اگر قصد آماده کردن مدارک برای اخذ کد اقتصادی دارید، باید بدانید این مدارک برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا حدودی متفاوت است. برای اشخاص حقوقی نیز بعد از اینکه کارت تهیه شد و فرم مربوط به اطلاعات هویتی کامل شد، مدیر عامل و وکیل قانونی باید آن را تنظیم کرده و مهر شرکت به آن بزنند و با تحویل به حوزه مالیاتی، اقدام به طی کردن سایر مراحلی کنند که برای اشخاص حقیقی توضیح داده شده بود. علاوه بر آن شما دانش و تجربه لازم در این زمینه را ندارید مگر این که قبلا این کار را انجام داده باشید. اگر در یک مرکز چند شخص فعالیت انجام می دهند باید هر کدام کد به خصوص خود را داشته باشند. تبصره ۱- اشخاص حقوقی هنگام درج اطلاعات در پایگاه های اطلاعاتی خود پس از اخذ شناسه ملی از شخص حقوقی نسبت به راستی آزمایی آن از پایگاه اقدام می نمایند. با دریافت کد اقتصادی توسط هر شغل یا شخص حقیقی و حقوقی مانند شرکت ها ، آن ها می توانند مجوزی برای انجام کار ها ، فعالیت های بازرگانی و اخذ کارت بازرگانی داشته باشند . برای اخذ کد اقتصادی با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد و مراحل دریافت آن برای شما در کمترین زمان صورت پذیرد.

پس از انجام مراحل ثبت نام و دریافت تاییدیه می توان با ورود به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به استعلام کد اقتصادی اقدام نمود. 6. پس از دریافت پیامک، باید مجدداَ به سامانه ی سازمان امور مالیاتی مراجعه نموده و با ورود به سامانه، اطلاعات خواسته شده را مطابق اسناد قانونی و ثبتی درج نمایید. شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه اخذ کد اقتصادی و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۲۲ تماس حاصل فرمایید. متخصصین امور ثبتی و حقوقی این مجموعه به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره می دهند و در تمام مراحل در کنارتان خواهند بود. سازمان امور مالیاتی این کد را به فعالان اقتصادی می دهد و نوعی شماره شناسایی برای این افراد خواهد بود. با اخذ کد اقتصادی قادر خواهید بود که در بانک حساب باز کنید و قادر به دریافت کارت بازرگانی و صدور فاکتور خواهید بود .

هزینه احداث کد اقتصادی نیز متفاوت است و اگر مدارک تان کامل است از طریق تماس یا مجموعه با هزینه های آن آشنا خواهید شد. در صورتی که هنگام ثبت شرکت نشانی محل مسکونی را به عنوان مرکز موسسه داده اید هنگام اخذ کد اقتصادی باید آن را تغییر دهید. تبصره: در مورد کارگاهها و واحدهای تولیدی که نوع فعالیت آنان ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضاء نماید، مؤدی میتواند برای کلیه محلهای مذکور یک ثبتنام به نشانی که به عنوان محل اصلی فعالیت اعلام مینماید، انجام و یک فقره اظهارنامه برای کلیه درآمدهای حاصل از فعالیتهای خود تسلیم نماید. بعد از اینکه کلیه مدارک را آماده کردید و به اداره مالیاتی تحویل دادید در آنجا بررسی های لازم صورت می گیرد و در صورتی که این مدارک تایید شدند، رسیدی بابت این مدارک به فرد تحویل داده خواهد شد. در واقع اخذ کد اقتصادی بعد از ثبت شرکت و تشکیل پرونده در دارایی امری ضروری است و موجب قانونی شدن فعالیت های شرکت خواهد شد .

در واقع بعد از ثبت شرکت و صدور آگهی تاسیس باید در مدت زمان مشخص شده که دو ماه می باشد در دارایی پرونده تشکیل دهید تا قادر به دریافت کد اقتصادی باشند. پس ار تهیه مدارک فوق الذکر و تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی و امضای آن ، نسبت به تحویل به حوزه مالیاتی مربوطه اقدام و ممیز مالیاتی پس از کنترل مدارک و ثبت در دفتر حوزه ، رسدی دریافت مدارک را صادر و تحویل مودی می نماید و مدارک به اداره نظارت و پیگیری تحویل و اداره مذکور پس از بررسی مدارک دریافتی ،آنها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و اداره شماره اقتصادی ، ارسال و اداره مذکور پس از دریافت مدارک و بررسی آنها نسبت به صدور کارت شماره اقتصادی اقدام می نماید . می توانید از قسمت پیگیری کد اقتصادی در سامانه مربوط به آن از روند پیشرفت ثبت نام خود آگاه شوید. This post has been written with the help of GSA Content Generator Demoversion.

دیدگاهتان را بنویسید