پس هم اینها فعلا باعث شده تا برندی که اسم خیلی مناسبی ندارد بتواند همچنان کالاهای غیر مرتبط بفروشد. چون آنها روی اعتبار خود کارکردهاند و افراد مطمئن هستند که پولشان را از دست نمیدهند و این که در بسیاری از موارد پول را در زمان تحویل می دهند. یعنی نامهای تجاری جداگانه برای فعالیتهای تجاری جداگانه.
- پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم برندتان را حول آن پیدا کنید.
- مثلاً من خودم one thousand تا لباسفروشی با نام پرنس و پرنسس میشناسم؛ پس این نام اصلاً برای فروشگاه پوشاک خوب نیست و بهتر است اسم خلاقانه و جدیدتری پیدا کنم.
- اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنههای اینترنتی ثبت شده باشد.
- وقتی تصمیم میگیرید یک کافیشاپ افتتاح کنید، این کار فقط ایجاد یک کسبوکار نیست؛ بلکه ساخت یک نام تجاری است.
راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیتهای ضد آپارتاید انجام میداده. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است. تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد. هر برندی برای ثبت در زمینه های مختلف و پیش از اقدام نیاز به بررسی تخصصی دارد در صورت امکان شماره تماس ارسال بفرمایید .
اسم مناسب برای آرایشگاه مردانه، لباس فروشی مردانه، بوتیک
پیشنهاد میکنم به مقاله تبلغات کلیکی سر بزنین تا اطلاعاتتون در این زمینه هم کاملتر بشه. یعنی چی؟ یعنی هرکسی بتونه راحت اسم رو بخونه، تلفظ کنه و تو گوگل بنویسه تا اطلاعات در موردش به دست بیاره. به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد . استفاده نمایید؛ که در این حالت میتوانید از اسامی دلخواه که ممکن است مقداری هم طولانی تر باشد استفاده نمایید. و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید.
بااین که نام انتخابی آنها بیشتر از نام اپل است،و به اندازه این شرکت ها معروف نیستند در واقع نام شرکت شما نباید شبیه جمله باشد. با توجه به یک مطالعه جالب، انجام شده توسط کارگزار بیمه بریتانیا، تعداد حروف نام شرکت باید حداقل ۲۲ حرف باشد. در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می ثبت تغییرات شرکت توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. در این موتور لازم نیست که شما پسوند انتهایی نام دامنه مثل دات کام را تایپ نمایید، این موتور خودش گزینههای موجود و ترکیبات مختلف را به شما پیشنهاد میدهد.
در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید. خوشحال میشویم داستان ساخت برندتان را برایمان بفرستید، تا برای کسانی که تازه میخواهند نام برند خود را انتخاب نمایند دید روشنتری نسبت به موضوع پیدا ثبت شرکت کنند. از شهرت و محبوبیت اشخاص تاریخی و افرادی که شهرت جهانی دارند نهایت استفاده را ببرید. مثلاً برند تِسلا موتورز از نام دانشمندی بزرگ به نام نیکولا تسلا بهره بود و توانست نام برند خودش را در اذهان عمومی بهراحتی معرفی نماید.
یه سری سیلابس هایی داشته باشه که گفتنش برا هیچکدوم خیلی دشوار نباشه. اگه پیشنهادی دارید با محصولتون رو بگید؛ شاید بتونم راهنماییتون کنم. استفاده از این استراتژی برای انتخاب نام سایت فروشگاهی یک پیشنهاد مناسب، مخصوصا برای افرادی است که به فکر برندسازی در آینده هستند. زمانی که عبارت “جستجو در اینترنت” را میشنوید، اولین چیزی که در ذهن شما ظاهر میشود چه چیزی است؟ مطمئنا یا نامگوگل یا لوگوی آن. در مورد واژه “فروشگاه اینترنتی” چطور؟ احتمالا برند دیجی کالا!
در صورتی که کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید، می توانید اسم هایی که ریشه غیر فارسی دارند انتخاب کنید. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نمودهایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است. چه بسا شرکتهای بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل.
جمعآوری اسامی تجاری رقبا
اطلاعات خود را بنویسید و بر روی «ایجاد وبسایت» کلیک کنید. لطفا رمز عبور خود را بنویسید و روی «ایجاد وبسایت» کلیک کنید. از طرفی بیزنس های اینستاگرامی ثبت برند جایی ثبت نمیشه که بشه مدعی اون شد. بدین به یه شخص یا شرکت تا اون رو بصورت اختصاصی براتون کدنویسی کنه که هزینه و زمان زیادی میبره.
به آیندهی برند نگاه کنید
از طرف دیگر، اگر میخواهید در آینده، به بازارهای بینالمللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب میکنید را به زبانهای دیگر چک کنید. مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر میکند. روی بستهبندی این صابونها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است.
پس لری پیج و دوستانش همین موضوع را مستمسک خود قرار داده و نام تجاری غیر معمول گوگل را ساختند. شاهد بودم که بارها دوستان بازاریاب یا سخنران گفتهاند که اسمی بیربط مثل گوگل موفق شده است. سالها پیش از این، تعداد برندها بسیار کمتر از امروز بود و شما با نامهای تجاری کاملا منطقی هم میتوانستید یک نام تجاری خوب داشته باشید.
حتی قبل از اینکه فکر در مورد اسم برند خود را شروع کنید یک مخاطب یا مشتری فرضی برای برند خود بسازید و تمام ایده های خود را مورد بازبینی در مورد انتخاب اسم برند قراردهید. وقتی بدانید برند خود را برای چه جامعه هدفی ایجاد می کنید راحت تر در مورد اسم آن فکر می کنید. گوگل، آمازون، بنز و … کافیست این اسم های برند خارجی جذاب را بشنوید و تصویر سازی کنید از آنچه که این برندها انجام می دهند. انتخاب اسم برند زیبا و متفاوت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا به محض انتخاب اسم، برند شما تا همیشه با آن اسم شناخته می شود.