برای اطلاع از نحوه دریافت ثبت برند برای کارتخوان میتوانید به صفحه کد مالیاتی چیست مراجعه کنید. در این صفحه به صورت تصویری شما را با نحوه دریافت کد اقتصادی آشنا کرده ایم که با طی کردن این مراحل میتوانید بدون مشکل کد اقتصادی را دریافت کنید. لازم به ذکر است که در صورت فوت اشخاص حقیقی صدور حکم از مراجع قضایی مبتنی بر ابطال شماره اقتصادی و یا اعلام اشخاص حقیقی مبنی بر اتمام فعالیت های تجاری خود یا لغو وجوز فعالیت کد اقتصادی این اشخاص ابطال میگردد. همچنین تمامی اشخاص حقیقی که دارای مجوز رسمی اجازه فعالیت از سمت ارگان مربوطه تجارت خود هستند یا مالکانی که از ملک خود برای انجام فعالیت های تجاری استفاده میکنند (چه تحت استفاده خود مالک چه اجاره ای) مشمول دریافت کد اتقصادی هستند. با توجه به کلیه مراحل ذکر شده می بینید که هزینه اخذ کد اقتصادی باید به میزانی باشد که بتواند هزینه های وکیل و پیگیری های آنلاین و غیر حضوری را به طور کامل پوشش دهد و به علاوه هزینه ابطال تمبر سرمایه که با توجه به میزان سرمایه متغیر هست نیز دخیل است .

کد اقتصادی

لطفا برای دریافت تغییرات شرکت، از پادکست شماره 4 رادیو مالی استفاده کنید. درصورتی‌که اطلاعاتی نظیر آدرس، کد پستی و اطلاعات دیگر را اشتباه وارد کرده باشید ممکن است این اطلاعات برای شما ارسال نشود. پس از طی مراحل در صورت درست بودن آدرس و کد پستی و اطلاعات مربوطه بعد از مدتی رمز و کد کاربری از طرف امور مالیاتی برای‌تان ارسال می‌شود.

چگونگی دریافت کد اقتصادی

از آنجایی که در هر نوع مبادله و معامله شناخت طرف مقابل بسیار مهم است، استعلام کد اقتصادی شرکتها اطمینان اولیه برای دو طرف معامله به وجود می آورد. فعالیت های اقتصادی یک شرکت به کد اقتصادی وابسه است، یعنی به نوعی کد اقتصادی برای احراز هویت شما ضروری می باشد. اگر شما قصد خرید و فروش کالایی خاص یا خدمتی خاص را دارید، اگر قصد واردات و صادرات دارید یا حتی برای فعالیت های خود نیاز به قرارداد بستن دارید، باید یک کد اقتصادی داشته باشید.

این شماره 12 رقمی تمامی فعالیت­های شرکت یا مجموعه را در سیستم مرکزی ثبت خواهد کرد. این کد برای پیگیری روال قانونی کسب و کارهای مختلف در نظر گرفته شده است. پس از ثبت شرکت یا موسسه خود و درج آگهی در روزنامه، حداکثر به ثبتینو 2 ماه فرصت دارند تا در اداره مالیات مربوط به حوزه خود پرونده تشکیل دهند و مراحل اخذ کد اقتصادی را طی کنند. سازمان امور مالیاتی پس از آنکه افراد مراحل مربوط به اخذ کد اقتصادی را طی کردند برای شناسایی این افراد در سازمان یک کد اقتصادی در نظر می گیرد و آنها اختصاص می دهد. شماره اقتصادی برای افرادی که در زمینه ی امور تجارتی مانند کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایده ها، اخذ قرار داد با شرکت های دولتی، و صادر کردن فاکتور و حتی باز کردن حساب در بانک فعالیت دارند اجباری است و باید ختما برای انجام این امور کد اقتصادی داشته باشند. افرادی که منبع مالیاتی آنها مشاغل و اشخاص حقیقی می باشد، برای ثبت اظهارنامه بایستی وضعیت کد اقتصادی آنها در حالت ۴۵ باشد.

چه افرادی می توانند اقدام به اخذ کد اقتصادی کنند

از همین روست که استعلام کد اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی امری مهم و ضروری است . بسیاری از افراد به حضور در بازار واردات و صادرات کالاهای مختلف علاقه‌مند هستند. اما دریافت کارت بازرگانی مستلزم داشتن شماره اقتصادی اشخاص حقوقی و حقیقی (کد اقتصادی) است. در حقیقت بدون داشتن کد اقتصادی فرصت حضور در یک فعالیت پرسود اقتصادی را از دست می‌دهیم. اطلاعات چندانی در مورد کارت بازرگانی ندارید؟ پس مقاله کارت بازرگانی چیست را از دست ندهید. هر شرکت و یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تأسیس آن صادر شد باید طی دو ماه در دارایی تشکیل پرونده داده و برای اخذ کد اقتصادی اقدام نماید.

  • در صورتی که در آگهی تاسیس شرکت اجاره­ای بودن ملک قید شده باشد، لازم است کپی اجاره نامه را تهیه فرمایید.
  • یعنی همان طور که هر شرکت، چه دولتی و چه غیر دولتی، شناسه ملی و شماره ثبت منحصر به فرد داشته و شماره ثبت و شناسه ملی هیچ شرکت یا موسسه‌ای (اعم از مسئولیت محدود تا سهامی خاص)، مشابه نیست، کد اقتصادی اشخاص حقوقی نیز، منحصر به فرد است.
  • اگر فروشنده کالا یا خدمات در هنگام ارائه کالا، ارائه کد اقتصادی را منوط به اخذ وجهی، بیش از قیمت واقعی کالا یا خدمات کند، خرید کالا یا خدمات بدون این کد ۱۲ رقمی فروشنده، مانعی ندارد.
  • من آدرس خونه رو دادم و قطعا می تونم قولنامه یا سند براش بیارم ولی چون حالت اداری نداره قبول نمی کنن و به سرم زد شرکت یکی از دوستان رو معرفی کنم که متاسفانه اونم راضی کنم قولنامه ایی که کد رهگیری داشته باشه نمی تونم بیارم چون خودشم مستاجر.

البته برای راهنمایی کامل حتما برای این خدمات با ما تماس بگیرید. ۳) در بسیاری از موارد تجار و شرکت‌ها برای انجام امور حرفه‌ای و همچنین برای کسب درآمد و سود نیاز به واردات و صادرات دارند و به همین دلیل نیازمند کارت بازرگانی هستند. بنابراین چنانچه تصمیم به دریافت کد اقتصادی دارید و یا بنا به هر دلیلی تمایل دارید تا در مورد کد اقتصادی اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشید، توصیه می‌نماییم حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. به دلیل اهمیت بسیار زیاد موضوع کد اقتصادی، در این مقاله ضمن تعریفی که از این کد ارائه داده‌ایم، شما را با اهمیت و ضرورت دریافت کد اقتصادی نیز آشنا می‌کنیم. [newline]شما می توانید به سایت امور مالیاتی مراجعه کرده و روی گزینه “پیگیری فوری وضعیت ثبت نام کد اقتصادی”کلیک کنید تا از وضعیت ثبت نام خود باخبرشده و چگونگی مراحل آن را بررسی کنید.

اخذ کد اقتصادی برای تمامی اشخاص حقوقی که درحیطه تولید صادرات یا واردات و… مشغول هستند اجباری و ضروری است . مطابق مطالب گفته شده به این نتیجه می رسیم که شرکت هایی که کد اقتصادی خود را گرفته و مراحل تشکیل پرونده مالیاتی را پشت سر گداشته اند، خواهند توانست فعالیت افتصادی شان را آغاز کنند . کد اقتصادی همان طور که از اسمش هم مشخص است یک شماره با دوازده رقم است . برای شناسایی هر واحد اقتصادی از این کد یا شماره مختص به آن واحد استفاده خواهد شد . یعنی هر شغل یا شرکتی که کد اقتصادی دریافت می کند، این کدی که از طرف سازمان امور مالیاتی به نام او صادر شده است تنها برای خود او خواهد بود، تا بتوان هر شغل و شرکت را با استفاده از این شماره مشخص از یکدیگر جدا کرد .

درصورتی‌که بخواهید برای شرکت خود یک قرارداد سودآور با شرکت‌های بزرگ فراهم کنید، احتمالاً شرکت‌های طرف قرارداد از شما کد اقتصادی درخواست می‌کنند و ممکن است به همین علت جزئی یک قرارداد ارزشمند را از دست بدهید. چنین قراردادهایی می‌توانند وضعیت شرکت شما را کاملاً تغییر دهند، اما ممکن است به علت نداشتن کد اقتصادی از دست بروند. طبق تبصره‌ی ۱ ماده‌ی ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، استفاده‌کنندگان از کد اقتصادی دیگران نسبت به مالیات بر درآمد و همچنین جرایم موضوع این ماده با اشخاصی که کد اقتصادی آنان مورد استفاده قرارگرفته است مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

اهمیت شماره اقتصادی

گروه ثبت موسسه حسابداری آگاه حساب، با تکیه بر تجربیات حرفه ای و سرمایه نیروی انسانی متخصص خود همیشه آماده ارائه بهترین خدمات می‌باشد. با عرض سلام دوست عزیز لطفاً برای اطلاعات بیشتر با این شماره ها تماس بگیرید. مرحله اول دریافت مشاوره و راهنمایی با افراد متخصص است تا مناسب‌ترین راه را به شما پیشنهاد دهند. افراد حقوقی که به ساخت و پخش کالا ، مونتاژ و همچنین به کارهای خدماتی مشغول هستند. برای حضور در مزایده ها و مناقصات داشتن رتبه بندی شرکت الزامی است. پس برای بستن قراردادهای پر منفعت باید به فکر شماره اقتصادی باشید.

1- راه اول این است که خودتان برای اخذ ثبت شرکت اقدام نمایید. همان طور که می دانید انجام امور اداری در کشورمان همواره با فراز و نشیب های زیادی همراه است. عدم اطلاع از قوانین و نیز بی تجربگی می تواند روند اجرای پرونده را طولانی کند. قوانین ثبت شرکت با نوع مسئولیت محدود تغییر کرده و روند اجرایی به اتاق بازرگانی تهران واقع در خیابان وزرا منتقل شده است. به همین خاطر بعد از پیش‌نویس شدن آگهی، پرداخت هزینه‌های ثبت و روزنامه رسمی و کثیرالانتشار بلافاصله باید در سامانه اداره مالیات ثبت نام کرد. پس از تحویل مدارک به بخش‌های مربوطه، کارشناس اداره امور مالیاتی برگه معرفی‌نامه را به متقاضی تحویل می‌دهد تا از طریق این برگه به بخش مستغلات اداره مالیاتی مراجعه نماید.