ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . ما نظر شما رو تایید می‌کنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

در ابتدای کار به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسامی مشابه را بررسی و استعلام برای اسم شرکت ها دریافت کنید. درست مثل مادر و پدری که قرار است صاحب فرزندی شوند و پروسه ی انتخاب اسم پیش رویشان است. این مسئولیت خیلی بزرگی است، به هر حال هویت و آینده ی فرزند را رقم میزند. همچنین حالا که با معیارهای انتخاب اسم برند آشنا شدید توصیه می‎کنیم تا مطلب برندینگ چیست را هم مطالعه کنید. در ایران شما تا ۱۰ سال مالک نام برندتان هستید و اگر پس از گذشت ۱۰ سال امتیاز این نام را تمدید نکنید، برند دیگری می‌تواند از آن استفاده کند. همچنین به این نکته دقت کنید اسم برند برای ثبت در این سایت باید ریشه فارسی و معنی داشته باشد.

مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی می‌ماند. یا مثلا برندهایی مثل چین چین، کیت کت یا کوکاکولا که ساختاری خاص دارند و از کلمات هم آوا استفاده کرده‌اند. بهترین راه برای اطمینان یافت از این موضوع، مراجعه به فرهنگ‌های معتبر فارسی مثل دهخدا، معین، سخن و عمید است. معیارهای متعددی برای شیوه انتخاب نام تجاری موفق وجود دارد. به خاطر داشته باشید در نامگذاری جدید برند تمام موارد مهم و کارشناسی را در نظر داشته باشید. در هنگام انتخاب نام تصمیم‌های ما بر اساس تجربیات شخصی، ترجیحات و نگرش‌های ما است که باعث می‌شود در نامیدن برند، بسیار ذهنی و درونی عمل کنیم.

  • نام تجاری جدید دیگری که چندی پیش توجهم را جلب کرد نام تجاری یکی از مدلهای بستنی کاله بود.
  • کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربه‌فردی دست یابید.
  • به مدت یک هفته این صفحات را به صورت هدفمند برای مشتریان در فضای وب تبلیغ کنید.
  • از نمونه اسم برند ایرانی اقتصادی می‌توان شرکت اتکا به معنی اداره تدارکات کارمندان ارتش مثال زد.
  • با در نظر گرفتن امتیازات، انتخاب نام برند خیلی راحت‌تر می‌شود.
  • این نکته برای کسب­‌وکاری که تازه اول راه است خیلی مهم است.

بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید می‌توانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید. تازه با وب رمز آشنا شدید؟ می توانید با کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوید. اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشم‌در بحث‌تولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. توی تمام ویدیوها و محصولات و اموزشهام اون کلمه آورده شده.

پیشنهاد می‌کنم اگر علاقه‌مند به ساخت یک برند تجاری قدرتمند هستید، محصول کارگاه ۱۱ کلید استراتژی تمایز ما را تهیه نمایید

در مورد پیام‌هایی که از دیگران در خصوص خدمات و محصولاتشان دریافت می‌نمایید، فکر کنید. پس از این کمپین ؛ سازمان بهداشت جهانی ، جایگاه این شرکت را گسترش داد و آن سازمان را به عنوان شریک جهانی این سازمان در جهت بهبود سلامت در سطح جهان معرفی شد. شاید شما یک نام جالب و کوتاه انتخاب نمایید اما این نام منحصربه‌فرد نباشد، پس مصرف‌کننده چگونه شما را از دیگران تشخیص و در اینترنت پیدا نماید. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست.

پیشنهاد اسامی و عناوینی که به تشکیلات دولتی و کشوری اختصاص دارد، از طرف متقاضیان پذیرفته نمی‌­شود. لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید. ما همکارانی داریم که در این زمینه متخصص می باشند و می توانند تجربیاتشان را قبل از ثبت به صورت رایگان در اختیار شما بگذارند. ثبت شرکت در تهران در عرض چند دقیقه یا نهایت یک ساعت، پیامک نتیجه استعلام را به شماره ای که وارد کرده اید ارسال می نماییم. هدف شما این است که نامی عینی و ملموسی پیدا کنید که مطابق معیارهای شما باشد، به طور عینی به نام مورد نظر خود بیاندیشید. سپس نمای کلی از تصاویر بصری مرتبط با شرکت خود را پیدا خواهید کرد.

چگونه اسم برند انتخاب کنیم

هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعدازاین مدت درصورتی‌که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. باید به دقت بررسی کنید که اسم انتخابی قبلاً ثبت نشده باشد. برای ثبت آن به صورت قانونی باید به سایت مرکز مالکیت فکری مراجعه کنید و بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم تا خلاصه کتاب ۲۲ قانون تغییر ناپذیر برندسازیرا در بوکاپو مطالعه کنید.

در انتخاب اسم برند از ادبیات و دستور زبان غافل نشوید

ادمین سایت با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده. در اینجا میتونی یاد بگیری چطور یک کسب‌وکار اینترنتی را از صفر راه بندازی و مدیریت کنی. مسلما نامگذاری یا تغییر نام برند به نام منطقه مربوطه محدودیت‌های ذاتی دارد. کافی است نام یک شهر یا یک شهرستان را در مقابل محصول یا خدمات خود قرار دهید. البته باید توجه کنید که این اسامی قبلا توسط افراد دیگر بکار نرفته باشد. اما اگر شما هم مانند بسیاری از افرادی که این روزها به دنبال انتخاب نام برای سایت فروشگاهی، یا سر درب فروشگاه و مرکز تجاری و ….هستند باشید، فعلا نیازی به امور اداری ندارید.

هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد. شما الان تقریباً با تمام فوت‌وفن‌های انتخاب اسم برند آشنا شده‌اید؛ منتها برای اینکه ایده‌های خفن‌تری به ذهن‌تان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دسته‌بندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل می‌کند، خیلی دقت کنید. نام برند می‌تواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنت‌ها (روسری تاج‌محل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد. این حس با توجه به هویت برندتان قابل شناسایی است و بعداً هم باید در تبلیغات و بازاریابی‌تان نمود پیدا کند.

انتخاب نام برای برندسازی شما، باید به گونه ای باشد که مخاطب یا مشتری در همان لحظه اول، با شنیدن اسم برند شما بتواند از ماهیت برندتان با خبر شود. به طوری ثبت برند که با شنیدن اسم برندتان، هر کسی با هر سطح سواد و تحصیلی متوجه حوزه کسب و کار شما بشود. تحت همین انتخاب اسم برند مناسب، است که چنین معجزه ای رخ می دهد.

ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود. نقل مطالب متمم به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد،با خرید اعتبار به کاربر ویژه تبدیل شوید. یکی از گزینه‌ها در تعیین نام برند این است که به سراغ نام‌هایی برویم که فعالیت ما را توصیف می‌کنند.

در واقع مردم برندهایی را ترجیح می‌دهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است. چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمی‌دارند یا مخفف آن را انتخاب می‌کنند. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد.

این اسم‌ها بیشترین و گسترده‌ترین ارتباط را با مخاطبان ایرانی برقرار می‌کنند. توصیه می‌شود هنگام نام‌گذاری برند فارسی حتماً به منابع معتبری مثل واژه‌نامه‌های دهخدا و معین (که به صورت آنلاین و رایگان در دسترس هستند) و نیز کتاب فرهنگ فارسی سخن رجوع کنید. این‌گونه هم با معنای دقیق واژگان ثبت تغییرات شرکت آشنا می‌شوید و هم واژگان بسیار زیادی را در برابر خود می‌بینید که هر کدام از آنها می‌توانند بهترین انتخاب برای نام تجاری شما باشند. انتخاب نام برند هنری دلخواه به این شیوه بسیار آسان خواهد بود. انتخاب اصولی نام برند یکی از اقدامات ضروری هنگام ارائه محصولات یا خدمات به بازار است.

براساس اصول و قوانین انتخاب اسم برند، اسم انتخابی باید معنای مناسب و حتما ریشه فارسی داشته باشد. شاید بگویید ما اطلاعاتی از مشتریان نداریم، پس این نظر سنجی به کارمان نمی آید. برای هر اسمی که انتخاب کرده اید یک لندینگ پیج یا صفحه ی فرود انتخاب کنید. یک هفته تبلیغاتش را صفحات وب مثل گوگل ادز یا شبکه های اجتماعی قراردهید. در آخر اسمی که بیشترین نرخ تبدیل را داشت، به عنوان اسم برند خود انتخاب کنید.