ابتدا می بایست مشخص کنید برند خود را به صورت حقیقی یا حقوقی قصد به ثبت رساندنش را دارید و با انتخاب هرکدام مراحل به صورت مجزا پیش میرود . پس از تکمیل کردن اطلاعات خواسته شده ،مدارک ذکر شده را در سامانه بارگذاری تغییرات شرکت کنید و در انتها،اطلاعات وارد شده را بازبینی و تایید نمایید و از طریق اینترنتی هزینه اولیه ثبت را واریزکنید. علامت تجاری باید به طریقی طراحی، ترسیم و مشخص می شود که موجب خطا،ایراد ، گمراهی مخاطب نگردد.

شرایط ثبت علامت تجاری

لذا تغییرات کوچک و نه چندان در علامت هایی که قبلا به ثبت رسیده باشد مورد قبول واقع نمی شود و ثبت نخواهد شد چراکه باید کاملا متفاوت باشد و نباید شباهات در علامت تجاری به گونه ای باشد که مشتریان آن دسته از محصول گمراه شوند . علامت تجاری عبارت است از هرگونه تصویر ، نقش ، عبارت و … که به عنوانی برای تشخیص یک محصول ، خدمت با سایرین به کار گرفته می شود چنانچه ممکن است علامت تجاری نشان دهنده کالا چندین نفر یا یک شهر و منطقه باشد . علامت های تجاری موجب می گردند که مصرف کنندگان به صورت سریع منبع خوبی را بشناسند. به عنوان مثال مصرف کنندگان به جای اینکه در کلیه کالاها بگردند تا محصول مدنظر خود را بیابند، می توانند محصول محبوب خود را دنبال نموده و نیاز خود را برطرف سازند.

برای تکمیل مدارک ممکن است به مشاوره حقوقی نیاز داشته باشید که برای این منظور میتوانید با مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان وکیل پرس تماس بگیرید. فقط در صورتی دریافت گواهینامه ثبت برند نیاز به کارت بازرگانی خواهد داشت که در اسم برند از حروف لاتین (خارجی) استفاده شده باشد، در غیر این صورت اگر اسم برند فارسی باشد نیازی به ارائه ی کارت بازرگانی نخواهد داشت. اگر مدارک شما بدون نقص باشد و توسط کارشناسان اداره علائم تجاری پرونده ی شما مورد تایید ثبت شرکت شود، برای شما پیامکی ارسال می شود مبنی بر اینکه هزینه ی آگهی انتشار در روزنامه ی رسمی مرحله اول را واریز نمایید. ثبت علامت تجاری توسط افراد یا شرکت هایی انجام می شود که در خط تولید یا فروش محصولی فعالیت می کنند. کارخانه تولیدی معروفی با بهترین دیزاین ها و مواد اولیه این لباس ها را تولید کرده و می فروشد اما بعد از مدتی فرد کلاهبرداری با استفاده از نام تجاری آن ها محصولات بی کیفیتی به فروش رسانده و اعتبار آن ها را از بین می برد.

پس از اخذ گواهی امضاء، باید اطلاعات مربوط به این گواهی امضاء را در سامانه مرکز مالکیت معنوی وارد کنید تا اکانت کاربری شما تایید شود و بتوانید اظهارنامه برند خود را تنظیم و ثبت کنید. از مهم ترین شرایط ثبت علامت تجاری می توان به متفاوت بودن در هر زمینه ای اشاره کرد که هر کسی بتوانند با نگاه ساده آن را تمیز دهند در واقع علامت تجاری یک شرکت باید در میان علایم شرکت های مشابه، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی به سهولت تمیز داده شود. سلام وقت بخیر، برای ثبت برند اینتکس باید کارت بازرگانی داشته باشم؟ من نماینده شرکت اینتکس در ایران هستم اما رسمی نیستم چون تحریم هستیم و فقط با اسم برند این شرکت در ایران واردکننده و فروشنده هستم. اگر یک مصرف کننده مثلا از کوکاکولا استفاده می‌کند می تواند براحتی کمبود کیفیت را پیدا کند. قانون ثبت برند و ثبت علامت تجاری با تنظیم و استفاده مناسب از علامت های تجاری، این اهداف را به پیش می‌برد. مدارک لازم جهت ثبت برند و علائم تجاری، با توجه به برند شخصی یا شرکتی بودن متفاوت می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری در کرج

در پایان بعد از گذراندن روند اداری ۳۰ روز کاری و با رعایت کردن تمامی شرایط ثبت برند، ثبت نهایی برند انجام می گردد. مراحل ثبت برند فوری را در مقاله مربوطه به صورت کامل با جزئیات مطالعه نمایید تا این مراحل برای شما شرح داده شود. علاوه بر این در صورتی که ثبت برند قانونی شما انجام شود، هیچ کدام از رقبایتان نمی توانند از نام برند و لوگوی تجاری شما برای جذب مشتریان سواستفاده نمایند. البته بسیاری از افراد تصور اشتباهی در مورد برندینگ و ثبت برند به صورت قانونی دارند و گمان می کنند با برندینگ کردن کسب و کار خود این اجازه را از دیگران می گیرند که بتوانند از برند آن ها سواستفاده کنند. در حالی که تا زمانی که شما برند خود را به صورت قانونی به ثبت نرسانید، رقبایتان به راحتی می توانند از نام برند شما سواستفاده کرده و شما نیز از نظر قانونی قطعا نمی توانید کاری از پیش ببرید. اگر برند شما به ثبت رسیده باشد ولی به شکل متقلبانه ای شبیه به یکی از برندهای مشهور باشد، این موضوع از طرف مالکان آن برند مشهور قابل شناسایی می باشد و حتی اگر ثبت هم شده باشد، پیگیری می شود.بنابراین بهترین راه قبل از اقدامات ثبت علامت تجاری ، استعلام گیری از سابقه ثبت می باشد.

اسمی که انتخاب می کنید شانسی و یا ساختگی باشد شانس قبولی آن بیشتر است.

یک علامت تجاری باید خاص و متمایز کننده باشد بطوریکه مصرف کنندگان با دیدن آن علامت محصول مورد نظر را شناخته و همچنین آن را از سایر علائــــم تجاری و دیگر محصولات که با آن علائم تجاری معرفی میشوند را تشخیص دهند. یک علامـــت تجاری نباید باعث گمراهی و یا فـــریب مصرف کننده گردیده و یا باعث از بین رفتن نظم عمومی یا خلاف اخلاق حسنه گردد. هر شخصی می تواند محصول یا شی یا ابزاری را ابدا کند که تا کنون وجود نداشته است. اگر شما هم یک مخترع هستید و اختراعی برای ثبت دارید در سامانۀ مالکیت صنعتی می توانید از اظهارنامۀ ثبت آن را بدهید.

  • ثبت علامت تجاری یا همان برند همیشه با کلمات است، البته می توان از زبان لاتین استفاده کرد اما برخلاف برند، لوگو می تواند به صورت نماد، کلمات یا به صورت ترکیبی باشد.
  • مجوز بهره برداری و فکس هم هزینه ای مجزا را به دنبال خواهد داشت.
  • مرجع مذکور می‌تواند پس از بررسی شرایط فقط برای یک بار مهلت‌های تعیین شده در این آیین‌نامه را تمدید نماید.
  • بعد از ارائه سند پرداخت هزینه اظهارنامه، برای انتشار یک اعلامیه در روزنامه اقدام کنید.

در مرحله بعدی، اطلاعات را در سامانه وارد می کنید و نام کاربری و رمز عبور مخصوص خود را دریافت می نمایید . یعنی خود این نام یا مشابه آن نباید قبلا در همان طبقه مد نظر شما ثبت شده باشد. منظور از ثبت برند طبقه، دسته بندی هایی است که برای مشاغل مختلف انجام شده و هر شغل در دسته خاص خودش قرار می گیرد. برای جذب صحیح مخاطب بیشتر از این که به علاقه خودتان فکر کنید باید به علاقه مخاطبان فکر کنید.

از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید

لازم به ذکر است که پس از مراجعه به اداره می بایست نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمود و درصورتی که پرونده توسط موسسه ثبتی ذهن ناب پیش رود کلیه مراحل ذکر شده توسط وکیل ثبت برند و علامت تجاری پیش خواهد رفت و نیازی به حضور متقاضی نمی باشد. با توجه به متقاضی ثبت علامت تجاری ابتدا می بایست نسبت به ثبت نام های سامانه مالکیت معنوی اقدام و احراز هویت های ابلاغ شده را انجام دهید. نحوه ثبت علامت تجاری با توجه به این موضوع که نام برند ثبت نخواهد شد بسیار ساده تر از ثبت برند می باشد.

اصولی ترین شرایط ثبت علامت تجاری

برای محاسبه دقیق هزینه‌ها می‌توانید به سامانه هوشمند ثبت برند آسان‌ثبت مراجعه فرمایید. برای شخص حقوقی تمام مدارک و مجوزها به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد. اگر طبقه مورد نظر در موضوع شرکت نباشد می تواند الحاق موضوق کند. یعنی موضوع مورد نظر را به شرکت اضافه کند و بعد از آن اقدام به ثبت برند کنند.

در این راستا مخصوصا اطلاع از هزینه ثبت برند در تهران هم اهمیت بالایی دارد. ثبتینو علاوه بر ارائه مشاوره رایگان به شما، انجام ثبت برند در ایران با سریع ترین زمان ممکن را برایتان مقدور خواهد ساخت. در این نوشتار می خواهیم شما را با برند، مراحل ثبت آن، شرایط ثبت و بسیاری اطلاعات مفید دیگر آشنا سازیم. به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه فرمایید. با استعلام برند قبل از ثبت می توانید از تمامی برندهای ثبت شده در ۴۵ طبقه کاری مطلع شوید. مشخص شده به صورت اینترنتی واریز کرده و منتظر بررسی کارشناس اداره مالکیت معنوی بمانید .

به عنوان مثال تصور کنید که نام خاصی را برای محصول خود انتخاب کرده اید و آن را بر روی بسته بندی ها چاب کرده اید. از این به بعد مشتری های شما برای آن که چای های شما را تهیه کنند به نام آن توجه می کنند. علائمی که به هرشکلی حق تقدم دیگر افراد حقیقی یا حقوقی را در زمینه ثبت برند ضایع می کند. برای تشکیل این پرونده باید تصویر برابر اصل همه مدارکی که قبلا هنگام ثبت اظهارنامه در سایت بارگذاری کرده اید، را در اختیار کارشناسان قرار دهید. هنگامی که مراحل لازم را طی کرده و هزینه ها را پرداخت نمایید، برگه ای در سامانه به شما نمایش داده می شود که باید آن را پرینت بگیرید. پس از آن باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید تا اطلاعات وارد شده در سامانه تایید شود .