Content
نام تجاری شما باید با مصرفکننده طنینانداز شود و نباید فراموش شود. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپینهای بالقوه بازاریابی باشید. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام میدهید. نام تجاری شما باید در تمام کانالهای بازاریابیتان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانههای اجتماعی نیز وجود نداشته باشد.
آنها به دنبال آن هستند که داستان اصلی شرکت را گفتگو محور و بر پایه ی برقراری ارتباط آغاز کنند. فرايند نامگذاري برند به سادگي بيانگر چگونگي فرايند نامگذاري رسمي برند از سوي شركت هاست. هدف عبارت است از داشتن نامي كه بتواند ارزش ها و ويژگي هاي برند را به مشتري انتقال دهد و در عين حال ، مبناي ايجاد ارزش برند باشد . از آنجايي كه اسامي برندهاي تجاري به مثابه رابط ميان شركت و ذينفعان عمل مي كنند، فرايند گزينش آن بايد بسيار دقيق و كارشناسانه انجام شود . ايجاد ارزش ويژه برند (ارزش ادراك شده توسط مشتری) يكي از اشكال ايجاد برند براي هر شركت به واسطه مكمل نمودن ارزش هاي عملكردي با خصوصيات ادراكي و احساسي برند در جهت معنادهي به زندگي مشتري است .
۲ راه اندازی طوفان فکری خیلی کمک میکند
اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید میتوانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد میتوانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها میتوانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید. انتخاب نام برند میتواند از هر زبانی باشد، و اما توصیه می کنیم نام هایی را که تلفظ ساده و ساختار زبانی مناسبی دارند، انتخاب کنید. بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برندخود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است.
فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای ثبت شرکت شما نام تجاری پیشنهاد میدهد. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نامهای پیشنهادی برای شما شروع شود. برند ایرانی سس های خرسی مهرام که به خرس هویت بخشیده است.
در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان میتواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم انداز، ماموریت و ارزش شرکت شما همهی اهداف برند شما را مشخص میکند. این ترکیب یکی از بهترین اسمهای مخفف شده ایرانی در سالهای اخیر است.
هنگام انتخاب نام شرکت، به خاطر داشته باشید که این کار به عنوان اولین برداشت مخاطب از تجارت شما عمل خواهد کرد. اینکه آیا شما سعی می کنید حرفه ای بودن خود را مطرح کنید و یا نه، صرفا به دنبال نامی سرگرم کننده هستند نتیجه متفاوتی در پی خواهد داشت. همچنین باید در همه رسانه ها ازجمله وب سایت، شبکه های اجتمای و سایر کانال های تبلیغاتی نام خود را عنوان کنید. با این حال نباید از اهمیت انتخاب نام مناسب هم غافل شویم. وقتی قرار است سالها و شاید دههها با یک برند زندگی کرده و آن را در معرض چشم و گوش مخاطبان خود قرار دهیم، منطقی است در انتخاب نام برند وسواس به خرج دهیم و به سادگی از کنار این کار نگذریم. هر وقت از برند و برندسازی صحبت میشود، انتخاب نام برند هم به عنوان یک دغدغهی مهم مورد توجه قرار میگیرد.
- دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم مناسب شرکت در ایران میتوانید از اسطورههای باستانی و سنتی استفاده کنید.
- مثلا اگر می خواهید برندی را در حوزه مواد غذایی ثبت کنید، میبایست جواز کسب یا جواز تاسیس کارخانه مواد غذایی داشته باشید.
- علم به بازار و سلیقه مخاطب یا مصرف کننده و نیز آگاهی از دانش مدیریت برند و هنر خلاقیت و انتخاب خلاقانه نام برند.
- در حال حاضر میتوانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسمها را تست کنید.
- دلیل آن این است که تصاویر سریعتر از کلمات پردازش میشوند.
در مجموع وقتی از تلاش های خود نتیجه ی خوبی می گیرید متوجه این خواهید شد که تمام زمان صرف شده برای این کار ارزشش را داشته است. پیدا کردن یک نام مناسب اندکی دشوار خواهد بود اما در ادامه به شناساندن کسب و کار شما کمک های شایانی خواهد کرد. تغییرات شرکت با بررسی اثری که نام شرکت می تواند داشته باشد، تعجب آور نیست که صاحبان کسب و کار به آژانس های تبلیغاتی مراجعه می کنند تا نام مناسبی برای بیزینس خود انتخاب کنند. یک نام تجاری قوی می تواند فرصت های استثنائی را برای شما ایجاد کنند.
در ادامه راهنمای انتخاب نام شرکت را میتوانید مطالعه کنید. نام یک برند در تمامی فعالیت های بازاریابی نقشی اساسی دارد؛ از همین رو در رسیدن به فروش و سودآوری بیشتر، مهمترین بخش از برنامه ی فروش محصولات به شمار می آید. در ادامه به بررسی قوانین انتخاب ثبت برند اسم برند برای شرکت ها و سازمان ها خواهیم پرداخت که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد. لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید.
شرکت برتر طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ایران در یک نگاه +قیمت
بعضی از شرکت ها به صورت عمد یک نام تجاری را که مشتریان آن را سخت تلفظ می کنند برای خود برمی گزینند . این استراتژی پر خطر تلاش می کند تا شرکت را بهتر از رقبایش نشان دهد. این نوع از اسامی اگر دارای بار مفهومی قدرتمندی باشند ماندگاری بالایی در ذهن مخاطبین خود بهره مند می شوند.
این یعنی شما صرفا 15 ثانیه زمان دارید تا نام برندتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. شما میخواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد. بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید میتوانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید. شما نمیتوانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این مورد وجود ندارد اما هنوز هم میتوانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید.
پرسونا در زبان انگلیسی به معنای ویژگیهای خاصی از یک شخص است که توسط دیگران قابل تعریف باشد. ویژگیهای بسیار بارز مانند مدیر بودن، دانشجو بودن، سن، شغل، میزان تحصیلات و موارد اینچنینی را پرسونا میگویند. به عبارت دیگر، ویژگیهای درونی فرد که شاید زیاد به چشم اطرافیان نیاید یا باید خیلی به فرد نزدیک شد تا آنها را شناخت جزو پرسونا محسوب نمیشوند، بلکه البته ویژگیهای رفتاری و احساسی بیشتر درنظر گرفته میشوند. برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید.
در اینصورت انتخاب نامخانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک میکند تا هزینههای مربوط به برندسازیتان بهشدت کاهش یابد. برای مثال شرکتهایی مانند بیامو و یا آیبیام از اختصار استفاده کردهاند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکتها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند.