شما احتمالاً به خوبی با هویت برند و نام تجاری خود در داخل و خارج آشنا هستید، اما یک کارمند جدید یا یک مشتری جدید ممکن است با آن آشنا نباشد. در نتیجه به طور مداوم باید درباره‌ی نام تجاریتان برای نسل‌های جدید صحبت کنید. وب سایت مدیر مارکت با هدف ایجاد دیجیتال مارکتینگ نوین و راههای به درآمد رسیدن ایجاد شده است . اطمینان حاصل کنید که با یک نام تجاری همراه هستید که می توانید به راحتی شهرت مثبتی در آن ایجاد کنید. براساس نتایج مرحله 5 لیست شما احتمالاً کمی کوتاه تر خواهد بود.

  • نکته ای که حتما به شما کمک می کند تا در نامگذاری برند به پیش بروید، درک انواع نام برند است.
  • این بازه زمانی در مورد شرکت‌های سهامی عام ۶ ماه از تاریخ برگزاری مجمع عمومی موسسین است.
  • در صورت وجود تعارض با مقررات، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
  • ارزش این شرکت نسبت به پارسال ۵۹ درصد رشد داشته‏ و از رتبه ۱۴ به ۷ رسیده‏ است.
  • امروزه، برندينگ [آفرينش نام تجاي] مهم ترين بخش تجارت است.

اگر واژه‌های انتخابی شما، به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه نام شرکت‌هایی باشند که قبلاً ثبت شده‌اند، این اسامی تایید نخواهند شد. به انواع ثبت برند مخفف‌ها (کوته‌نوشت‌ها) و واج‌آرایی آنها هم فکر کنید. گاهی برخی سرواژه‌ها یا سرنام‌ها می‌توانند معنادار باشند و به راحتی مصطلح شوند.

عده‌ای بر این عقیده هستند که مخاطبان با شنیدن اسم انتخابی باید تصویری را در ذهن مجسم کنند و از این طریق عبارت مورد نظر را به خاطر بسپارند. در نتیجه، باید ابتکار به خرج داد و از عناوین غیرخلاقانه و پیش‌پاافتاده حذر کرد. سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) از مهم ترین شیوه های کسب درآمد از اینترنت و شبکه های اجتماعی است …

به همین دلیل متخصصان در این زمینه مردم را ترغیب می کنند تا از نامهایی که دارای حروف اول ، تعداد زیادی یا کلمات ساخته شده هستند که به سختی می توان با آنها صحبت کرد ، دوری کنند. تقریباً هر نامی اگر توسط یک محصول یا خدمات خارق العاده پشتیبان تهیه شود ، خصوصاً اگر به خوبی تبلیغ شود ، می تواند کارساز باشد.بیتلز تصور می شد که یک اسم وحشتناک برای یک گروه باشد. ریتز-کارلتون، به خودی خود معنی ندارد اما خدمات باورنکردنی مشتری و هتل های زیبا باعث شده است که این نام به معنی خواص لوکس تعطیلات باشد.

پس از انتشار آگهی به مدت 30 روز پرونده شما راکد باقی می ماند تا اشخاصی که هرگونه اعتراض نسبت به برند شما دارند اقدامات لازم را اعمال نمایند. در صورتی که هیچ اعتراضی نسبت برند شما نباشد فرایند ثبت رسمی 10 ساله و اقدامات لازم جهت اخذ تصدیق نامه علامت تجاری را می توانید انجام دهید. حالا باید مشخص کنید که قصد دارید برند خود را به نام شخص حقیقی و یا حقوقی به ثبت برسانید. با مشخص شدن این موضوع اظهارنامه ای مبنی بر استعلام نام برند شما ارسال می شود تا مشخص شود نام انتخابی شما قبلاً در طبقه و یا طبقات درخواستیتان به ثبت رسیده است یا خیر. انجام بررسی‌ها لازم در این مرحله، احتمال رد شدن اظهارنامه ثبت برند شما را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

همچنین کلماتی را مد نظر قرار دهید که به راحتی نوشته می‌شوند و در یادها می‌مانند. این عناوین شانس بسیار بیشتری برای محبوبیت پیدا کردن نزد مشتریان دارند. انتخاب اسم برند می‌تواند فرآیندی خسته‌کننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی می‌کنند! یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد.

در این خصوص در قانون تجارت بند هایی ذکر شده است که در ادامه به شرح آنها پرداخته شده است. همانطور که احتمالاً می دانید ، گوگل هنگام اختراع نام حتی یک کلمه واقعی نبود. اما هنگامی که این اشتباه کشف شد ، آنها دریافتند که نام دامنه googol.com قبلاً گرفته شده است. پیر امیدیار برای نام تجاری برنامه ریزی شده خود ، Echo Bay Inc ، echobay.com را می خواست.

هر چه تعداد نام ها و نام های دامنه اینترنتی بیشتری در حال افزایش است ، انتظار می رود ثبت شرکت در تهران تازه اختراع شده بیشتری به بازار سر بزنند. با توجه به نامگذاری مشاوران استفاده از کلمات واقعی که افراد می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند مهم است. مردم کلماتی را دوست دارند که می توانند درک کنند و برای آنها آشنا است.

نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری

یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . از سویی انتخاب اسم هنری برای برند امری بسیار حسای است زیرا ممکن است آن اسم که به اداره مالکیت صنعتی و ثبت برند ارائه می گردد به دلایل مختلف از سوی کارشناسان نام در این اداره رد شده و امکان ثبت آن در این مارکت نباشد . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود .

نام های تجاری

حتی اگر هنوز مشتری به دست نیاورده‌اید، چند مشتری خیالی را در نظر بگیرید و آن‌ها را بررسی کنید. این بررسی می‌تواند شامل جزئیات مربوط به سن مشتری، جنسیت، عنوان شغلی و چالش‌های حرفه‌ای آن‌ها باشد. مطمئن شوید که نامی که انتخاب کرده‌اید را قبل از شما شخص دیگری انتخاب نکرده باشد. نام تجاری که انتخاب می‌کنید، باید منحصر‌به‌فرد و جذاب باشد. به یاد داشته باشید که یک نام تجاری خوب به شما امکان می دهد تجارت خود را به به بالاترین سطح ممکن برسانید.

تعیین نام شرکت های تجاری

پس بهتر است از همان هجاها و کلمه‌های سنتی استفاده کنید. طبق این قانون ثبت اسم تجاری اختیاری می باشد، مگر در مواردی که وزارت دادگستری ثبت آن را الزامی نماید ؛ و در صورت ثبت ، مدت اعتبار آن 5 سال ثبت تغییرات شرکت خواهد بود. بنابراین طبق ماده 7 آئین نامه مذکور، تبدیل نام های خاص محصولاتی که کشور های دیگر آن را ساخته اند، به فارسی الزامی نمی باشد و ضرورتی برای تغییر نام موسسات عرضه کننده نیز وجود ندارد.

از مهم‌ترین مراحل در ثبت شرکت، انتخاب یک نام مناسب برای شرکت می‌باشد که وجود این نام هویتی به شرکت خود می‌بخشد و نام اختصاصی برای شرکت می‌باشد و کسی اجازه سوءاستفاده از خدماتی که از این شرکت ارائه می‌شود نمی‌تواند داشته باشید. انجام تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ توسط یک تیم متخصص هزینه های جانبی و سربار شما را کاهش می دهد. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد همواره آماده کمک در جهت افزایش فروش و رونق کسب و کار شماست. در آخر می‌توانید چند تا اسم انتخاب کنید (معمولا 5 تا 10 اسم کافی است) و از کسانی که فکر می‌کنید، مشتریان بالقوه محصول یا خدمات شما هستند، یا از سرمایه گذاران و همکارانتان نظرشان را در مورد آن اسامی بپرسید. برای مشاغل حرفه‌ای بهتر است از اسمی استفاده کنید که فعالیت شما را نشان دهد. نام تجاری شما باید با تجارت شما مطابقت داشته باشد تا به مشتریان یادآوری کنید چه کالایی تولید می‌کنید یا این که چه خدماتی را ارائه می‌دهید.

نام مناسب شرکت

در ضمن، هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. این کتاب یک کتاب بسیار کاربردی در زمینه نامهای تجاری و ساخت برند هست که اگر اطلاعات و نکات کتاب به طور کامل اجرائی و عملی انجام بشه موفقیت بیشتری را برای کسب و کارها در پی خواهد داشت. سلام خدمت استاد مهدی نژاد بدوم شك جای چنین کتابهایی در کشور ما خیلی خالی است. کتابهایی که کمک کننده به افراد در کسب و کارشان باشد مخصوصا براي تعيين نام. نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.هر نام تجاری اسم خاص می باشد که این اسم این …