برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، می‌توانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. برای برخی اسم‌ها می‌توان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المان‌های گرافیکی ثبت برند تجاری ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد. همه همزمان با گفتن این برندها، المان و لوگوی آن‌ها را به یاد می‌آوریم. اگر نام مناسبی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی لوگوی ساده و ماندنی آن را طراحی کنید، برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی می‌مانید.

اسم خاص برای برند

مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. کره ی چپ مغز وظیفه ی تجزیه و تحلیل عدد و رقم را دارد. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود.

مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و می‌تواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعی‌کنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. از سایت واژه‌یاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایده‌های جدید استفاده کنید. برندهایی هستن که با شنیدن اسمشون حس و خاطره خوبی تو ذهن میاد.

راهنمای انتخاب اسم سه سیلابی برای شرکت

سپس اسامی ضعیف را حذف کرده و با در نظر گرفتن نکات زیر نام شرکت را انتخاب کنید. نباید هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود. در میان سه سیلاب حداقل یکی از آن‌ها باید اسم خاص باشد.

تعیین اینکه آینده‌ ی کاری مد نظر شما برای برند چیست و برند شما بر اساس چه ارزش هایی عمل می کند هویت برند شما را تشکیل می دهد. این عوامل اهداف یک شرکت را به تصویر می ‌کشند و تمام فعالیت های آن را دارید تحت تاثیر قرار می‌ دهند و در نتیجه در انتخاب اسم برند هم موثر هستند. هنگامی که هویت برند خود را روشن ساختید، می توانید با تجزیه‌ و تحلیل رقبا متوجه شوید که چه نقاط اشتراک و تفاوتی نسبت به رقبای خود دارید. گاه شناخت این وجوه اشتراک و تفاوت ها در برابر رقبا می‌ تواند در انتخاب اسم برند راهگشا باشد.

  • همچنین میتوانید برای انتخاب اسم شرکت به صفحه انتخاب نام شرکت مراجعه نمایید.
  • سعی کنید برای کاربران خود یک تصویر بصری ایجاد کنید تا مخاطبان شما بتوانند به آسانی آن را به یاد بیاورند.
  • بعضی وقت‌ها اسمی که انتخاب می‌کنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد.
  • مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید.
  • در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد.

اما امروزه زمانه تغییر کرده و والدین خیلی به معنای اسم فرزندشان و اینکه منحصربه‌فرد خاص باشد و آوای قشنگی هنگام صدا کردنش دارد یا نه اهمیت زیادی می‌دهند. چگونه بهترین نام برند ( نام تجاری ) را انتخاب نماییم. من، احسان مهدی‌نژاد، بنیان‌گذار مجموعۀ هزارمدیر هستم. این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام.

این نام فرم زنانه نیکولاس بوده و از nikē به معنای” پیروزی” و laos به معنای” مردم” مشتق شده است. براندون به نظر از نام خانوادگی بازیگر ایتالیایی آمریکایی مشهور یعنی مارلون براندو تاثیر گرفته است. احتمالا این نام شکل کوتاهی از نام مشتق شده از یک برند قدیمی است. محبوبیت این نام در کشورهایی که به زبان اسکاتلندی صحبت می‌کنند بی شک به خاطر شباهت آن به برندان است. این نام به طور اصلی برای افرادی به کار می‌رود که به زبان اسکاتلندی صحبت می‌کنند. این نام برای اولین بار برای یک کودک انگلیسی-آمریکایی در ویرجینیا مورد استفاده قرار گرفت.

به همین دلیل است که کلید خوش‌آوایی را کلید شماره صفر انتخاب نام برند نامگذاری کرده‌ام که حتما باید کنار هر کلید دیگری این را هم به کار ببرید. همچنین ما نیز اسم سایت و مجموعه‌مان را سال‌ها پیش هزار مدیر گذاشتیم، ترکیبی حرف‌عددی از عدد هزار به معنای بزرگی و مدیریت کسب و کار که اساس کار برند سازی ما را در بر می‌گیرد. پس اگر شما در کسب و کار سفر و جهانگردی هستید به نظر ما نخواهید توانست نامی قدرتمندتر از مارکوپولو برای خود انتخاب نمایید. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. ۲- مخاطب شناسی کنید تا نامی که انتخاب می‌کنید بتواند با مخاطبان کسب و کار شما ارتباط بیشتری برقرار کند.

نام کشور پاکستان نیز برگرفته از پنجاب، افغان، کشمیر و ستان به معنای بلوچستان و پسوند مکان است. این تصمیمی بود که ده‌ها سال پیش، انگلیسی‌هایی که مسئول جداسازی پاکستان از هندوستان ودند برایشان گرفتند. این اتفاق در مورد برندهای بیمه‌ای معروف آمریکایی مثل افلاک و گایکو هم رخ داده است که از سرواژه‌های کلماتی مثل ثبت شرکت امریکن، فامیلی، لایف، اینشورنس و کمپانی تشکیل شده‌اند. شاید معروف‌ترین از این دسته برند خودروسازی معتبر ایتالیایی فیات است. اما می‌رسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً ده‌ها کار دیگر. یعنی یک عدد بسیار بسیار بزرگ که البته نام اصلی این عدد گوگول بود و آن‌ها با کمی تغییرات آن را ثبت کردند.

متن تبریک تولد بهمن ماهی؛ بهمن ماهی تولدت مبارک

«اسپرسو»، «موکا» و «لاته» نیز برای انتخاب اسم کافی شاپ، خوب به نظر می‌رسند. از برخی نام‌ها، مثل تکنولوژی، فانتزی، شهید، ایران، فیلتر، نظام، شهروند، آسانسور و … نمی‌توان در ترکیب نام شرکت استفاده کرد، چون ممنوع هستند. لیست کامل اسامی ممنوعه را در سایت ثبت برند می‌توانید ببینید. تو این مرحله می‌تونین با خیال راحت اسم برندتون رو ثبت کنین. برای این کار باید از راه سایت مرکز مالکیت طبق محصول و خدماتی که دارین اظهارنامه مربوطه رو تکمیل کنین و مدارک مورد نیاز رو ارسال کنین و منتظر نتیجه باشین.

و در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد.شما به وسیله یک نام تجاری درست و مناسب در ذهن مردم خواهید گرفت و بر سر زبان ها خواهید بود. البته با اینکه انتخاب نام کافی شاپ از فاکتورهای مهم جذب مشتری است، ولی حفظ آنان به کیفیت خدمات و سرویس‌دهی شما بستگی دارد. در ادامه می‌توانید پیشنهاد ما را برای اسم کافی تغییرات شرکت شاپ و فست فود و یا رستوران خود ببینید. انتخاب اسم مناسب برای شرکت جزء اولین قدم‌ها در ثبت شرکت است و هم­چنین یکی از مهم­ترین مراحل تأسیس ثبت شرکت هم حساب می‌شود. شاید این مرحله به نظر ساده بیاید، اما توصیه می­‌کنم انرژی و زمان زیادی صرف انتخاب و رسیدن به یک نامِ مطلوب برای شرکت­‌تان کنید.

این روشی است که امروزه بسیاری از شرکت‌های ایرانی روی آن تمرکز دارند. تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردن آن باید برای کاربران امری راحت باشد. خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد .