برای مثال اسم بنیانگذاران یا اشخاص تاریخی و یا حتی تخیلی. همانگونه که قبلاً نیز گفتیم پیشنهاد می‌کنیم از اسم خودتان به عنوان برند استفاده نکنید شما می‌توانید به جای آن از اسم اشخاص تاریخی یا معروف استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در زمان و رسیدن به نتیجه دلخواهتان یکسری چارچوب‌های از قبل تعیین شده‌ای برای این جلسه داشته باشید. هرچند که باز گذاشتن دست شرکت‌کنندگان موجب می‌شود طوفان فکری و سرگرم کننده تری داشته باشید، ولی تجربه نشان می‌دهد تعریف مقداری محدودیت موجب می‌شود افراد خلاق‌تر عمل کنند. برای ثبت دامنه نیز کافی است همین عبارت را در گوگل جستجو کنید تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سرور را پیدا کنید و به صورت آنلاین دامنه مورد نظرتان را بررسی و خریداری کنید.

سپس بین 2تا 3 هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیم‌ساعته☎️ با جناب مهدی‌نژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نام‌‌های نهایی از بین انتخاب‌ها با ایشان مشورت نمایید. مطمئنم حالا که دانستید ارزش ثبت برندتان می‌تواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیش‌تری می‌خوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید. من هم سعی کرده‌ام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقاله‌ای جامع در این باره برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند. قسمت جالب‌ترین بخش فرآیند انتخاب اسم برند برای کسب و کار می‌باشد. همه دوستان و شریکان خلاق خود را که فکر می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند را به یک عصرانه دل انگیز دعوت کنید و از منابع فکری آنها تا جایی که می‌توانید استفاده کنید.

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

انتخاب نام برند توصیفی زمانی صورت می‌پذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید. از بین انواع رنگ نیز ، رنگ‌ های سازمانی خود را انتخاب نمایید. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نام‌های بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد.

برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید . ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های تغییرات شرکت خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد . در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد.

کارآفرینی چیست و یک کارآفرین موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. همچنین بررسی ثبت شرکتهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد. بهروز، لندکروزر که در ایران می‌گوییم لندکروز، البرز، چی‌توز، مزمز، بارز، لکسوس که در ایران می‌گوییم لکسوز، همگی نشان از این دارند که صدای «ز» در پایان اسامی برند در ایران پرطرفدار است. برای انتخاب نام برند باید تمرکزتان روی انتخاب نامی قدرتمند باشد که شما را از سایر رقبایتان به شدت متمایز کند. پس در ادامه این مقاله ویژگی‌ها و کلیدهایی که در نام‌های زرنگ وجود دارد را به شما می‌آموزم تا با استفاده از این کلیدها بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان انتخاب کنید.

اسم برند

پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). ، امروزه برای ثبت و پیشرفت تمام کسب و کارها، انتخاب نام برند حرف اول را می‌زند. چرا که برای تاسیس و ثبت شرکت اولین و مهم‌ترین اطلاعات برای ارائه دادن، برند کسب و کار است. انتخاب نام برند می‌تواند تا حدودی دشوار و دارای ویژگی‌های خاصی باشد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به محض انتخاب اسم برند دامنه اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و آیدی شبکه‌های اجتماعی مرتبط خودتان را ایجاد کنید. حتی اگر الان قصد راه اندازی کسب و کارتان را ندارید چون احتمال این که دامنه آیدی مورد نظرتان توسط فرد دیگری اشغال شود خیلی زیاد است.

هفت دسته مختلف اسم برند که باید بدانید:

برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا می‌کند توجه داشته باشید. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد می‌شود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد. عموماً مشتریان به اسم‌هایی که از یک ریتم و ساختار تکرارشونده استفاده شده است، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند و این نوع اسم‌ها می‌توانند به برندهای قدرتمندتری تبدیل شوند. به زبان آوردن این اسم‌ها خوشایند است و قابلیت ماندگاری ویژه‌ای در ذهن دارند. به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند.

برای این کار نیازی به داشتن لوگو نمی‌باشد ولی کم کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. از نمونه اسم برند ایرانی مرکب می‌توان شوکوپارس، نامی نو، پارس خزر و غیره را مثال زد. در سال ۲۰۱۰ گروهی از محققان دانشگاه البرتا در تحقیقاتشان فهمیدند که مشتریان به اسم برندهایی مانند کوکاکولا، جلی بلی، کیت کت که از یک ساختار تکرار شونده در نام خود استفاده می‌کنند واکنش مثبتی نشان می‌دهند. انتخاب نام برند میتواند از هر زبانی باشد، و اما توصیه می کنیم نام­ هایی را که تلفظ ساده و ساختار زبانی مناسبی دارند، انتخاب کنید.

  • اسم تجاری که از ترکیب دو اسم یا یک اسم تکیل شده‌اند مانند فیسبوک.
  • نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( علامت تجاری ).
  • فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید.
  • برند می‌تواند فقط شامل نام باشد؛ اما معمولاً برندها در کنار نام، یک شکل یا لوگوی خاص هم دارند.

برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد . برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید.

سامانه ثبت شرکت ونک

برندهایی هستن که با شنیدن اسمشون حس و خاطره خوبی تو ذهن میاد. مثل اسم دلپذیر که طعم غذا و لذت غذا خوردن رو یادآوری می‌کنه یا سافتلن که اسمش نرمی، لطافت و تمیزی به همراه داره. در آخر و بعد از بررسی هر کدوم از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشته باشن رو به‌ عنوان اسم برندتون انتخاب کنین.

بعد از مشخص کردن هویت برندتون باید رقبا رو شناسایی و تجزیه تحلیل کنین و نقاط مشترک و متمایزتون نسبت به اون‌ها رو پیدا کنین. ویژگی بصری یعنی چی؟ یعنی بشه با المان‌های طراحی و گرافیکی اون رو بیان کرد. برندهایی مثل اپل، عقاب و… مثال درستی برای المان‌های بصری هستن. چون با گفتن اسمشون یه تصویر واضح ازش تو ذهن مشتری شکل می‌گیره. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خودش رو Victoria’ Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و تونست ازش غرامتی چند میلیون دلاری بگیره.