Content
در حالی که نام برند نیازی به ثبت قانونی نداشته و چیزی است که به بازار و مخاطبان معرفی میشود. در واقع نام برند بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و ترکیبی از ویژگیهای مشهود و یا غیر مشهود محصول و یا خدمات است. یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت و عدم موفقیت کسب و کارها انتخاب نام برند است در این مقاله می خواهیم در مورد مواردی که در انتخاب نام برند باید در نظر بگیرید،صحبت کنیم. متقاضیان به جهت ثبت برند تجاری شان ملزم به پیروی از شرایط انتخاب نام برند می باشند تا نام درخواستی قابلیت ثبت پیدا کند و مورد تایید قرار بگیرد . کارشناسان و مشاوران ثبت آراکس در زمینه ثبت علامت تجاری و ثبت برند می توانند بهترین یاری رسان شما در این زمینه باشند. یک امر واضح و آشکار اما بسیار مهم.این امکان وجود دارد که شما اسمی را درخاطر داشته باشید که به نظر خودتان بسیار جالب و حتی بامزه باشد.
برای انجام تمامی امور حقوقی و ثبتی در سرتاسر ایران میتوانید به وبسایت ثبت رامونا به آدرس اینترنتی sabtramona مراجعه نمایید. امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید ایده ای نو و جدید برای انتخاب نام برندتان گرفته باشید. سپس برای اضافه کردن چاشنی خلاقیت و نوآوری به آن از تکنیک های گفته ثبت برند تجاری شده کمک بگیرید. با رعایت این قوانینی که در قسمت قبلی خدمت شما عنوان شد؛ خواهید توانست نام صحیحی برای برند خود انتخاب کنید. اما اکتفا به این قوانین برای انتخاب نام برند کافی نمی باشد. برای این که بتوانید برندی خلاقانه برای مجموعه خود ثبت کنید، لازم است به نکات زیر نیز توجه داشته باشید.
آنها می توانند در صورت صحیح انتخاب شدن، به سرعت متمایز باشند ، اما برای ایجاد ارزش برند، تلاشهای بازاریابی زیادی انجام شود. این روزها برای شروع کار بسیار دشوار خواهد بود تا دلیل خوبی برای نامگذاری شرکت خود با نام اختصاری پیدا نمایید ، اما به عنوان یک استراتژی برندینگ مجدد، برای برندهایی مانند Aflac یا KFC خوب کار کرده است. با این ثبت تغییرات حال ، انتخاب نام تجاری تداعی کننده برای مدیران بسیار سخت است، زیرا این نوع برند نیاز به تبلیغات بسیاری دارد. همچنین ، برندهای تداعی کننده یا به سرعت رشد کرده و یا به سرعت شکست خواهند خرد. انتخاب انواع نام برند یا تغییر نام برند یک شاهکار کوچک نیست. نام تجاری باید ویژگیهایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند.
تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقالههای جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت . در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است.
باید خودتون خلاقیت داشته باشید ، بنده جهت راهنما اینو میتونم بهتون بگم که لازم نیست یه اسمی پیدا کنید که از قبل معنی داشته باشه ، میتونین یه اسم خودتون بوجود بیارین و خودتون بهش مفهوم بدین ، مثل اکثر شرکت های بزرگ. می توانید با استفاده کردن از ابتدا و انتهای این سه کلمه یک نام برند برای خودتان انتخاب کنید که این تکنیک برند های بسیار زیادی نیز هست. برای مثال اگر حوزه کاری شما در مورد فروش موبایل باشد میتوانید در کنار اسم فروشگاه خود از پسوند هایی مانند apple، samsung استفاده کنید. البته میتوانید در کنار استفاده از نام مربوط به شغل و موضوع پیج از نام فروشگاه خود نیز استفاده کنید. در کل روند ثبت یک برند چند ماه زمان میبرد و باید صبورانه مراحل مربوطه را طی کنید. در صورتی که نشان تجاری شما شامل حروف لاتین باشد لازم است ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنید و سپس کپی آن را نیز همراه سایر مدارک تحویل دهید.
برای برند خود از بین اسامی دختر ایرانی نامی برگزینید
مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید. برای بررسی اسمهای مشابه و استعلام اسم شرکت میتوانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راهاندازی کسبوکار اینترنتی صحبت کنیم.
ابتدا به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسمهای مشابه را بررسی و استعلام اسم شرکتها را نیز دریافت کنید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید میتوانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید. پیشنهاد میشود از اسمهای ثبت شرکت در تهران تکراری استفاده نکنید زیرا بودجه و تلاش زیادی برای برندینگ کردن آن لازم است. به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عدهای به یاد هواپیمایی ماهان و عدهای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان میافتند. برخی اسامی خاص برای برند را میتوان از زبانهای خارجی گرفت.
این استراتژی پر خطر تلاش می کند تا شرکت را بهتر از رقبایش نشان دهد. با کیفیت ترین و بهترین مارک پوشک بچه ایرانی و خارجی برای … پوشک مای بیبی برندی متعلق به گروه زرین است که فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده و برای اولین بار نیز پوشک بچه شورتی را روانه بازار کرده است. معنی دوم کلمه “کک” چنان قوی است که شرکت کوکاکولا هیچ هراسی از چنین ارتباط های منفی به خود راه نمی دهد. یک نام ضعیف حتی می تواند در گسترش کسب و کار شما به بازار های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. این روشی قدرتمند برای فرهنگ سازی یا موقعیت شرکت، محصولات و خدمات شماست تا نسبت به بقیه رقبا در بازار تمایز داشته باشید.
- پس برای انتخاب اسم برند مناسب زمان بگذارید تا بعدها پشیمان نشوید.
- اگر این کار را از قبل انجام نداده اید، حتماً سریعاً نام برند خود و تغییرات آن را در گوگل ثبت کنید.
- کافی است کمی به برندهای معروف ایران و نامهایی که برای برندها انتخاب شده نگاه کنید تا ببینید اصول انتخاب برند را نمیتوان به سادگی در قالب یک چارچوب مشخص گنجاند و بیان کرد.
اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و خدمات شما است. پوشش تجاری هم شیوه ارائه محصول و یا خدمت، بسته بندی ویژه، رنگ سازمانی خاص و… است. برندسازی و به تبع آن انتخاب اسم برند از جمله اقدامات بسیار ضروری در جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری است. یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد. یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد .
انتخاب نام برند از آرشیو های موجود
چهبسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشتهای را بخوانیم کار از کار گذشته بود. برای این کار می توانید با فراهم نمودن لیستی از اسامی انتخابی،نطر دیگران را نیز جویا شوید. ج-نشانه های ساده مانند خط مستقیم و اشکال هندسی یا رنگ های عادی نباید به عنوان علامت اختیار شوند مگر آنکه از ترکیب آن ها تصویر ابتکاری پیدا شود. مشخص کردن زمینه تخصصی پیج میتونه به شما در انتخاب نام درست کمک زیادی کنه.
میتوان نتیجه گرفت اگر نام یک برند حتی مناسب هم انتخاب نشود اما معنی خوبی داشته باشد، میتواند در نهایت در کنار فعالیتهای مفید و هوشمندانه عوامل دیگر به شهرت و ارزش بالایی برسد. برند چیست؟ برند یا نام تجاری یکی از فاکتورهای مهمی است که میتواند باعث ارتقای یک کسب و کار خاص شود. اگر نام تجاری یک کسبوکار به درستی و با المانهای هدفمند انتخاب شود، میتواند به طرز شگفتانگیزی مشتریان یا مخاطبان آن کسبوکار را تحت تاثیر قرار دهد.