اما همان گونه در عده اي از مناطق جهان، از جمله ایران، ترجیح بعضی والدین بـه داشتن فرزند پسر را نمیتوان نادیده گرفت. تا آنجا کـه همان گونه شاهد نامگذاریهایي مانند “بسی”، “دختر بس” یا معادل آن مثل “قزبس” و “گل بس” و “کفایت” برای دخترانی هستیم کـه خانواده از تولد آن ها ناخرسند اسـت. برخی اسمها بسیار رایج اند، بعنوان مثال دریک کلاس درس طبق معمول ۲ تا ۳ اسم سارا وجوددارد. آیا دوست دارید زمانی کـه نام سارا را در جمعی صدا می کنید، چند نفر بطور هم زمان بـه سمت تان برگردند؟ اگر پاسخ شـما منفی ست، بهتر اسـت کـه بـه دنبال اسمی خاصتر باشید.
برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. و در مرحلهی آخر هر کدام از اسمها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، بهعنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفتزده میکند چراکه در بیشتر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان میتواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد.
اثر عوامل موقت در اسم های محبوب
موسسه حقوقی سفیر صلح با 12 سال تجربه در امور ثبتی شرکتها و برندها از پیشگامان این عرصه است. برای اینکه از تکراری نبودن نام انتخابی خود مطمئن شوید میتوانید به آدرس ilenc.ir مراجعه کنید. این سایت تحت نظارت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و شامل شرکتها و تمام اشخاص حقوقی مانند ارگانها ثبت شرکت در تهران و موسسات دولتی است. نام موفق نامی است که ذهن شنونده را به شکل مثبتی درگیر خود کند و به اندازه مناسب خلاقانه باشد. در مرحله انتخاب نام بیشترین دقت را به خرج دهید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید. دو کلمه فارسی ذکر شده در اسم شرکت نباید به یاد آورنده یک کلمه لاتین و خارجی باشد.
- همچنین در صورتی که تصمیم به مخفی کردن نظر خود ندارید بهتر است نام یا نامهایی که مدنظرتان است را با دیگران در میان بگذارید و واکنش و نظر دیگران را نسبت به نام جویا شوید.
- من «احسان مهدی نژاد» هستم و برایتان یک سورپرایز دارم.
- این کار کمک میکند تا برند شما در ذهن مخاطب یک تصویر کاملا مشخص و واضح داشته باشد.
- درصورتیکه برندتان بینالمللی است، میتوانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید.
بنابراین علاوه به بررسی اسم مورد نظر در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی را نیز چک کنید. کسب و کار خود را با نام دامنه محدود نکنید، برای مثال taghvim99 باعث میشود کسب و کار شما به سال ninety nine محدود شده و بعد از آن از بین برود. برای مثال با پسوند apk نشان میدهد که کسب و کار شما محدود به دانلود اپلیکیشن است. مثلا p30download.com نمونه ای از کاربرد صحیح عدد در نام سایت است و alireza24.com نمونه ای از کاربرد غلط است.
انتخاب اسم مناسب برای شرکت جزء اولین قدمها در ثبت شرکت است و همچنین یکی از مهمترین مراحل تأسیس ثبت شرکت هم حساب میشود. شاید این مرحله به نظر ساده بیاید، اما توصیه میکنم انرژی و زمان زیادی صرف انتخاب و رسیدن به یک نامِ مطلوب برای شرکتتان کنید. چون خیلی از شرکتها با عجله این کار را میکنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت میگیرند. فراموش نکنید که انتخاب نام مناسب برای یک کسبوکار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است و اگر بگویم که نامِ شرکت است که به کارِ شما هویت میدهد، دروغ نگفتهام.
حتی برای شروع، استفاده از اسامی مخفف هم توصیه نمیشود. اسم شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمیتواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمیتوان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست.
طراحی سایت خبری
نکات گفته شده نشان می دهد که این پسوند در بین مردم معروف تر بوده و جا افتاده است. اما به این نکته نیز توجه کنید که در هر صورت برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان، هر دو پسوند را ثبت کنید. به تداعی ذهنی نام دامنه خود در ذهن مخاطب توجه داشته باشید. اگر نام سایت شما مفهوم ناخوشایندی را در ذهن مخاطب تداعی کند، مطمئن باشید که نام خوبی نخواهد بود.
به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک برند مد و فشن ایجاد میکنید که شلوار جین مردانه میفروشد. نامگذاری شرکت شما به عنوان «شلوار جین برای مردان» ایده بسیار بدی است. طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کردهاند.
هر دوی این روش ها، روش های معتبری برای نام گذاری فرزند شما هستند. نکته مهم این است که سعی کنید از روند کار لذت ببرید و عجله نکنید. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید.
رسول اکرم (ص) نام هایى زیبا و با مسّمى همچون حسن (ع) و حسین (ع) را انتخاب فرمودند و حتى جنین حضرت زهرا ( س ) را پیش از ولادت “ محسن “ نامیدند. از نظر گاه روانى ، نامگذارى پس از تولد عمدتاً مبتنى بر احساسات ، آن هم احساسى متناسب با نوزادى لطیف و ظریف است و به همین دلیل ممکن است نامى خوش آوا، اما رقیق و کم محتوا و یا بدون اندیشه به فرداى کودک و بزرگسالى او انتخاب شود. تکیه بر زیبایى “ لفظ “ به ویژه در سال هاى اخیر رایج شده است. در یکى از مدارس در پرسش از سى مادر، تنها هفت مادر با معنى نام فرزندشان و یا شخصیتى که نامش را بر فرزند خویش نهاده بودند، آشنایى داشتند. آروین، آتوسا، پوپک، بیوک، پرمون، سالومه، سمیرا، شیده، مانا، مونا، از جمله نامهایى بوده و هستند که پدران و مادران به خوش آهنگى و روانى آنها توجه دارند، نه معنا و احیاناً معادل چهره ى تاریخى آنها. هنگام ثبت برند تجاری شرکت باید لغاتی را به کار گرفت که مشتری به راحتی بتواند آنان را تلفظ نماید.
تست قبل از ازدواج برای انتخاب همسر بهتر
بهترین راه این است که لیستی از نام های مورد علاقه خود تهیه کنید و از بین آن چند مورد را انتخاب کنید. اگر نام بیش از حد سختی برای کودک خود انتخاب کنید ، تلفظ آن برای بعضی از افراد مثل سال خورده ها سخت خواهد بود که در چنین حالتی قبل از تایید شدن نهایی اسم ، از افراد پیر تر و یا کودکان بخواهید که آن را تلفظ کنند. پیگیری ثبت تغییرات شرکت همیشه یکی از دغدغه های والدین بوده است که ما برای راحتی شما تمامی اسامی دختران را به ترتیب حروف الفبا جمع کرده ایم. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. دراین جشن “رهایی از نامهاي تحقیرآمیز” تعدادی از این دختران اسامی هنرپیشههاي مشهور “بالیوود” را برای خود برگزیدند و برخی دیگر اسامی سنتی و زیبای هندی مانند “وایشالی” کـه مترادف زیبا، خوب یا متمول اسـت را انتخاب کردند. طی سالهـای اخیر جنبش دختران هندی برای رهایی از اسامی تحقیرآمیز و تحمیلی کـه تاثیر مستقیمی بر موقعیت اجتماعی آنان میگذارد، رشد یافته اسـت.
اما اگر نتوانستید نامی با این ویژگی پیدا کنید، بهتر است که انواع شکل های نوشتاری آن را با پسوند های مختلف ثبت کنید. ” که به معنی مشاور است برای نام وب سایتتان استفاده کنید. اگر در زمینه شکلات فعالیت دارید، میتوانید از chocolate_shop استفاده کنید. اما ممکن است کاربر خط تیره را فراموش کند یا chocolatefrance.com نیز به سبب طولانی بودن و تلفظ دشوار آن، ممکن است فراموش شود. نام دامنه باید به گونه ای انتخاب گردد که هنگام معرفی به مشتری، به راحتی آن را فهمیده و بتواند بدون اشتباه آن را تایپ کند. سعی کنید نام دامنه انتخابی شما دارای حالتهای مختلف برای تایپ نباشد.
اما در مرحله آخر باز با مشکل ثبت روبرو میشوند زیرا که اسم قبلا ثبت شده است. اسم شرکت باید منحصر به فرد و قابلیت به یاد سپاری داشته باشد. در این بخش 10 قانون بسیار مناسب در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت را برای شما بیان میکنم که چکیده ای از مطالب سایت iranmct.com می باشد. نام هایی مانند تل، کو، تکنیک، که ریشه ای بیگانه دارند قابل ثبت در اسم شرکت نیستند. اسم شرکت باید همسو با موضوع فعالیت شرکت باشد و با آن در تضاد نباشد. اسم شرکت همان قدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد.