در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.

  • همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است.
  • اسم شرکت های تجاری بر اساس مصوبه های اداره ثبت شرکت ها باید از حداقل ترکیب چند واژه باشد که در بین آنها از یک یا چند واژه خاص باید حداقل استفاده شده باشد که می توانید در اسم های اصیل ایرانی این واژه های خاص را جستجو کنید.
  • همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید.
  • البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید.
  • استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.

اولین و مهمترین کار برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی، انتخاب نام دامنه برای مدارک اخذ کد اقتصادی فروشگاه اینترنتی و ثبت آن است. اگر تجربه‌ای برای ثبت دامنه داشته باشید، حتما می‌دانید که اکثر نام‌هایی که در مرحله اول انتخاب می‌کنید، قبلا به ثبت رسیده است. این سیم‌کارت جدید با فناوری هوشمندانه، تحولی در پوشش‌دهی و کیفیت شبکه تلفن همراه ایجاد می‌کند. هر استادی را که دوست داری و بیشتر با مدارک اخذ کد اقتصادی هدفت از یادگیری زبان، همخوانی دارد از صفحه انتخاب استاد، پیدا کن.

مخصوصا اینکه قصد داری شعبه های اینترنتی اون رو هم راه بندازی. ازونجا که خرازی محصولات متنوعی داره نمیشه اسمی گذاشت که نشون بده چه محصولی دارید. با پرتال است که می‌توانید با استفاده از آن در کمترین زمان ممکن فروشگاه‌تان را راه‌اندازی کنید. اگر بخواهید اسم دامنه و برند سایت‌تان یکی باشد، حتما باید یک اسم منحصر به‌فرد برای آن انتخاب کنید؛ چون در غیر این‌صورت اجازه ثبت آن را ندارید.

متخصصان پیشنهاد می‌دهند اسمی که انتخاب می‌کنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان می‌شوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است.

در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است.

باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. اسم شرکت باید حداقل دارای سه سیلاب (سه کلمه مستقل) باشد. باید خدمتتون عرض کنم، یکی از مهمترین موارد در انتخاب اسم شرکت ، توجه به ریشه ی آن می باشد، چرا که طبق قوانین اداره ثبت شرکتها، تمامی شرکتها باید از اسامی فارسی استفاده نمایند. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شركت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود كه باید مورد تایید و موافقت مدیر كل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود كه در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام كنترل اسامی كلیه شركتها و موسسات غیر تجاری كه در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است. از مواردی که در ابتدای امور برای ثبت شرکت ها مهم تلقی می شود و از بارز ترین بخش های ثبتی به حساب می آید انتخاب بهترین نام برای شرکت است.

تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد. در ادامه‌‌ی کار سعی می‌کنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت پیگیری ثبت تغییرات شرکت را بررسی کنیم. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند.

ثبت شرکت پیمانکاری در کرج

حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست. هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد. هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد.

اسامی شرکت ها

اگر نام انتخابی رد شد نیازی نیست که مجدد ۴۰ هزار ریال پرداخت شود. اما اگر بیشتر از ۳ ماه از زمان تایید نام بگذرد و شرکت ثبت نشود، متقاضی ثبت شرکت باید حتما مجدد مبلغ مربوطه را بپردازد. نام مناطق جغرافیایی مختلف تنها درصورتی قابل استفاده است که شرکت در همان منطقه ثبت شود.

به آینده‌ی برند نگاه کنید

برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی ثبت برند به شرکت ثبت شده است. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد.

در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفت‌زده می‌کند چراکه در بیش‌تر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید. بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند.

چه اسامی برای نام شرکت قابل تایید نمی باشند ؟

پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند.

در واقع وجود یک ناهماهنگی با چیزی که چشم مخاطب به آن عادت دارد، مثل یک قلاب عمل می‌کند و توجه مخاطب را به سمت خودش می‌کشد. البته شاید بگویید که غلط املایی در نام‌گذاری یک اشتباه نوشتاری است و نباید به عنوان یک تکنیک نام‌گذاری در نظر گرفته شود! جالب است بدانید که این موضوع در کشورهای غربی جا افتاده و به‌عنوان یک روش نام‌گذاری برند کاربرد دارد. یکی از مواردی که می توان گفت امکان مواجه با آن را خواهید داشت همین مورد تغییر نام شرکت است، در واقع ممکن است به دلایل مختلف تصمیم بگیرند نامی در زمان ثبت شرکت انتخاب کرده اید را تغییر دهید. آیا می توان پس از ثبت شرکت نام شرکت را تغییر داد؟ این سوالی است که برخی مدیران آن را می پرسند و برای پاسخ به سایت ثبت فردا مراجعه می کنند، باید بگوییم پاسخ مثبت است. زمانی که به پیشرفت و ترقی یک حرفه می اندیشیم از اقدامات اولیه که باید برای ثبت شرکت انجام دهید ، انتخاب نامی مناسب و هم سو با اصالت و فرهنگ جامعه می باشد .