مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آنها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. برای ثبت برند خود به وب سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور مراجعه و اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایید. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیبوغریب اصرار دارند. این نوع اسمها را حتی وفادارترین مصرفکنندگان هم نمیتوانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند.
- انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود .
- حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه میروید.
- برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است.
دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم مناسب شرکت در ایران میتوانید از اسطورههای باستانی و سنتی استفاده کنید. این استورهها در ذهن مردم ایران قهرمانهایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. در این داستانهای باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که میتوانید آنها پیدا کنید. پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکتهای بزرگ این زمان به ۶ ماه هم میرسد.
وقتیکه در مورد پیشرفت یک کسب و کار برنامه ریزی می کنیم اولین اقدامی که باید انجام دهیم انتخاب یک اسم مناسب برای کسب موفقیت می باشد. انتخاب صحیح یک نام برای شرکت شما میتواند باعث موفقیت شما گردد و این در حلی ست که انتخاب نادرست میتواند ضررهای جبران ناپذیر بوجود آورد. در نظر گرفتن سلایق ثبت برند مخاطبین و مشتریان بسیار حائذ اهمیت می باشد و بررسی های آماری بر روی سلایق افراد نشان می دهد که تمایل مردم برای انتخاب اسامی اصیل ایرانی بسیار بالا است. یک نام خوب باید منحصر بفرد بوده و به آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود؛ پس در این مورد نهایت دقت را بفرمایید.
استفاده از نام مناسب شرکت میتواند اثر بخشی فوقالعادهای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب میکنید ویژگیهای یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید. هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند میشود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاشهاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژهای دارد.
جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ثبت شرکت ما تماس حاصل نمایید. ایشان معتقد است که انسانها میتوانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم میشود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزههای مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاهها ارائه میشود.
نام برند بنیانگذار نام مؤسس
هنگامی که هویت برند خود را روشن ساختید، می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا متوجه شوید که چه نقاط اشتراک و تفاوتی نسبت به رقبای خود دارید. گاه شناخت این وجوه اشتراک و تفاوت ها در برابر رقبا می تواند در انتخاب اسم برند راهگشا باشد. در صورت نیاز به انتخاب نمونه اسم برای شرکت و تعیین نام شرکت و همچنین مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های واحد ثبتی کرج و تهران با کارشناسان پیگیری ثبت تغییرات شرکت موسسه حقوقی بین الملل در ارتباط باشید. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند.
بنابراین بیشتر وقت خود را بر روی یک واژه قدرتمند در میان اسم شرکتتان بگذارید تا بتوانید برای برندسازی روی آن مانور دهید. در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده میکنید که میتوانند ایده برای اسم شرکت شما باشند. ۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید.
اولین و مهمترین عامل در هنگام ساختن برندتان تصمیمگیری در مورد چگونگی نامگذاری تجارت شماست. ما در این مرحله چند موتور انتخاب اسم برند بینالمللی بسیار جدید را به شما معرفی مینماییم که میتوانید با استفاده از کلیدواژههایی که در مراحل قبلی به دست آوردهاید از این موتورها استفاده نمایید. اما با این حال و با استفاده از شرایط موجود این شرکت از نامی غیر معمول برای انتخاب اسم برند خود استفاده نموده است. و- در مورد تاسیس شرکتهای تعاونی در مرحله نهائی اینگونه پرونده ها به قسمت تعیین نام فرستاده می شود که در این قسمت نام شرکت تعاونی و شماره ثبت و تاریخ ثبت آنها در دفاتر مربوطه وارد و به قسمت بایگانی شدن فرستاده می شود. حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت میتوانید از آنها الگو بگیرید.
چند ایده برای اسم شرکت های مختلف
بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت . موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد. متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد. همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود.
اهمیت انتخاب نام برند به این دلیل است که به صورتی باید انتخاب شده باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود چرا که تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و فروش محصول یا خدمات مربوطه دارد و همواره از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است . گاه معنی پارسی یک واژه را در اداره ثبت نمیدانند و آن جز کلمات غیرفارسی دستهبندی مینمایند و هزاران مشکل دیگر که فرایند ثبت برند در ایران را از یک کار مشخص اداری و قطعی ، به یک کار اداری و تا حدودی شانسی تبدیل نموده است. حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه میروید. امیدوارم تمام کسب و کارهای کشور عزیزمان ایران با قوانین پیشنهاد نام برند آشنا شوند و شاهد ورشکستگی و ضرر هیچ کسب و کاری نباشیم. خلاصه کلام این که برای پیشنهاد نام برند، شما باید و بسیار بهتر است که نامی انتخاب کنید که با نوع محصول و کسب وکار شما مرتبط باشد. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، نمونه ای از اسمهای فوق العاده برای شرکت در انتهای مقاله قید نموده ایم تا بتوانید با انتخاب نام شیک برای شرکت آشنایی کامل پیدا نمایید.
اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد. نامهای تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود. مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود.