Content
پیشنهاد اسامی و عناوینی که به تشکیلات دولتی و کشوری اختصاص دارد، از طرف متقاضیان پذیرفته نمیشود. چون هر چیز ترندی ممکن است بعد از مدتی محبوبیت خودش را از دست بدهد و از ذهن مردم پاک شود. ثبت برند تجاری آن وقت هزینه زیادی باید برای برندسازی مجدد پرداخت کنید. گروه معماری آراد یا گروه معماری اندیشهسازان آیندۀ آراد؟! قاعده مختصر و مفید بودن به شما کمک میکند تا در ذهن مخاطب بهتر بمانید.
مورد دیگری که باید در نظر گرفت اینه که اسم موردنظر باید با دقت و وقت کافی انتخاب شود. چون در صورتی که بعدا پشیمان شوید، کاری نمیتوانید انجام دهید. دقیقا مثل اتفاقی که برای لیدی گاگا خواننده معروف آمریکایی افتاد. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید. اگر این نام خلاقانه و با ایده پردازی ایجاد شود می تواند سایر محصولات شرکت را نیز در بر گیرد. نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند.
از این رو برای تولید تلویزیون دست نیاز خود را به سمت کارخانههای کرهای دراز کرد تا با یکی از قدیمیترین برندهای صوتی و تصویری آسیا همکاری کند. پس قبل از فرایند انتخاب نام برند حتما نگاهی دقیق به نقشه ایران و جهان بیاندازید. فقط به خاطر داشته باشید که نام های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد.
پُرسلاین نرم افزار فرم ساز آنلاین رایگان تحت وب است که ساخت پرسشنامه آنلاین، نظرسنجی آنلاین، آزمون آنلاین و فرم آنلاین را برای کاربران ساده، سریع و ارزان کرده است. کاربران پرس لاین به صدها نمونه فرم، نمونه آزمون، نمونه پرسشنامه و نمونه نظرسنجی برای شروع به کار دسترسی دارند. این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام های تجاری هستند که به تاریخچه ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند.
البته تو این مورد هم یه استثنا وجود داره، اگه فرد شناختهشده، هنرمند یا سلبریتی هستین انتخاب نام برند از روی نام خانوادگیتون اتفاقاً خیلی هم هوشمندانست. بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل هدا بیوتی برند محصولات آرایشی و تو ایران مثل نوید محمد زاده برند عطر و ادکلن، اسم خودشون رو به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردن. برای انتخاب نام برند آیندهنگر باشین و خودتون رو محدود به شهر و کشور خود نکنین و فراتر از مرزهای جغرافیایی فکر کنین. به این فکر کنین که در آینده فعالیت خودتون رو ممکنه تا کشورهای دیگه هم گسترش بدین و اسمی رو انتخاب کنین که فراتر از مرزها عمل کنه.
• انتخاب نام برند از میان علائم مشهور، اسامی متبرکه و مشاهیر امکان پذیر نمی باشد. برند یک نام، لگو و یا یک کلمه است که تولید کنندگان و یا صاحبین مشاغل برای متمایز کردن محصولات و خدمات خود از محصولات و خدمات مشابه از آن استفاده می کنند. برند به محصولات و خدمات هویت می دهد و در شکل گیری جایگاه محصولات در بازار بسیار کمک می کند. برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاقتان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدماتتان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید. حالا هرکس ایدههایش را برای نام برند بیان میکند و باید آنها را یادداشت کنید.
این نوع اسمها را حتی وفادارترین مصرفکنندگان هم نمیتوانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهمتر است. زیرا یکی از مهمترین روشهای بازاریابی همان بازاریابی دهانبهدهان یا بازاریابی شفاهی است. اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید .
چند نکته برای انتخاب اسم برند در ایران
نام تجاری شما باید با مصرفکننده طنینانداز شود و نباید فراموش شود. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپینهای بالقوه ثبت تغییرات بازاریابی باشید. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید. مطمئنا میتوانید برخی ایدهها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید.
- استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد.
- ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده باشید.
- در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … .
- ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.
- مسلما نامگذاری یا تغییر نام برند به نام منطقه مربوطه محدودیت های ذاتی دارد.
در حالی که لیست انواع نام برند محدود است ، لیست نامهای تجاری قابل انتخاب ، بی پایان است. نام برند لغوی یا واژگانی عبارت است بازی با کلمات برای ارائه نامی به یاد ماندنی. Exxon ، Kodak ، Xerox و Verizon همه نمونه های بسیار عالی از نام تجاری ساختگی/ نام های اختراع شده ای هستند که در طی سالیان متمادی توانسته اند از نوع از انواع برند ارزشمند استفاده کنند.
قیمت گوشت در فروشگاه های زنجیره ای
اگر سن و سالی ازتان گذشته باشد و دوران جوانی را پشت سر گذاشته باشید، حتما شمایل دو شیر که یک آرم بلا را در بر گرفتهاند به یاد دارید. کفش بلا، به نوعی دومین برند معروف کفش ایرانی بود، پس از کفش ملی. رقابت این دو کفش و در بازهای، کفش وین، زبانزد خریداران کفش در ایران بود. هنوز هم در خانه بسیاری از ایرانیها حداقل یک محصول از کارخانه آزمایش وجود دارد، محصولات کارخانهای که روزگاری به واسطه تولید وسایل گرمایشی و سرمایشی و به دلیل ایرانی بودن و تولید داخل کشور، با استقبال زیادی همراه بودند. برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنماییهایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند.
همونطور که خانوادهها برای پیدا کردن اسم مناسب برای فرزندشون حساسیت دارن و به دنبال بهترین اسم و خاص بودن اون هستن، پیدا کردن اسم برای کسبوکارها هم تأثیر زیادی تو هویت اون کسبوکار داره. حال که به نامهای انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آنهم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کردهایم اصلاً به درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کردهایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمیتوانید اینگونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جوابهایی واقعی برسید. استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا نام هنری “لیدی گاگا” را برای فعالیت حرفهای خودش انتخاب کرد.
پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید. به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید. در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برنددر مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد. اسامی پیشنهادی برای انتخاب برند، لوگو و علائم تجاری در این صفحه برای شما قرارداده شده.
قرارگاه خاتم الانبیا
اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، میتوانید از تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا مشورت بگیرید. اگر برند شما بین المللی است می توانید از my یا the در ابتدا و on-line ثبت شرکت یا world در پایان نام موردنظر استفاده کنید. سعی کنید نامی را برگزینید که از لحاظ قانونی قابل به کارگیری باشد.
در این تغییر اسامی در برخی موارد سعی شده است در کنار پیدا کردن اسمی با معنایی متناسب با محصول، از نظر آوایی هم اسم جدید با اسم معمول برند، شباهتهایی داشته باشد. در ادامه میتوانید با برخی از این تغییر اسامی موفق آشنا شوید. اما اگر نام انتخابی ریشه ای غیر از فارسی داشته باشد، ثبت برند لاتین به حساب خواهد آمد. افرادی که بیشتر به دنبال فروش محصولاتش در خارج ایران هستند، به سراغ نام های انگلیسی، فرانسه، عربی و … گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آنقدر فرآیند طولانی و اعصابخردکنی میشود که بعضیها حاضرند پول بدهند تا بقیه برایشان اسم برند انتخاب کنند! از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید.