با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از forty five طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید . انتخاب اسم برند باید انعطاف لازم را برای گسترش کسب و کار شما در آینده را داشته باشد، به گونه ثبت شرکت ای اسم تجاری برای خود انتخاب کنید که سال های بعد بتوانید محصولات دیگری را به مجموعه خود اضافه کنید. انتخاب نام برای برندسازی شما، باید به گونه ای باشد که مخاطب یا مشتری در همان لحظه اول، با شنیدن اسم برند شما بتواند از ماهیت برندتان با خبر شود. به طوری که با شنیدن اسم برندتان، هر کسی با هر سطح سواد و تحصیلی متوجه حوزه کسب و کار شما بشود. تحت همین انتخاب اسم برند مناسب، است که چنین معجزه ای رخ می دهد.

  • سلام در حال حاضر ماهیانه فقط یک اظهارنامه ثبت برند می تواند درخواست داد.
  • طبقه four – روغن‌ها و گريس‌هاي صنعتي؛ روان‌كننده‌ها، تركيبات گردگيري، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنايي؛ انواع شمع و فتيله چراغ.
  • مثلا برند “بایودنت” که آدامس‌هایی تولید می‌کند که برای سلامت دندان‌ها هم مناسب است.
  • اولین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد.
  • اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند.

ثبت کردن نام های مبتنی بر بنیانگذار گذشته از ارضاء غرور موسسان آنها، قطعا آسان می باشد. اگر این برندها به درستی جایگاه یابی شود، می تواند سبب تمایز آنها شود، اما به تکنیک های فروش برای افزودن ثبت تغییرات ارزش آن نیاز دارد. همیشه برندهایی را می بینید که چه به دلیل ماندگاری و اصالت ، به نام افرادی است که آن را تاسیس کرده اند. گستره این برندها به اولین برندهایی که بوجود آمدند، نیز کشیده می شود.

برند چیست؟ برند یا نام تجاری یکی از فاکتورهای مهمی است که می‌تواند باعث ارتقای یک کسب‌ و کار خاص شود. اگر نام تجاری یک کسب‌وکار به ‌درستی و با المان‌های هدفمند انتخاب شود، می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی مشتریان یا مخاطبان آن کسب‌وکار را تحت تاثیر قرار دهد. سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم. اگر در این مورد تجربه‌ای دارید یا نامی انتخاب کرده‌اید با ما در میان بگذارید. مهم‌ترین چالشی که با آن روبه‌رو بوده‌اید چیست؟ به نظرتان چه فاکتورهای دیگری در انتخاب نام برند اهمیت دارند؟ منتظر نظرات و پیشنهاداتتان هستیم. باز هم از بین موارد باقی مانده نظرسنجی کنید تا در نهایت سه اسم باقی بماند.

چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد. اگر اسمی تقریبا تکراری انتخاب کنید، نه تنها نمی‌توانید مشهور شوید، بلکه ممکن است دچار دردسر شوید. به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید. از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد.

پس از واریز هزینه مربوط به روزنامه رسمی نوبت اول تقاضای ثبت برند پیشنهادی شما شاید پس از یک هفته به چاپ برسد. طبق قانون زمان 30 روزه ای برای انتظار به اعتراض در نظر گرفته شده است. پس از بررسی اظهارنامه شما در مدت 10 الی 15 روز، در صورتی که ثبت برند شما بلامانع تشخیص داده شود، درخواست ثبت برند شما به روزنامه رسمی ارسال می شود.

در کشور ما انتخاب اسم برند امر مهمی محسوب می شود خصوصاً الان که با پیشرفت جوامع روبرو هستیم و اشخاص زیادی تمایل به ثبت شرکت و آغاز کسب و کار و فعالیت هستند داشتن اسم برند خوب و ثبت آن امر با اهمیتی شمرده می شود. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نام‌های تجاری در دسترس هستند. حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!

البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد. یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد.

آیا سایت فروشگاهی به وبلاگ نیاز دارد؟! قطعاً بله!

یکی از گزینه‌ها در تعیین نام برند این است که به سراغ نام‌هایی برویم که فعالیت ما را توصیف می‌کنند. وقتی ارزش های حاصل از مصرف کالا از ارزش های مورد انتظار مشتری بیشتر باشد ثبت برند مشتری احساس خشنودی می نماید . اگر این روند ادامه یابد مشتری احساس خشنودی خود را با خرید مجدد نام تجاری و توصیه خرید آن به دوستان و نزدیکانش نسبت به شرکت ابراز می دارد.

نام برند ها

لوگوی کنونی شرکت هرمس که از دوک، کالسکه و اسب تشکیل شده، از دهه ۱۹۵۰ به بعد، مورد استفاده قرار گرفته است. دفتر مرکزی این شرکت، در خیابان فُبورگ-سَن-اُنورِه شهر پاریس فرانسه قرار دارد. هرمِس، شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است، که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد. این شرکت، متخصص در طراحی و ساخت لوازم چرم، لوازم جانبی، لباس ‌های آماده، عطر و کالاهای با کیفیت می باشد. به لیست برندهای ثبت‌شده نگاهی بی اندازید، اگر نامی قبلا ثبت‌شده است، از آن عبور کنید.

چه ‌ویژگی‌هایی را باید برای انتخاب اسم برند در نظر بگیریم؟

نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بازتاب دهند. اسم‌هایی مثل اپل تمایز و خاص بودن را بازتاب می‌دهند و اسم‌هایی مانند BlueHost کاملاً نشان می‌دهند که این کسب‌وکار به شکل تخصصی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد. در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند می‌شود، تئوری‌های زیاد و مطالعات کمی وجود دارد! اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرف‌کنندگان واکنش مثبت‌تری نسبت به اسم‌هایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان می‌دهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … .

اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید. مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. منظور از طبقه بندی درثبت برند و علائم تجاریاین است که محصولات و کالاها یا خدمات مختلف در طبقه های خاصی قرار می گیرند و ثبت برند مشابه در آن طبقه است که غیرمجاز می شود. ثبت لوگو در واقع همان ثبت علائم تجاری است با این تفاوت که همراه اسم برند یک لوگو و نشان تجاری نیز هنگام ارسال درخواست، ارسال می شود.

در انتخاب اسم برند از ادبیات و دستور زبان غافل نشوید

همچنین در حوزه ثبت برند نیز چنین مشکلی دارند.انتخاب اسم تجاری چه برای نام شرکت و یا نام برند می بایست از یک سری قوانین مشخص تبعیت نماید. با سلام تماس بگیرید تا طی مراحل ثبت برند به شما مشاوره داده شود، ثبت برند و لوگو از همان طریق ثبت اظهارنامه علامت تجاری می باشد. ما در این متن سعی کردیم هر آنچه که لازم است در رابطه با ثبت علامت تجاری بدانید را به صورت کلی در اختیار شما قرار دهیم تا با یافتن پاسخ سوالاتی که در ذهن دارید اقدام به عملیات ثبت برند نمایید.

به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. هرچند اسپاتیفای یک شرکت سوئدی است، اما این نام در زبان سوئدی هیچ معنایی ندارد. پس از انتخاب نام اسپاتیفای، این نام به دو کلمه SPOT و IDENTIFY ربط داده شد.

علاوه بر تمییز برند و محصول ما از دیگران که هدف اولیه ثبت برند می باشد مزایای دیگری وجود دارد. در صورتی که قبلا آن برند ثبت نشده باشد شما می توانید ثبت کنید ولی نام کاربری یا حتی دامنه سایت اگر داشته باشد را نمی توانید بگیرید می توانید از وی بخرید. نیاز به ثبت نیست اما این احتمال را بدهید که وقتی اپلیکیشن شما معروف شد شخصی مدعی برند و لوگو آن شود، آن موقع به مشکل خواهید خورد. با سلام، در صورتی که در موضوع فعالیت شرکت تولید قطعات یدکی ذکر شده باشد کفایت میکند و نیاز به مجوز دیگری نیست. با سلام خیر دوست عزیز نیاز نیست اما برای محافظت از نام تجاری خود می توانید برند خود را به صورت بین المللی ( مادرید) ثبت کنید.