Content
سپس وکیل دادگستری رسمی شرکت یا فرد متقاضی باید برای دریافت مدارک ثبتی و امضاء دفاتر مربوطه به صورت حضوری به اداره ثبت شرکتها مراجعه کند. طبق ماده 1 دستورالعمل مزبور، متقاضیان ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود در سامانه جامع وارد نموده و پس از پذیرش نهایی درخواست، از طریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام نمایند. در گذشته تنها روش ثبت شرکت این بود که اشخاص به صورت حضوری به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه می کردند و از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، درخواست خود را برای تاسیس شرکت ثبت می نمودند. در این روش، نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان در دفعات زیاد بود و همین موضوع باعث می شد که اشخاص مراحل بسیار سختی را برای تاسیس شرکت ها انجام دهند.
انصراف از درخواست تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر ، اظهارنامه دفاتر تجارتی با وارد نمودن شماره پیگیری ، شماره یا شناسه ملی بر حسب مورد ، در این قسمت صورت می پذیرد . اصلی ترین خدمت یعنی ثبت شرکت در این قسمت از سامانه صورت می پذیرد متقاضیان جهت ثبت انواع شرکت ها ( هفت نوع شرکتی که در قانون تجارت مشخص شده است ) ، ثبت شعبه و نمایندگی خارجی ، ثبت موسسه و صندوق سرمایه گذاری باید به این قسمت از سامانه مراجعه نمایند . ✔️ آدرس سایت ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله ارائه شده است. ، سامانه ای است که از سوی سازمان اسناد و املاک کشور به منظور تسریع و تسهیل در تاسیس موسسات تجاری، شرکت ها و موسسات غیر تجاری راه اندازی شده است. در این سامانه، امکان استفاده از خدمات مختلف برای تاسیس شرکت ها وجود دارد.
- در این مرحله، شما باید سمت مورد نظر (مانند مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره ) و تاریخ شروع فعالیت های آنها را وارد کنید.
- درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.
- در صورتی که تعداد متقاضیان از یک نفر بیشتر باشد، اطلاعات آن ها نیز وارد می شود.
- انتخاب نام شرکت از موارد و ضوابط متعددی پیروی می کند که باید رعایت گردد تا مورد قبول کارشناسان واقع گردد .
- حق امضاء اعضاء هیئت مدیره ، تکمیل مواد اساسنامه ، انتخاب روزنامه کثیر برای درج آگهی های شرکت از دیگر مواردی است که باید با دقت تمام در سامانه تکمیل شود تا بعدا مجبور به صرف هزینه مجدد برای ثبت تغییرات شرکت تان نباشید .
- در نهایت روی عبارت گام بعدی کلیک نمائید تا به صفحه بعد وارد شوید.
اطلاعات وارد شده باید دقیق و براساس روز، ماه و سال مالی مدّنظر انجام شود. توجه داشته باشید که؛ زمان اتمام سال مالی بنابر ثبت شخص حقوقی و نیز تقاضای زمان پلمپ در نظر انگاشته نخواهد شد. پس از آن با تکمیل فیلد مخصوص به نشانی تعیین گردیده برای دریافت دفاتر پلمپ قانونی که میبایست اطلاعات دقیق و کامل آدرس شرکت باشد، قید گردد.
دستی و سنتی بودن اوراق و مراحل ثبت شرکت و امور مربوطه سرعت و زمان زیادی را از متقاضیان سلب می نمود ولی سایت مذکور تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت و سرعت انجام این مراحل داشت . با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن سامانه ثبت شرکت ها کلیه امور مربوطه به صورت اینترنتی انجام می گردد . سایر موارد را می توانید با دریافت اطلاعات و مشاوره از کارشناس ثبت مرتفع گردانید . ثبت شرکت یک امر تخصصی و بسیار ثبت شرکت حساس به موارد و مذاکرات است از این جهت نیاز است تا شما با مراجعه به یک مرکز معتبر و رسمی این اقدام را انجام دهید . در این مرحله مدارک مورد نیاز مربوط به ثبت تاسیس مورد درخواست به شما نشان داده می شود که پس از تایید می توان گزینه پذیرش نهایی را انتخاب کنید. در این قسمت ، در شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه ی مورد نظر و در شرکت های سهامی باید تعداد سهم وارزش اسمی آن وارد گردد.
پذیرش اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری
کلیه متقاضیان جهت پذیرش تاسیس و شرکتها و موسسات غیر تجاری ثبت شده … مراجعه به سامانه پذیرش ثبت تاسیس و ثبت تغییرات به آدرس irsherkat.ssaa.ir نسبت . هرکدام از قوانین کلی سازمان ثبت شرکتها در اارات و بخش های مختلف اداره ثبت اسناد و املاک اجرا خواهد شد اما برای خودشان نیز با توجه به حوزه ( قوانین موجود در فرمانداری ها ) یک سری قوانین وضع کرده اند که آنها نیز زیر نظر اداره ی ثبت شرکتها می باشد . نماینده مورد نظر، نوع نمایندگی، مستند نمایندگی، شماره و تاریخ مستند نمایندگی. و ارسال آنها به اداره ثبت شرکتها از طریق پست، حدوداً یک هفته کاری زمان لازم است تا شرکت مورد نظر شما به ثبت برسد. لازم به ذکر است برای استفاده از خدمات لازم است در سامانه ثبت نام کنید. چرا که هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد نسبت به هزینه ثبت شرکت در سرزمین اصلی بسیار بیشتر است.
چنانچه قصد دارید تا اقدام به استعلام اطلاعات هویتی یک شخص حقوقی اعم از شرکت یا موسسه نمایید، بخش اطلاعات عمومی شخصی حقوقی سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir این امکان را برای شما فراهم می کند تا با وارد کردن شناسه ملی شخص حقوقی مورد نظر به اطلاعات هویتی وی دست رسی یابید. به موجب قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته در شخص حقوقی همچون تغییر اعضای هیات مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساس نامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند. در بخش پیگیری پرونده اجرا متقاضیان می توانند با استفاده از شماره پرونده و رمز شخصی، آخرین وضعیت پرونده اجراییثبتیخود را درسامانه سازمان ثبت اسناد و املاک پیگیری نمایند. در قسمت استعلام ممنوع الخروجی اجرایاسنادرسمیسایت اداره ثبت اسناد و املاک ،استعلام ممنوع الخروجی افراد مانندممنوع الخروجی بابت پرداخت مهریه، امکان پذیر می باشد، البته با در نظر گرفتن این نکته که اطلاعات اینسامانهصرفا مربوط به ممنوع الخروجی ها و رفع ممنوع الخروجی های پرونده های اجرایثبتمی باشد.
… اداره ثبت شرکتها به آدرس irsherkatssaa.ir و اخذ شماره پذیرش جهت پیگیری ثبت تاسیس اینترنتی. این امر در مورد سایر فرآیندهای مرتبط با اشخاص حقوقی از جمله ثبت صورت جلسه تغییرات مهم شرکت مانند تغییر هیات مدیره یا بازرسان شرکت، پلمپ دفاتر قانونی ، ارائه اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و پیگیری هر یک از این درخواست ها نیز صادق بود و انجام این امور بدون مراجعه به اداره ثبت شرکت ها امکان پذیر نبود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشورهمچون سایر نهادهای دولتی دارایسایتاختصاصی بوده که آدرس اینسایت می باشد. در سال های اخیر،امکانات سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک مرتبا افزایش یافته به نحوی که امروز می توانیم بگوییمسایت اداره ثبت اسناد و املاک کشور،یکسامانهجامع بوده که درخواست و انجام بسیاری از امورثبتیرا به صورت اینترنتی و غیر حضوری، امکان پذیر ساخته است.
بخش استعلامشناسه ملیبه کاربرانسامانه سازمان ثبت اسناد و املاک ، این اجازه را می دهد تا باواردکردن بخش از اطلاعات مربوط به یک شخص حقوقی، وضعیت موجودیت آن و سایر اطلاعات آن شخص حقوقی را بررسی نمایند. در بخش تعرفه هزینه ها،تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمیو دفاتر ازدواج وطلاق، سایر تعرفه هایثبتیو نرخ اوراق و دفاتر بهادارثبتیمانند سندمالکیت، شرکت نامه، اظهارنامهثبتاختراع و گواهینامه ثبت موسسات غیر تجاری، جهت اطلاع کاربرانسایت سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک قرار داده شده است. با گسترش فعالیت اینترنتی اکثر شرکت ها و سازمان های دولتی اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری نیز بر آن شده است تا خدمات خود را بیشتر در سمت فضای مجازی انجام دهد تا از تردد بیش از اندازه درخواست کننده ها کم کند. چرا که متقاضیان ثبت شرکت, ثبت برند, ثبت علائم تجاری و موارد دیگر بخش زیادی از کار خود را به راحتی می توانند از طریق وب سایت ثبت شرکت ها انجام دهند .
بعد از این بخش وارد صفحه ارائه مدارک می شوید،در این بخش ،مدارکی را که متقاضی باید ارایه نماید به صورت خودکار نمایش داده می شود. در صورت وجود شعبه در سایر واحدهای ثبتی آدرس دقیق شعبه و نام مدیران آن در این قسمت ذکر گردد. چنانچه در حال حاضر قصد ثبت شعبه را ندارید، می توانید از این مرحله عبور کنید. شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی در ایران به ثبت برسند و یا تغییرات در این نوع شرکتها . پس از آن با استفاده از کد ثبت شده شرکت می توانید یک آگهی نیز در روزنامه رسمی به چاپ برسانید. در این بخش اطلاعاتی مثل اطلاعات هویتی، آدرس پستی و اطلاعات تماس افراد باید ثبت شود.
اساسنامه شرکت
سپس شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری در آن درج میشود. به این صورت، امکان هیچگونه جابجایی و تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت. در پایان هر سال مالی هم شرکت باید این دفترها را به اداره مالیات تحویل دهد. متقاضی ثبت شرکت از طریق سامانه اینترنتی بعد از این که اطلاعات درخواستی در سامانه ثبت شرکت ها را تکمیل نمود می بایست مدرک اصلی صورت جلسات تنظیمی به علاوه ضمائم آن را از طریق پست سفارشی به آدرس ذکر شده در تأییدیه پذیرش ارسال نماید . در انتها با ارسال تمامی مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست ، پرونده مورد بررسی کارشناس اداره قرار می گیرد و در صورتی که نقصی نداشته باشد ، مورد تایید واقع می گردد .
آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها یعنی irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو نموده تا وارد صفحه اصلی این سایت شوید. در این صفحه بر روی سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کرده و گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال نمایید. به منظور ثبت اینترنتی صورت جلسه تغییرات شرکتو مواردی از این قبیل، بخشی تحت عنوان (ثبت صورت جلسه تغییرات) در سامانه جامع ثبت شرکتها پیش بینی گردیده تا مسئول مربوطه شرکت یا موسسه با مراجعه به آن بخش بتواند برای ثبت صورت جلسه تغییرات انجام گرفته، ثبت برند تجاری ثبت درخواست نموده و درخواست خود را پیگیری نماید. آگاه ثبت یکی از مجموعه های حقوقی و ثبتی کشور است که تمامی مراحل ثبت شرکت را در سازمان ثبت شرکتها به طور دقیق، و مانند ی وکیل برای شما انجام خواهد داد؛ میتوانید تمامی امور را به آاه ثبت بسپارید و دقدقه ثبت در اداره ثبت شرکتها را از خود دور کنید. این قسمت ازسایت اداره ثبت اسناد و املاک ، امکانثبتصورت جلسه تغییرات شرکت ها و موسسات مانند تغییرات هیات مدیره، بازرسان یا تغییرات سرمایه شرکت را به کاربرانسایتمی دهد.
در نهایت، لطفاً نظر و تجربه خود را در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیان کنید. اگر شما هر مراحل را درست پیش روید در سامانه ثبت پیامکهای دال بر انجام هرکدام از مراحل ثبت برای شما ارسال می گردد. سپس شما باید اطلاعات مورد نیاز در حوزهی شروع و تکمیل سال مالی را در سامانه قید کنید.
با توجه به اطلاعات تکمیل شده، اساسنامه شرکت به شما نشان داده خواهد شد. در این مرحله می توانید اطلاعاتی که به اصلاح نیاز تغییرات شرکت دارند را ویرایش کنید. در این مرحله باید آگهی شرکت را برای اطلاع رسانی در یک روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانید.