجام دهید.
  • اساسنامه نیز متناسب با نوع شرکت ماده های مشخصی دارد که در صورت نیاز باید اصلاح گردد .
  • پس از آن با استفاده از کد ثبت شده شرکت می توانید یک آگهی نیز در روزنامه رسمی به چاپ برسانید.
  • در صفحه ی بعدی لازم است تا نام های درخواستی خود را وارد نمایید شما می توانید 5 نام دلخواه در این بخش ثبت کرده و برای رفتن به مرحله ی بعد بر روی گزینه ی “گام بعدی” کلیک نمایید.

برای فعالیت در چهارچوب قوانین ، بهره مندی از حمایت های قانونی و کسب اعتماد مخاطبین، ثبت کردن شرکت… ۴- وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند. تمامی مواردی که ذکر گردید در انتها برای شما نمایش داده خواهد شد ، پس بررسی و پذیرش نهایی باید منتظر تایید نام های درخواستی باشید . خدماتی که در این سامانه ارائه می گردد کلی و همه جانبه است و اگر با قوانین و دستورالعمل های اجرایی در این سامانه آشنایی کافی داشته باشید می توانید امور ثبتی خود را به راحتی پیش ببرید . زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.

چنانچه لازم به ذکر است حضور متقاضی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری هیچ تاثیری در روند ثبت شرکت یا سایر امور ثبتی نخواهد داشت . در صورتی که خودتان قصد دارید این امر را انجام دهید به ترتیب زیر عمل کنید اما دقیت کنید که ثبت تغییرات در سامانه مراحل زیادی دارد که اطلاعات افراد و سهامداران و متن صورتجلسه را باید وارد کنید و هرگونه اشتباه در این مراحل حتی کد ملی افراد باعث رد درخواست شما خواهد شد. در صورتی که صورتجلسه تغییرات شرکت تنظیم شده است و امضا شده اما هنوز در سامانه وارد نشده و در روزنامه رسمی آگهی نشود، مورد قبول بانک ها و سازمان ها و … ۴- فرمی به شما نمایش داده می شود که در این فرم می بایست که اطلاعات مربوط به شرکت خود مانند مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید و سپس، کد پستی محل شرکت را در قسمت مشخص شده وارد نمایید.

حالا باید کپی برابر اصل شده ای از اساسنامه ی خود را در سایت اداره ی ثبت شرکت ها بار گذاری نمایید. پس از آن با کلیک بر روی گام بعدی وارد صفحه ی اساسنامه می شوید. شرکت نامه ها و اساسنامه ها، فرم های پیش فرضی دارند که فقط باید آنها را پر کنید و در نهایت اگر تمایل داشتید می توانید قوانین مخصوص شرکت خودتان را نیز به آن اضافه کنید. پس از آن با استفاده از کد ثبت شده شرکت می توانید یک آگهی نیز در روزنامه رسمی به چاپ برسانید.

به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره ثبت شرکت ها از زیر مجموعه های آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه ای نمود که امروزه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکتها شناخته می شود. حداقل سرمایه برای ثبت این شرکت ها یک میلیون ریال می باشد ، در صورتی که تعداد اعضاء بیش از 12 نفر باشد تشکیل هیئت نظار نیز الزامی است . در حالی که این بازه برای شرکت سهامی خاص حد اکثر ۲ سال برای مدیران تعیین شده است.

کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند. پس از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت شرکت ها، از طریق بخش خدمات الکترونیک بر روی گزینه «ثبت شرکت ها» کلیک نمایید و سپس بر روی گزینه تاسیس شخصیت حقوقی کلیک نمایید. اشخاص باید سالانه برای پلمپ دفاتر قانونی شان به موقع اقدام کنند و پس از اتمام مراحل مربوطه ، دفتر کل و دفتر روزنامه دریافت کنند و موارد مربوطه را در آن یادداشت نمایند . یکی از مهم ترین کارکرد های این بخش از سامانه برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی آن است که با وارد نمودن شماره پلمپ دفاتر تجارتی شان می توانند اقدام به اخذ اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی کنند .

آدرس اداره ثبت شرکت ها کرج

اسناد و دفترمشاغل از سوی ادارات امور اقتصادی و دارایی پلمپ شود. دفتر کل ، دفتری می باشد که درون آن ریز هزینه تغییرات شرکت ها ی دفتر روزنامه بصورت هفتگی درج می گردد. این دفاتر در پایان هر سال مالی باید به اداره مالیات تسلیم نماید.

سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد نمایید. ( قابل ذکر است تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه درج شده ارسال خواهد شد). گام بعدی از مراحل ثبت شرکت مربوط به نام و اطلاعات شخص حقوقی است که در آن نام های درخواستی ثبت می شود. (اسامی پیشنهادی می بایست دارای ریشه ی فارسی باشد، لاتین نباشد، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص باشد و تکراری نباشد. کاربران برای ورود به سامانه جامع ثبت شرکتها باید به سایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنند.

در شرکت های سهامی موارد دیگری که قبلاَ تذکر داده شده در آگهی قید می شود. سلام من یکی از وراث شرکتی به ثبت رسیده هستم سایر ورثه ۹۲درصد سهام شرکت را فروختند برای اینکه باقی مانده شرکت که سهم من است را مدارکش را به دست بیاورم چطور اقدام کنم ویابه کجا بایدمراجعه کنم. پس از انتخاب حوزه فعالیت شرکت، باید در خصوص میزان سرمایه اولیه شرکت و میزان آورده هر فرد تصمیم گیری شود.

در مرحله ششم، می بایست که نوع فعالیت شرکت را از زیر گروه مشخص شده انتخاب کنید و بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. حوزه و گستره فعالیتی شرکت باید به صورت دقیق در سامانه وارد گردد و در صورت نیاز مجوز های مربوطه ثبت برند نیز اخذ گردد چنانچه که در ذیل موضوع شرکت باید این جمله عنوان گردد ” پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط ” . شما بلافاصله بعد از پرداخت روزنامه قبلی می توانید تغییرات جدید را در سامانه ثبت کنید.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

پس از مراجعه به سامانه مذکور و انتخاب نوع شخصیت حقوقی ، اطلاعات هویتی نماینده ، وکیل ، حوزه ثبتی شرکت ، آدرس شرکت و تاریخ شروع سال مالی را درج نمایید . اصلی ترین خدمت یعنی ثبت شرکت در این قسمت از سامانه صورت می پذیرد متقاضیان جهت ثبت انواع شرکت ها ( هفت نوع شرکتی که در قانون تجارت مشخص شده است ) ، ثبت شعبه و نمایندگی خارجی ، ثبت موسسه و صندوق سرمایه گذاری باید به این قسمت از سامانه مراجعه نمایند . و گزینه «پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی« را فعال و بر روی گزینه «ادامه» کلیک نمایید. حال درصفحه ی پیش روی باید اطلاعات عمومی شرکت به درستی ثبت شود، این اطلاعات شامل(استان و شهرستان واحد ثبتی، مدت فعالیت شرکت، شروع سال مالی، تلفن، کدپستی، نشانیو…) می باشد.