Content
اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد. برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. نامهای تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود. مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد.
- خب، پس کمربندهای انتخاب اسم برند را محکم ببندید، سفر شروع شد.
- اسمی که برای برندتان انتخاب میکنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگتر میشود.
- با عضویت رایگان در پلتفرم ستاره به گلچینی ازبهترین مطالب و منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دست پیدا کرده و از ابزارها و امکانات مخصوص کسب و کارها نیز استفاده نمایید.
- بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.
- ما هم تمام این راه را رفتیم و میدانیم که چقدر حس بدی وقتی میبینید که نام انتخابی شما قبلاً توسط فرد دیگر رزرو شده است، اما ناامید نشوید و تمام تلاش خود را برای منحصربهفرد کردن اسم برند خود به کار بگیرید.
- البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد میگیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آنها را بشکنیم.
در پاسخ باید بگوییم که می توان این کار را انجام داد، اما ثبت نکردن برند عواقب بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت. اما نگران نباشید، برای رفع ابهام این سوال پاسخ مناسبی را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه فاکتورهای موثر به هزینه ثبت یک برند چرم را توضیح خواهیم داد.
برخی اسامی خاص برای برند را میتوان از زبانهای خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آنها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کرهای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است. اینگونه اسمها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار میکنند. همپای پیشنهاد اسم شرکت یا به عبارتی انتخاب اسم برای شرکت، یافتن استراژی متمایز و مدیریت این استراتژی نیز بسیار اهمیت دارد. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند.
اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند. بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد. برند یک نام تجاری است که در ذهن افراد هک شده و آن ها را به سمت کالای مورد نظر جذب می نماید.
به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام میداد میشناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. حال به برخی از قوانین نامگذاری برندها میپردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد میگیریم که بتوانیم در بعضی مواقع ثبت تغییرات شرکت آنها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسمهای عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسمها هم بیشتر در خاطره میمانند. در ایران نیز گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعههای خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد.
اگر شما نیز ایده برای اسم شرکت داشته یا پیشنهاد یا نظری دارید آن را از طریق بخش “ارسال نظر” با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید. همچنین میتوانید در ستاره ۷ ایده خلاقانه برای اسم شرکت حسابداری، ۱۲ ایده برای اسم شرکت تبلیغاتی و ۷ ایده برای اسم شرکت بازرگانی را نیز بخوانید. ۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید. بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایدههای قبلی و انتخاب اسم بروید. هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد.
۳۳ فن و نکته برای ساختن نام کسب و کار ، برند و محصول
قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند . زبان و ادب فارسی مراجعه نمود و درغیراین صورت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی استعلام شرکت انجام شود . متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد .
اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا لوکس ترین و جدیدترین نام را برای برند و علائم تجاری و یا شرکت شما ارائه می دهد. این را در نظر داشته باشید انتخاب نام مناسب نقش به سزا و ویژه ای در آینده کاری و حرفه شما خواهد داشت. پس نام لوکس را هم اکنون از طریق بخش ثبت شرکت در تهران چت انلاین همین صفحه دریافت کنید. معرفی 9 ایده خلاق برای انتخاب یک نام موفق برای کسب و کار شما که در حقیقت با استفاده از این روش های خلاق نام خود را نزدیک تر به انچه که باید باشد انتخاب می کنید . روش هایی که شرکت و برند های بزرگ دنیای از این روش ها برای انتخاب نام برند خود استفاده نموده اند و مشاوران بزرگ برندسازی این این ایده های خلاق برای انتخاب نام برند استفاده می نمایند.
یک نام خوب باید نمایانگر تصویری ایده آل از آفریننده آن، فعالیت و محل اجرای کارش باشد. نام برندی قبلی شما دارای شباهتی با نام برند یک محصول دیگر داشته و باعث به اشتباه افتادن مشتری می شود. ببینید آن اسم از لحاظ ظاهری ثبت برند تجاری هم قابل قبول است؟ از دید مردم نیز آن را بررسی کنید. میتوانید با با ابزارهای نظرسنجی اس ام اس یا ایمیل انبوه ارسال کنید و نظر مردم را بخواهید. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
در انتخاب اسم برند از ادبیات و دستور زبان غافل نشوید
مانند اسامی انسانها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم. از اسامی اعداد هم میتوان استفاده کرد اما باید با حروف نوشته شوند مانند صد. (هر چه تعداد اسمهای خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر است).
اولین مثال این دست از نامها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سالهای سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. شاید معروفترین از این دسته برند خودروسازی معتبر ایتالیایی فیات است. لکسوس برند برتر کمپانی تویوتا نیز با ایجاد تغییرات در کلمه لاکچری، نام برندی قدرتمند برای خود ساخته است. اما نام دیگری که به شما معرفی مینماییم، نام برند آیکشت است.
البته باید اظهارنامهای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. البته سایتهایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمتها مفید باشند اما خیلی نباید روی آنها متمرکز شوید. هرچند ممکن است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگیهایی را باید داشته باشد. در ادامهی کار سعی میکنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم. در نظر داشته باشید اسم انتخابی شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد.
لیست اسامی خاص برای برند
حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید میتوانید برای برند خودتان دست به کار شوید. همین حالا قلم و کاغذ را آماده کنید و هرآنچه در مورد برندتان میدانید روی کاغذ بنویسد. مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژههای مرتبط با برندشان نامهای برند زیبا و خاص خلق کردهاند. مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است.
“نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد. اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. نام گذاری و برندسازی اصولی، هنر یافتن پیامی خاص و منحصر به فرد است که به کمک نام های متعدد قابل انتقال باشد . انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ی نام گذاری یا برندسازی معمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود).