مثلا قونقا که یک سرویس تاکسی اینترنتی در تبریز هست هم آهنگ داره و هم مرتبط به موضوع حمل و نقل هست اما گفتن این کلمه آذری برای فارسی زبانها راحت نیست. این مشکل در رابطه با اسمهای فارسی که از زبان انگلیسی گرفته میشه هم وجود داره مثل دیدئو که یک وبسایت مربوط به اشتراک گذاری ویدئو هست و تلفظش آسون نیست. نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد. هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد.حتی اسم شما هم می تواند یک نام تجاری باشد.
فرض کنید نامی که انتخاب کرده اید مشابه اسم برندی است که قبلا ثبت شده است و شما امکان ثبت آن را ندارید. حتما شما به اهمیت برند سازی در کسب و کار واقف هسیتد و اینکه چرا مشتریان حاضرند بابت یک محصول مشابه و فقط به خاطر نام برند هزینه بیشتری پرداخت کنند. این دقیقا همان کاری است که برندسازی موفق می تواند انجام دهد. هر کسب و کاری در ابتدا کوچک شروع می کند، اما اهداف بزرگی در سر دارد. اگر شما هم جز این دسته هستید حتما باید روی انتخاب نام سرمایه گذاری کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. آنچه که باعث می شود خیلی ها خسته شوند ، بودجه شان تمام شود و یا انگیزه را برای ادامه کار را از دست بدهند گذشت زمان و نرسیدن به نتیجه است.
نکات انتخاب اسم مناسب برای کسب و کار را هم در نظر بگیرید و سعی کنید بر مبنای این اطلاعات تصمیم نهاییتان را بگیرید. انتخاب اسم برند برای کسب و کار نیز مانند انتخاب اسم نوزادی است که بعداً قرار است هویت داشته باشد. همه شما میدانید که اگر اکنون از روی عجله و سهل انگاری نامی انتخاب کنید و چندین سال بعد بفهمید که این ثبت شرکت نام مناسب برند شما نیست، باید چه هزینهٔ گزافی را برای سر زبان انداختن یک نام تجاری جدید انتخاب کنید. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.
نمونه سوالات مرتبط
حتی اگر زمانی شما قصد فروش کسب و کار خود را داشته باشید با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهید شد. اگر شما یک تجارت کوچک یا با کسب و کار دیگری شراکت دارید، می بایست با توجه به نیازهای تجارت و یا شریک خود اسم مناسب برای کسب و کار انتخاب نمایید. بسیاری از افرادی که مایل بهثبت شرکت در کرجهستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف میکنند. واحد انتخاب نام شرکت ها واسامی خلاقانهشرکت و موسسات غیر تجاری در هر اداره ثبت شرکت ها مستقر می باشد. کلیه واحد ها زیر نظر اداره ثبت شرکت ها تهران بوده و از یک سامانه یکپارچه استفاده می نمایند. این احتمال وجود دارد که آن نام قبلا توسط شخص یا شرکت دیگری استفاده شده باشد.
نمونه دیگر اینکه در کشور خودمان نامهای زیادی را با پسوندهای گستر و یا صنعت مشاهده می کنیم. اتفاقاتی از این دست می تواند ضربه مهلکی به برندهای شناخته شده وارد آورد که بازسازی برند و یا شناساندن برند جدید ممکن است مستلزم صرف وقت و انرژی بسیار گردد. گاهی اوقات عاقلانه اینست که اندکی کلی نگرتر باشیم تا مجبور نشویم که نام شرکت را عوض کنیم یا خود را محدود به فعالیت در همان زمینه اولیه کنیم .
تاثیر سئو در سرعت رشد هر کسب و کاری مانند سوخت جت عمل می کند. اگر برای اسم شما رقبای قوی وجود داشته باشند ، زمان و هزینه بیشتری را باید برای رسیدن به صفحه اول گوگل هزینه کنید. در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی ثبت برند تجاری یک نکته مهم وجود دارد. اینکه این اسم باید خوشلحن باشد و تلفظ آن ساده و روان باشد. یک اسم خوشخوان و خوشبیان به دل مینشیند و یک اسم پیچیده و بدون قاعده که حتی هجی کردن آن هم مشکل است برای هیچکس جذاب نیست.
نمونه کار طراحی وب سایت
یه اسم برای تولیدی درب ضد سرقت نیاز دارم که اسم ماهان در اون بکار رفته باشه. یک اسم برای یک اپلیکیشن خدماتی می خواشتم شما پیشنهادی دارید؟ امکانات برنامه مثل سفارش آنلاین غذا و آگهی های نیازمندی هست. من یه نام شرکت برای تولید مواد شوینده میخواستم میتونید راهنمایی کنید.
- و از همهچیز مهمتر، اینکه اسم اهمیت دارد، اما یک اسم دلیل موفق شدن و یا موفق نشدن شما نیست.
- پس تلاش کنید نامی انتخاب کنید که فقط یک نوشتار ثابت داشته باشند.
- اگر همه این صفات هم در یک اسم جمع نشد، اسم شما حداقل یکی از موارد فوق را داشته باشد.
- استفاده از حروف صدا دار در اسم کسب و کار، کمک به تلفظ آسان و روان بودن میکند.
فراموش نکنید که در راستای به موفقیت رساندن یک کسب و کار به تحلیلهای دقیق و ارتباطات عالی نیاز خواهید داشت. یک مشاور کسب و کار میتواند تمامی این ثبت تغییرات شرکت موارد را در مسیر پیشرفت شما لحاظ کند. مشاوران کسب و کار اصولاً افرادی هستند که تجربه زیادی در زمینه راه اندازی کسب و کارهای موفق داشتهاند.
اگرمطلب فوق را مطالعه نکرده اید ابتدا آنرا درهمین سایت آموزش خانواده راویژ مطالعه کنید و بعد این مطلب را بخوانید. در این قسمت مرحله دوم راه اندازی کسب وکار خانوادگی مورد بررسی قرار می دهیم. اگر کسب و کار شما یک شرکت است، شما نیاز دارد یک اسم در ارتباط با فعالیت های شرکت خود انتخاب نمایید. شرکت تویوتا یک تولید کننده ماشین های با عمر بالا (در اصطلاح خرکار)است را همه می شناسیم .
روند انتخاب اسم برند چیست ؟
اکنون که همه این موانع قانونی را گذراندهاید به مهمترین مرحله میرسید یعنی تست اسم برند برای کسب و کار. نام برند باید منحصر به فرد و به یادماندنی و از بقیه رقبای شما متمایز باشد. فکر نکنید اگر اسمی نزدیک به یک نام تجاری مشهور انتخاب کنید زرنگی کردهاید. خصوصاً اگر یک شرکت تازه تأسیس هستید، هیچ وقت از اسمهای مشابه برندهای بزرگ استفاده نکنید. زیرا این امر موجب میشود شما یک شرکت فیک و کپی شده به نظر برسید. در ضمن این شرکتها وکلای درجه یک و تیم حقوقی قدرتمندی دارند که حاضرند برای محافظت از نام برندشان میلیونها تومان هزینه کنند و کارتان را در دادگاه یکسره کنند.