Content
15- دامنه های اینترنتی مرتبط با فروشگاه های اینترنتی را انتخاب و ثبت کنید. همانطور که در بقیه مقالات سایت اشاره کرد ایم هر چه نام کسب و کار شما ساده تر و کوتاه تر باشد راحت تر در ذهن مشتری باقی مانده و آنرا راحت تر به یاد می آورند. یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که می خواهند یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنند و در این حوزه شروع به کار کنند. شرکت ما در گوگل و در حال حاضر یکی از با ارزش ترین شرکت های دنیا، راجع به استراتژی کسب و کار خیلی زیاد گفته و نوشته شده است و حالا من می خوام کمی راجع به اسمش صحبت کنم. درواقع باید ببینید که کسب و کار های با حیطه ی فعالیت مشابه با شما چگونه توانسته اند به موفقیت برسند و مشتریان چه انتظاری از شما دارند.
| گروه سازمند | استفاده از مطالب با ذکر نام آکام آتا و لینک به منبع بلامانع است. این شما هستید که نام تجاری خود را معروف می کنید و در انتها آن را تبدیل به نام برند می کنید نه نام تجاری شما. یا مثلا “ترب” که یک سرویس جستجوی کالا و مقایسه قیمتهاست اسمش هیچ ربطی به کارش نداره ولی خیلی تصویری هست.
این ویژگی ها شامل اشتباهات هدفمند، اضافه کردن پسوند یا پیشوند ها و همچنین ایجاد نام فانتزی بر اساس آنچه وارد کرده اید، هستند. اگر اسم انتخابی شما برای پیج، قبلاً توسط فرد یا کسب و کار دیگری انتخاب شده است، ابتدا سعی در انتخاب نام بهتری که خاص شما و کسب و کارتان باشد، داشته باشید. اما ثبت شرکت در تهران اگر هیچ راه دیگری جز انتخاب اسم مورد نظر ندارید، می توانید با افزودن اعداد، آن را یکتا کنید. برای افزودن اعداد بهتر است از اعداد معنادار مثل سال تولد شخصی یا سال تاسیس کسب و کار استفاده کنید. با استفاده از این اعداد علاوه بر یکتا شدن اسم پیج، به خاطر سپاری اسم نیز آسان تر می شود.
پیشنهادات را بررسی کنید و در نهایت با همفکری می توانید یک نام خوب انتخاب کنید. بسته به نوع کسب و کاری که دارید، میتوانید نام دامنهای انتخاب کنید که برای کسب و کار شما بهتر کار میکند. با این حال قبل تغییرات شرکت از اینکه هر اقدامی انجام دهید، باید نامی را که توسط آن میخواهید در دنیای آنلاین شناخته شوید را بررسی کنید. هنگامی که نامهای دامنه را برای یک شرکت انتخاب کردید، باید برند خود را در ذهن داشته باشید.
۸ سرویس انتخاب اسم شرکت ، فرزند و فارسی و انگلیسی آنلاین
شما الان تقریباً با تمام فوتوفنهای انتخاب اسم برند آشنا شدهاید؛ منتها برای اینکه ایدههای خفنتری به ذهنتان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دستهبندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است. اما جای نگرانی نیست؛ در این مقاله میخواهیم فوتوفن انتخاب یک اسم عالی، معنادار و بهیادماندنی برای برند را یادتان بدهیم. بعد از خواندن مقاله امروز، میتوانید یکی از مهمترین قدمهای راهاندازی کسبوکار اینترنتی را، درست بردارید. DomainsBot از سال 2004 یکی از بهترین ابزارهای شناخته شده برای ساختن دامنه ی خوب می باشد. این ابزار کلمه ی مورد نظر شما را دریافت می کند و به اسم های معنی دار و جالب تبدیل می کند ، همزمان با این تغییرات دامنه هایی را برای شما نمایش می دهد که قابل ثبت باشند یا منقضی شده اند. در مواقعی دامنه هایی که برای فروش گذاشته شده باشند نیز مشخص می کند.
- از بین کسب و کارهای ایرانی مثلا شیپور یک نمونه خوب از این نوع نامگذاری تصویری هست.
- همچنین قدرت مانور دادن روی اسم در فضای آنلاین و رسانههای اجتماعی بیشتر است.
- به همین منظور نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید در امر برندینگ و همچنین بازاریابی اینترنتی موفق باشید.
- شما می توانید برای انتخاب نام سایت از اسامی حیوانات استفاده کنید، برای مثال hodhod.comمی تواند یک نام متفاوت و خلاق برای سایت باشد.
- مهارتهای نرم درواقع ویژگیهای شخصیتی و رفتارهایی است که باعث می میشود با دیگران بهتر تعامل و همکاری داشته باشیم.
- این مساله تا حد زیادی شما را مجاب میکند که محصول و برند دیگری را انتخاب کنید!
دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. بهرهگرفتن از نام زیبا و خوشآوایی که مرتبط با کالا یا خدمات عرضه شده باشد، ترفند پرطرفدار دیگری برای انتخاب نام برند است. نام برند کرایولا از محصول اصلیاش یعنی کرایون (مدادشمعی) برداشت شده است و جالبتر اینکه بین اسم برند و کهنالگوی اصلی آن یعنی خالق نیز تجانس آوایی وجود دارد. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهنالگوها ساخته باشید، به راحتی میتوانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطورهای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید.
الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد.
کلمات غیر انگلیسی
آنها خیلی تلاش نمی کنند و علاقه ای هم ندارند تا پسوندهای دیگر را به خاطر بسپارند. بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد. برای انتخاب اسم مزون لباس و آرایشگاه زنانه و بوتیک زنانه استفاده از نام های فانتزی مانند اسامی دختران اسامی گلها یا حتی مناطق شهری که به شما در بالا پیشنهاد دادیم بسیار مناسب است. پس در هنگام انتخاب اسم مغازه یا برند میتوانید با این شگرد مناسب برای خود نام مناسب انتخاب نمایید. چرا که بعضی ازآنها واقعا بکر و عالی و پتانسیل بالایی برای برند کردن دارن؛ امیدوارم که بتوانیم کمکی در این راه به شما کرده باشیم و در کمک برای انتخاب اسم مغازه به شما خوش قول باشم..
این برند به دلیل نام غیر معمول، رنگ های جیغ، بازاریابی خلاقانه و تبلیغات خاصش نسبت به سایر برند های هم ترازش بسیار متفاوت و متمایز جلوه می کند. علاوه بر این مردم تمایل دارند که یک فرد(شخصیت انسانی) را در پس کسب و کار ها حس کنند. گیج کننده نباشد و معرف حیطه ی کاری و شخصیت برندتان باشد. پیشنهاد میشود نامهای دامنهای که از لحاظ ساختار نوشتاری و تلفظی به دامنه شما نزدیک است را خریداری کنید. مثلا bankmelli و bankmeli هر دو به یک روش خوانده میشوند ولی نوشتار متفاوت و خیلی نزدیکی دارند. مانند یک ویترین فروشگاهی به بهترین شکل ممکن خدمات و هدف شما را توصیف میکند و باعث جذب مشتری میشود.
برای مثال سامسونگ در زبان کرهای به معنای سه ستاره و در زبان دانمارکی به معنای یک بازی خوب است. نام برند یکی از فاکتورهای بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار است که طبق اصول خاص و مهمی انتخاب میشود. یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت ثبت برند تجاری و عدم موفقیت کسب و کارها انتخاب نام برند است در این مقاله می خواهیم در مورد مواردی که در انتخاب نام برند باید در نظر بگیرید،صحبت کنیم. یکی از مهمترین قسمتهای ساخت فروشگاه اینترنتی این هست که حوزه فعالیت و محصولات فروشگاه رو تعیین کنید.
معرفی نرم افزار ساخت اسم شرکت
نامهای خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده، استراتژی، شعار، لوگو، حواس پنجگانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نامهای تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دستهبندی نوین خودم را شرح دهم. جمعبندی آنچه در این کتابم توضیح دادهام این است که نامها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم میشوند. باید بدانید که در ایران هم نام برند به همین اندازه ارزشمند است. برند اویلا که امروز سهم قدرتمندی را در بازار ایران دارد، بیشتر یک برند است تا تولیدکننده.