Content
باید توجه داشته باشید که ثبت شرکت با ثبت شرکت نامه متفاوت بوده و موارد و مراحل و حتی دفاتر آن متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی در صورت پذیرش ،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می کند ، با ثبت در دفتر ثبت شرکت ها نیاز به ثبت شرکتنامه در دفتر ثبت شرکت ها می باشد. مزیت این سیستم پیگیری آنلاین بدون نیاز به مراجعه ثبت برند حضوری به سازمان ثبت شرکت می باشد . فعال می شود و لازم به ورود اطلاعات است .برای ذخیره اطلاعات وارد شده دکمه ذخیره را وارد نمایید . اگر دکمه حذف یا انصراف را بفشارید کلیه اطلاعات و مدارک ارسالی شما حذف خواهند شد . علاوه بر مواردی که گفته شد نکات مهم بسیاری در این زمینه وجود دارد که معمولا مدیران شرکت ها از آن اطلاعی ندارند.
سامانه ثبت شرکت ها، از جمله سامانه های راه اندازی شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که امکان استفاده از خدمات مختلفی را برای شخصیت های حقیقی و حقوقی را فراهم نموده است. برای این منظور، باید نوع دفتر تجاری مورد تقاضا برای پلمپ را انتخاب نمایید که شامل دفتر روزنامه و دفتر کل میشود. همچنین باید تعداد برگها و تعداد جلدهای آنها را وارد نمایید و این اطلاعات را ذخیره کنید. سپس وارد صفحۀ تایید صحت اطلاعات دفاتر خواهید شد که باید گزینۀ تایید اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری و مدارک مورد نیاز برای ثبت آنها را انتخاب نمایید. اتتخاب نام شرکت نیز کمی قلق خاص خود را دارد چون نام شرکت شما می بایست توسط اداره ثبت شرکت ها تایید گردد، اداره ثبت شرکتها نام درخواستی شما را به بقیه شرکت های موجود بررسی می کند که نام مشابه شرکت دیگری را انتخاب نکرده باشید. ولی فرمی را در صفحه اصلی سایت برای شما قرار داده ایم که می توانید نام های خود را در آن وارد کنید تا کارشناسان استعلام نام پس از بررسی نام های پیشنهادی به شما اعلام کنند که نام های مد نظر شما قابل ثبت است یا خیر.
وقتی به مرحله پرداخت رسیده یعنی کارشناس کار شما را تایید کرده است و هیچ ایرادی ندارد. برای همین دیگر نیازی به چک کردن اطلاعات نیست و پرداخت را انجام دهید تا دفاتر برایتان ارسال شود. در صورتیکه تاریخ دریافت دفاتر تجاری قبل از تغییر آدرس است، نیازی به درخواست جدید نیست و از همان دفتر میتوانید استفاده کنید.
شاید مواردی در شرکت مورد نظر وجود داشته باشد که نهایتا منجر به رد آن شود. پس بهتر است که اعضای هیئت مدیره شرکت بیشتر با این دلایل آشنا شوند تا خود این اشتباهات را تکرار نکنند. دفتری است که تاجر باید همه روزه کلیه عملیات ثبت تغییرات خود اعم از مطالبات ، دیون ، داد و ستد تجاری ، معاملات راجع به اوراق تجاری و به طور کلی کلیه فعالیت های مالی خود را به هر اسم و رسمی که باشد و حتی وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می کند در آن دفتر ثبت نماید.
با توجه به اطلاعات تکمیل شده، اساسنامه شرکت به شما نشان داده خواهد شد. در این مرحله می توانید اطلاعاتی که به اصلاح نیاز دارند را ویرایش کنید. با توجه به نکات ذکر شده، انتخاب نام شرکت مورد نظر، مرحله مهمی است و در موفقیت آن کسب و کار تاثیر زیادی دارد. باید نامی مناسب و کوتاه انتخاب کنید تا همه بتوانند آن را تلفظ کرده و بخاطر بسپارند.
ورود به سایت اداره ثبت شرکت ها
شرکت های تجاری از مشارکت و اجتماع دو نفر یا بیشتر تحت عنوان شرکت هایی که قانون ثبت آن ها را تایید کرده تشکیل می شود . ابتدا شما باید طرح توجیهی را تنظیم کنید که باید محل و متراژ سوله یا زمین، میزان تجهیزات و هزینه آن، تعداد نیروی انسانی و تمامی مخارج لازم جهت راه اندازی کارخانه و همچنین درآمد و سود و مقدار سرمایه را تعیین کنید. خدماتی که در این سامانه ارائه می گردد کلی و همه جانبه است و اگر با قوانین و دستورالعمل های اجرایی در این سامانه آشنایی کافی داشته باشید می توانید امور ثبتی خود را به راحتی پیش ببرید . در گذشته امور مربوط به ثبت شرکت ها به صورت ابتدایی و دستی صورت می گرفته است . پس از انتخاب حوزه فعالیت شرکت، باید در خصوص میزان سرمایه اولیه شرکت و میزان آورده هر فرد تصمیم گیری شود.
سرانجام، همان طور که پیشتر گفتیم، ماده ی ۹ نظامنامه ی قانون تجارت، انتشار تغییراتی را که در وضعیتِ شرکتِ ثبت شده ایجاد می شود، ضروری دانسته است. بنابراین در صورت پذیرش، مسئول اداره، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید. بدین ترتیب اقدام بعدی، ثبت شرکتنامه در دفتر ثبت شرکت ها می باشد. انتخاب نام شرکت تابع قواعدی است که در «دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی» به طور کامل شرح داده شدهاند. علاوه بر اطلاعات متقاضی برای ثبت شرکت در سامانه، می بایست مواردی نظیر نام و اطلاعات شخص حقوقی، مدت و موضوع فعالیت، سرمایه شخص حقوقی، اشخاص، سمت اشخاص، ارتباط بین اشخاص، شعب، روزنامه، اظهارنامه/تقاضانامه، اساسنامه، شرکتنامه در سامانه مشخص گردد. افرادی که قصد ثبت شرکت بازرگانی را دارند شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند.
- در این مرحله می توانید اطلاعاتی که به اصلاح نیاز دارند را ویرایش کنید.
- به ماده ی مربوطه مراجعه کنید و حق امضا را در سایت و اوراق یکسان ذکر نمایید.
- در مرحله پنجم، این امکان وجود دارد که پنج نام را برای شرکت خود انتخاب کنید.
- پیش از روی کار آمدن سامانه ، کلیه امور ثبتی مانند ثبت شرکت ، علامت تجاری و … به صورت سنتی و دستی صورت می گرفته است .
- تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت در همه صفحات صورتجلسه.
بنابراین باید دقت داشته باشید که روشی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد. در مرحله بعد، مدیران شرکت باید اعضای هیئت مدیره و افراد کلیدی شرکت را تعیین کنند. سمت هر کدام از آن ها باید با بعضی از اطلاعات هویتی شان ثبت شود. در این بخش با وارد کردن یکی از اطلاعات شخصیت حقوقی از جمله شماره ملی ، تمامی اطلاعات ضروری که در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی نیز وجود دارد ثبت شرکت در تهران به شما نمایش داده خواهد شد . سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از بخش های متعددی تشکیل شده است که هر یک جهت انجام امری مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد . در صورتی که شماره پیگیری خود را فراموش یا گم کرده باشید قادر خواهید بود در لینک روی گزینه ی شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام ” کلیک کرده و نوع درخواست خود را تعیین نمایید.
اشخاص مشمول عملیات پلمپ دفاتر قانونی :
2- برای راه اندازی بازرگانی می توانید هم به صورت سهامی هم به صورت مسئولیت محدود انجام دهید. همانطور که در پاراگراف قبل توضیح دادیم تاسیس شرکت بازرگانی با استفاده از این دو نوع شرکت طبق همون قوانین می باشد. اما حتما باید به این نکته توجه کنید که هر نوع شرکتی برای شما ممکن است مناسب نباشد.
تا One Hundred ثبت یک شرکت در موسسه نخستین چگونه انجام می شود ؟؟؟
چون نام تائید شده است امکان تغییرات در موارد اساسنامه را نخواهید داشت. پرینت سیستمی را از صفحه ی خود که شماره پیگیری را وارد نموده اید می توانید دریافت نمایید. شما افراد به عنوان سهامدار معرفی نموده اید اما اعضای هیئت مدیره را مشخص نکرده اید. خیر ، در این مرحله امکان تغییر هیچ کدام از مشخصات شرکت وجود ندارد.
۲- در صفحه باز شده گزینه ی نوع درخواست را روی درخواست موردنظر قرار دهید. تمامی مدارک را می توانید از همان صفحه ی مورد نظر پرینت بگیرید. سند شماره موبایلی که اعلام می گردد باید به نام شخص مدیرعامل باشد.
گسترش فعالیت ها و کسب و کار نیازمند فعالیت قانونی و اطمینان شخص از فروشندگان محصول یا خدمتی می باشد ، این مسئله تنها یکی از جزئی ترین دلایلی است که صاحبین مشاغل را به ثبت شرکت تشویق می کند . بله از ادارات پستی که ارسال مدارک پلمپ دفاتر را انجام می دهند می توانید اقدام کنید. طبق قانون بعد از اخذ دفاترقانونی توسط شرکتها ،می بایست کلیه رویدادهای مالی شرکت در آن ثبت شود و هنگام رسیدگی مالیاتی به ماموران مالیاتی ارایه شود. بدون هیچ گونه نگرانی بلافاصله اقدام به درخواست پلمپ دفاتر برای سال 1400 نمایید. که لازم است هر دو نسخه را شما بعد از اتمام کار پرینت بگیرید و نسخه اظهارنامه را همراه با مدارک به اداره پست مربوطه ببرید و به اداره ثبت پست کنید.