Content
مثلا قبلا از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولاتتان را میفروختید و برند شخصی خود را راه نینداخته بودید؛ ولی حالا میخواهید ثبت برند انجام دهید و محصولاتتان را در پلتفرمهای گستردهتر بفروشید. فرآیند انتخاب اسم موفق به شما در ایجاد روابط طولانی و پرسود کمک به سزایی می کند. انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما ثبت شرکت به کاربران و مخاطبان است. با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان آراز ثبت بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند. از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است .
از سایت واژهیاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایدههای جدید استفاده کنید. ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شركتهای با تابعیت خارجی به نحو شركتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شركتهای خارجی منعكس می شود. باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. ما هم اگر بخواهیم به صورت لحظهای به شما نامی معرفی کنیم این غیرحرفهای ترین کار ممکن خواهد بود. این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان میدهد باید تا جایی که میتوانیم از نامهایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود. مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نامهایی که با صدای «آ» به پایان میرسند، معمولا موفق از آب درمیآیند.
با وجود تعداد زیادی از برند در سراسر جهان ، پیدا کردن نام برندی زیبا ، مناسب و منحصربهفرد هرروز ، سختتر و سختتر میشود. اگر تجربه برند نامناسب باشد ، نام برند برای هر محصول یا خدمتی بد به نظر میآید. حتی اگر یک نام برند زیبا ، جذاب و متفاوت ثبت نموده باشید ، باز با ایجاد یک تجربه برند بد ، به برند خود یک تیر خلاص زدهاید. همچنین باید به این نکته توجه نمود که از یک سو فرایند خلق برند یا انتخاب برند بسیار حیاتی است ، از سوی دیگر ، زمانی که برند شما به مردم عرضه میشود ، معنای برند شما مترادف با تجربه برند در ذهن مشتری خواهد بود . برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل میشود ، از طریق مکالمات ، ایمیلها ، وبسایت یا بستهبندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان – هر کجا که نیاز باشد. بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است.
برای انتخاب نام برند آیندهنگر باشین و خودتون رو محدود به شهر و کشور خود نکنین و فراتر از مرزهای جغرافیایی فکر کنین. به این فکر کنین که در آینده فعالیت خودتون رو ممکنه تا کشورهای دیگه هم گسترش بدین و اسمی رو انتخاب کنین که فراتر از مرزها عمل کنه. دنبال یک نام عالی برای دامنه سایت یا برند هستید؟ ما کمک می کنیم از بین هزارن اسم بهترین را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر میخواهید در آینده، به بازارهای بینالمللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب میکنید را به زبانهای دیگر چک کنید. مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر میکند.
انتخاب اسم برند هنری
اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. شرکت ایلیا در این مقاله درباره ی اسم شرکت و اسامی خاص برای برندو شرکت مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه می نماید تا راهنمای شما باشد . اگر در زمان ثبت شرکت و برند خود موضوعات نامفهوم در این راه برای شما ایجاد شد می توانید با ما با شماره های درج شده برای تعیین اسم شرکت و اسامی خاص برای برند تماس حاصل فرمایید. بهتر است برای کسب اطلاعات تکمیلی در ادامه همراه ما باشید.
- حتی می توانید با ابزاری متفاوت از نبود اسامی مشابه در iOS App و Google Play Store اطمینان حاصل کنید و در نهایت در مورد در دسترس بودن اکانت پیج اینستاگرام یا اکانت آپارات برند منتخب خود تحقیق کنید.
- هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند میشود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است.
- همیشه با چشماندازی در آینده، موقعیت جغرافیایی، معنی اسم برند در زبانهای دیگر، موقعیت اجتماعی و حساسیت قشرهای مختلف مردم نام برند خود را انتخاب نمایید.
- برای شرکت بازرگانی تامین سیم و کابل دنبال یه اسم مناسب و خاص می گردم.
- طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد میشود که بررسی همه آنها وقت زیادی میگیرد.
همچنین در شبکههای اجتماعی هم باید نام برند شما خالی باشد تا بتوانید از قدرت شبکههای اجتماعی هم بهرهمند بشوید. در هنگام تبلیغات و معرفی برند خود چشمگیر و جذاب به نظر ثبت برند تجاری برسد. نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را میشنوید، میگویید، مینویسید و درمورد آن فکر میکنید. شما نام فرزندتان را چیزی که دوست ندارید انتخاب نمیکنید.
توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا و شکیل برای برند بسیار حائز اهمیت است. به جای جست و جو در بین نام ها و یا خلق نام جدید به راحتی می توانید نام مالک برند را بدین منظور انتخاب کنید. البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد. شرکت سهامی عام، جز شرکتهای تجاری است که این شرکتها به این دلیل سهامی عام خوانده میشوند که سرمایه خود را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست میآورند، و درصدی از سهام در دست مردم و درصدی در دست مسئولین شرکت هست.
بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند. اسمی که قرار است کسب و کار شما را بیان کند باید منحصر به برند شما باشد، از استفاده کردن نامهای تکراری که قبل از شما برای برندهای دیگر استفاده شده است بپرهیزید. اسمهای تکراری یا تقلید شده از برندهای دیگر از یاد میروند و ممکن است برند شمابا یک برند دیگر اشتباه گرفته تغییرات شرکت شود. بنابراین به سراغ اسمی بروید که صرفاً برای برند شما و یادآور کنندهی محصولات یا خدمات شما باشد. انتخاب اسم برند همیشه یکی از انتخابهای مهم میباشد، سعی کنید یک زمان مناسبی را برای این کار اختصاص دهید، از روش طوفان مغزی استفاده کنید تا بتوانید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد .
قدم طلایی برای انتخاب اسم برای برند
پس این بدان معنی است که فراتر از زبان خود یک فرصت نامگذاری هم وجود دارد، اکنون زمان جستجو کردن آن است. در ایران هم گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعههای خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد. به عنوان مثال بزرگترین رودخانه دنیا آمازون است، پس منطقی است که بزرگترین فروشگاه محصولات جهان اسم آمازون را برگزیند.
ایدههای خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی میتوانید از آنها دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند میگویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمیشود. در این مورد مثالی نمیآوریم و به شما اجازه میدهیم از تخیل خود استفاده کنید. خودتان را در ذهن مصرفکننده قرار دهید و جای او بگذارید.
این نکته بسیار مهم و کلیدی است که باید حتماً آن را در نظر بگیرید. همیشه با چشماندازی در آینده، موقعیت جغرافیایی، معنی اسم برند در زبانهای دیگر، موقعیت اجتماعی و حساسیت قشرهای مختلف مردم نام برند خود را انتخاب نمایید. هم دقیقاً همینطور است، بخصوص وقتیکه قرار است هویت و بیزینس شما را به دیگران معرفی نماید. پس هیچوقت از سر عجله و سهلانگاری اسمی را انتخاب نکنید که بعد از چند سال بخواهید نام برند خود را عوض نمایید و برای معرفی مجدد آن هزینههای زیادی را متقبل بشوید. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد. “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد.
ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نامهای تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده میشود. این ابزار همچنین شناسایی نامهای دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص میسازد. در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکتها ارسال کنید. پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت میپذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما میتوانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید.
برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. هر برندی برای ثبت در زمینه های مختلف و پیش از اقدام نیاز به بررسی تخصصی دارد در صورت امکان شماره تماس ارسال بفرمایید . شما نیاز به مشاوره و هماهنگی دارید از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است.