البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را بهعنوان برندی پیشرو و ثبت برند تجاری نوآور معرفی کرد. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخففشده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمیکند. البته مراحل ثبت نام برند در ایران پیچیدگی ها و شرایط مربوط به خود را که در اینجا به طور مختصر خواهیم داد . علامت باید خاص باشد تا در زمان عرضه به بازار رقابتی مورد حمایت قرار بگیرد تا ابتکار و خلاقیت علامت در آثار آن مشهود باشد.
در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش تغییرات شرکت که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید . انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد. در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت.
در انتخاب اسم برند از ادبیات و دستور زبان غافل نشوید
اما برای ساخت استراتژی نام تجاری موثر به حساب بانکی اپل نیاز نیست. بسیاری از چیزهایی که می توانید برای کمک به کسب و کار خود انجام دهید تا به برجسته شدن، جذب مشتریان، به یاد ماندنی بودن محصولات بدون پرداخت هزینه ای برسید. برای مثال این که حمایت از علامت تجاری در هرکشور در گرو ثبت قبلی آن علامت در همان کشور است،درشمار ابتدایی ترین نکاتی است که بسیاری مواقع غفلت از آن خسارات فراوانی برای شرکت های ایرانی به عدم دلیل عدم ثبت برند یا علامت تجاری در پی داشته است. برند عبارت است از یک نماد، طرح، نام، عبارت یا ترکیبی از آنها که با هدف خدمات و فروش محصولات در دنیای امروزه کاربرد دارد.
- نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد.
- در بعد بینالمللی، مهمترین معاهدهای که در خصوص حمایت از علائم و اسامی تجاری منعقدشده است، «معاهده پاریس» مصوب ۱۸۸۳ میباشد که قریب به ۱۹۰ کشور جهان تاکنون به آن پیوستهاند.
- استفاده از کلمات کلیدی در نام کسب و کار به یک روش منسوخ شده مبدل شده است.
- همچنین میتوانید برای انتخاب اسم شرکت به صفحه انتخاب نام شرکت مراجعه نمایید.
بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.
ثبت ملل اولین پله موفقیت شما
اما مسئله این است پیدا کردن اسمی که به اندازهی کافی چسبنده باشد کار بسیار دشواری است. هر شرکتی اسمی میخواهد که در میان جمع آن را متمایز کند. ثابت نگه داشتن نام تجاری شما این امکان را برای شما فراهم میکند که هرچه سریعتر در صنعت مورد نظرتان معروف شوید و مخاطبان هدف خودتان را پیدا کنید.
تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد،با خرید اعتبار به کاربر ویژه تبدیل شوید. اگر نکات و تجربیات دیگری در زمینهی انتخاب نام برند دارید، خوشحال میشویم آنها را با دوستان خود در میان بگذارید. مخففسازی در زبان فارسی و همخانوادههای آن به اندازهی زبانهایی مثل انگلیسی و فرانسوی ساده و پذیرفتهشده نیست.
شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد همواره آماده کمک در جهت افزایش فروش و رونق کسب و کار شماست. اطمینان حاصل کنید که دامنه مرتبط با نام کسب و کار خود دارید. استفاده از کلمات کلیدی در نام کسب و کار به یک روش منسوخ شده مبدل شده است. یک راه خوب برای ساخت نام های جذاب و به یاد ماندنی کسب و کار، استفاده از نسخه های جایگزین کلمات متداول است. به نوعی بازی با کلمات یک روش مهم برای جذب کردن مخاطب است. در انتخاب نام تجاری روش دیگر این است که برای همه کالاها یک نام داشته باشید یا این که اسامی گروهی جداگانه ای برای دسته ای از کالاها در نظر بگیرید.
اینكار بوسیله نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام می شود و یا متقاضی خود مستقیماً با درخواست كتبی مراجعه نموده و تقاضای نام می نماید. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کمکم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید.
هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری میتواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. در کتاب «راهاندازی مطمئن کسبوکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش میدهیم که چگونه یک کسبوکار اینترنتی مطمئن ثبت شرکت راهاندازی کنید؛ کسبوکاری که موفقیتش حتمی باشد. شاید عدهای به شما بگویند پیدا کردن چنین اسمی غیرممکن است (البته اگر چند میلیون تومان به آنها بدهید، کاملاً ممکن میشود!)؛ اما تجربه ما نشان میدهد که این کار کاملاً امکانپذیر است فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق احتیاج دارد. 6- از انتخاب نام فامیل خود را به عنوان اسم تجاری خود بپرهیزید.
یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد . پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند . برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد .
در انتخاب برخی دیگر، واژههایی با ریشهی غیرایرانی به کار رفته است. عدهای دیگر کوشیدهاند از نام خانوادگی و اسامی اشخاص فاصله بگیرند. گروهی دیگر ترجیح دادهاند از واژههای مخفف استفاده نکنند. تعدادی دیگر از برندهای تجاری نامهایی عمومی را انتخاب کردهاند که به شکل مستقیم ارتباطی با حوزهی فعالیت برند ندارد. چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره.