کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلام کد اقتصادی پاسخ دهند . همچنین میتوانید برای یافتن پاسخ سوالات دیگری که دارید، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. با توجه به کلیه مراحل ذکر شده می بینید که هزینه اخذ کد اقتصادی باید به میزانی باشد که بتواند هزینه های وکیل و پیگیری های آنلاین و غیر حضوری را به طور کامل پوشش دهد و به علاوه هزینه ابطال تمبر سرمایه که با توجه به میزان سرمایه متغیر هست نیز دخیل است . 8. تشکیل پرونده و احتمالا بازدید کارشناس؛ در این مرحله یک کارشناس از طرف اداره مالیات به طور سر زده جهت راستی آزمایی از محل شرکت شما بازدید می کند. همه ی شخصیت های حقوقی که به فعالیتهای تولید، مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی اشتغال دارند و هم چنین همه ی شخصیت های حقیقی که به فعالیتهای فوق الذکر مشغول میباشند و پروانه کسب یا کار خودشان را نیز ازمراجع ذیصلاح دریافت نموده اند یا محل فعالیت تجاری را دارا هستند و شرایط اخذ شماره اقتصادی را دارند موظف به اخذ شماره اقتصادی میباشند.نکته ی حائز اهمیت این است که دارا بودن یکی از شرایط بالا برای اشخاص حقیقی کفایت می کند.
در این صورت مودی دوباره باید وارد مرحله پیش ثبت نام شده و اطلاعات را با دقت تکمیل کند. منظور از کد اقتصادی قدیم همان شماره ۱۲ رقمی است که در حال حاضر پس از تشکیل پرونده مالیاتی به شخص یا شرکت تعلق می گیرد . برای دریافت کد اقتصادی باید به سازمان امور مالیاتی که زیر مجموعه ای از وزارت اقتصاد و دارایی است، مراجعه کرد. دولت به منظور نظارت بر اعمال اقتصادی و تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی و حمایت از آن ها، فعالین اقتصادی را ملزم به مراجعه به اداره دارایی منطقه شرکت می نماید تا نسبت به تشکیل پرونده دارایی و دریافت کد اقتصادی اقدام نمایند.این کد دوازده رقمی منحصر به فرد و شناسه ملی شرکت تولیدی – بازرگانی می باشد، بدین ترتیب دارنده کد اقتصادی ملزم است شماره تخصیص یافته را بر روی فاکتورهای خرید و فروش خود درج نماید تا از هرگونه کلاه برداری، فعالیت های غیر مجاز، سوء استفاده و رانت خواریهای احتمالی جلو گیری شود.
جهت ورود به سامانه ثبتنام روی کلید مربوطه کلیک نمایید تا صفحه ورود اطلاعات کاربری که در شکل زیر نمایش داده میشود ظاهر گردد. 1- تمامی اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالاها و امور خدماتی فعالیت دارند. برای دریافت کد اقتصادی باید در اداره دارایی تشکیل پرونده داده و سپس از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی، مراحل ثبت نام را در 5 مرحله انجام داده تا کد اقتصادی را دریافت نمایید. برای سومین بار مدیران شرکت محکوم به 3 تا 6 ماه حبس خواهند شد. تا پایان این مطلب شما با شرایط، مدارک و هزینه دریافت آن طبق آخرین قوانین سال 1400 آشنا خواهید شد. اخذ کد اقتصادی به فعالان تجاری کمک کرده تا با نظارت بر فعالیت های اقتصادی آن ها، توسط دولت حمایت شوند. در این مقاله ای که به شرح ذیل است تلاش بر آن داریم تا درباره اخذ کد اقتصادی به همراه هزینه آن مطالبی را ارائه نماییم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. هر گونه جعل و تبانی درباره کد اقتصادی تا زمانی که این کد برای افراد و شرکت ها صادر نشده خلاف مقررات و قانون است. Post was generated by GSA Content Generator Demoversion.
به منظور ورود به سامانه ثبتنام نیاز به اطلاعات کاربری میباشد که این اطلاعات (شامل نام کاربری و کلمه عبور) در مرحله پیش ثبتنام دریافت شده است. در صورت وقوع چنین اتفاقای محکومیت و جریمههای سنگینی برای مجرمان در نظر گرفته خواهد شد. اشخاص حقیقی یا حقوقی که کد اقتصادی نداشته باشند روند مالیاتی آنها با مشکل روبه رو خواهد شد و در صورتی که پرونده مالیاتی تشکیل ندهند در مقابل ضوابط وقوانین سازمان امور مالیاتی کشور علی الراس شناخته می شوند. پیمانکارانی که ارزش قرارداشان سالانه به 5 میلیون تومان نرسد. حالا باید با اطلاعات خود وارد سامانه ثبت نام شوید و اطلاعات مربوط به بنگاه اقتصادی خود را تکمیل کنید. گزینهی ثبت نام الکترونیکی کد اقتصادی در منوی سمت راست صفحه را انتخاب و روی گزینهی ورود به سامانه کلیک کنید. در بازه فرصت دو ماهه پس از ثبت شرکت شما باید برای دریافت شناسه اقتصادی اقدام کنید. و در صورتیکه اقدام برای دریافت کد اقتصادی پس از دو ماه باشد ؛ از سوی سازمان امور مالیات کشور برای شرکت جریمه در نظر گرفته می شود.