کارشناسان بعد از بررسی مدارک سر ممیزی را بررسی می کنند و بعد از تایید مدارک، رسیدی را در قبال دریافت مدارک شناسایی تحویل می دهند. متقاضی با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مالیاتی با مراجعه به یکی از حوزه های مذکور نسبت به تشکیل پرونده و اخذ شماره کلاسه ، شماره ممیزی اقدام و اطلاعات مورد نیاز کد اقتصادی را به صورت فیزیکی از ممیز مربوطه اخذ نماید . در مرحله اول شخص متخلف باید دو برابر سود خود را به عنوان جریمه پرداخت کند و در مرحله بعد محل اقامت به مدت سه ماه پلمپ می گردد. پس از ثبت یک شرکت تجاری باید به دنبال اخذ کد اقتصادی باشید چرا که پس از ثبت شرکتها اداره امور مالیاتی به شما به مدت حداکثر 2 ماه فرصت میدهد تا پرونده مالیاتی خود را به شکل قانونی و رسمی تکمیل کنید. ماده 4: اشخاص حقوقی موظفند پس از ثبت، بلافاصله در زیرمجموعه یکی از صفحات اختصاصی پایگاه، برگه درخواست شناسه ملی را تکمیل و همراه اسناد و مدارک لازم که توسط سازمان ثبت کننده اعلام می شود به سازمان های یاد شده ارایه کنند. کداقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود اما شناسه ملی فقط به افراد حقوقی داده می شود. This was created with the help of GSA Content Generator Demoversion!

بعد از رسیدگی حوزه ، به مدارکی که ناقص باشند شماره اقتصادی به آن تعلق نمی گیرد و مدارک و فیش بانکی پس داده نخواهد شد. مجوز کسب و کار برای اشخاص حقوقی همان جواز کسب و کاری است که از سوی سازمان امور تجاری اخذ شده است. لازم به ذکر است که پروسه دریافت دریافت کد اقتصادی و کلیه امور و فعالیتهای مالیاتی بنا بر اساس سازمان مالیاتی رایگان میباشد و قابل توجه میباشد که هیچ شخصی نباید برای کد اقتصادی از شما وجه و مبلغی دریافت کند. لازم به ذکر است، اگر به شماره ثبت شرکت مورد نظر دسترسی ندارید، کافیست وارد سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران شوید. لازم به ذکر است که در دستورالعملی که از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی به منظور تسهیل انجام امور مالیاتی صادر شد، صدور گواهینامه ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده لغو و ثبت نام در سامانه به منزله گواهی ارزش افزوده است.

3- روزنامه ی رسمی که آگهی تأسیس شرکت در آن درج شده باشد.

مهلت تعیین شده برای اخذ کد اقتصادی شرکت ها، دو ماه پس از ثبت شرکت است. تبصره ۱- اشخاص حقوقی هنگام درج اطلاعات در پایگاه های اطلاعاتی خود پس از اخذ شناسه ملی از شخص حقوقی نسبت به راستی آزمایی آن از پایگاه اقدام می نمایند. شناسه ملی چیست؟ تفاوت شناسه ملی با کداقتصادی در چیست ؟ کاربردهای کد اقتصادی چیست ؟ در این مقاله به موارد استفاده و کاربردهای کد اقتصادی و نحوه دریافت آن، همچنین چگونگی استفاده از این کد می پردازیم. این کد جهت شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می شود و تمامی شرکت های ثبت شده، ملزم به اخذ آن هستند. موسسه ثبت صدرا پیشرو در ارائه خدمات نوین ثبتی بدون هیچگونه پیش پرداختی تقاضای کد اقتصادی شما متقاضی محترم را در کوتاهترین زمان ممکن با کمترین هزینه به سرانجام می رساند. در نتیجه، اغلب ثبت نام های صورت گرفته زیر نظر مشاوران، در کم ترین زمان ممکن به نتیجه می رسد. با کد اقتصادی میتوان قراردادهای کاری را وضع نمود و یا فاکتورهای رسمی را ثبت کرد. 3- روزنامه ی رسمی که آگهی تأسیس شرکت در آن درج شده باشد. افرادی که دارای فعالیت اقتصادی هستند باید به دنبال دریافت این کد منحصر به فرد باشند تا بتوانند فعالیت خود را به صورت کاملاً قانونی و رسمی انجام دهند.

اخذ کد اقتصادی دارای مراحل مختلف بوده و هزینههای متفاوتی دارد، لذا افراد حقیقی و حقوقی باید بتوانند در موعد مشخص شده به دنبال دریافت کد اقتصادی خود باشند. به طور خلاصه میتوان گفت این کد لازمه اصلی آغاز به کار اقتصادی شرکت شماست. بعد از بررسی تمام این نهاد ها در صورت نبودن مشکل کد اقتصادی صادر می شود. تفاوت کداقتصادی و شناسه ملی در این است که کداقتصادی را اداره مالیات صادر میکند اما شناسه ملی از طریق اداره ثبت شرکت صادر می شود. براساس مفاد این بخشنامه، برای اشخاص حقوقی شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی و برای اشخاص موضوع ماده (۲) قانون و صاحبان مشاغل پس از ثبت نام، شماره اقتصادی با بهره گیری از شناسه یا شماره ملی آنها صادر خواهد شد. علاوه براین، مادامی که برای اشخاص موضوع ماده (۲) قانون و صاحبان مشاغل، کد اقتصادی جدید صادر نشده باشد، حسب مورد از شناسه ملی، شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده خواهد شد. هر گونه جعل و تقلب و تبانی در این باره، خلاف مقررات بوده و با متقلبان برابر مقررات استفاده می شود. کد اقتصادی یک عدد 12 رقمی است که برای شناسایی اشخاص حقیقی یا حقوقی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید