طبیعی است که اگر فردی حرفه‌ای باشیم هیچ‌گاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نام‌ها نمی‌رویم. اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسب‌وکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نام‌های تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دسته‌بندی نوین خودم را شرح دهم.

اسم برندها

یک نفر مسئول نوشتن ایده‌ها روی یک بورد یا کاغذ می‌شود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، می‌توان به ایده‌های خوبی رسید. شما هم با انتخاب درست کلمات می‌توانید تاثیرگذار باشید و شخصیت برندتان را بازتاب دهید. اگر نام خلاقانه و منحصربه‌فردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظه‌ها بمانید. مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند.

با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید . درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و online یا world در انتها اضافه نمایید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند.

نام برند من جمله مهم ترین اصول در تبلیغات و فروش هر خدمت یا محصول است که باید به درستی و راهنمایی کارشناسان این زمینه صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را برای شما به دنبال داشته باشد . اسمی که برای برند انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود. در نهایت هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به عنوان اسم برندتان انتخاب کنید. صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ها صفحات ساده ولی هدفمند هستند که به منظور خوشامدگویی به مخاطب، معرفی یک محصول یا دعوت از او به انجام کاری طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر می‌دهید. برای مثال اسم بنیانگذاران یا اشخاص تاریخی و یا حتی تخیلی.

ساعات کاری

بنابراین یک بار برای همیشه با صرف کمی وقت و مطالعه این مقاله به خودتان لطف کنید؛ زیرا ما در این مقاله می‌خواهیم کمکتان کنیم تا یک نام مناسب برای برند کسب و کارتان انتخاب کنید. در نتیجه، انتخاب برند بسیار حیاتی است و بهتر است خوب روی آن مطالعه شده و ثبت تغییرات شرکت یا به دست متخصصان خود سپرده شود. البته امروزه کسب و کارها و متخصصان زیادی در حوزه انتخاب برند کسب و کارها وجود ندارد که خدمات انتخاب نام را برای شرکت‌های مختلف انجام می‌دهند. هر کسب و کار نسبت به حوزه کاری و مخاطبان خود، دارای زبان و استایلی است.

انتخاب نام های چند سیلابی احتمال تایید برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد . سایت در حال به روز رسانی می باشد و ممکن است برخی از بخش های سایت موقتا کار نکند. در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید. اسم تجاری که از ترکیب دو اسم یا یک اسم تکیل شده‌اند مانند فیسبوک. برای نتیجه گیری مثبت از هر نوع تبلیغات، برند مهم‌ترین عامل است.

پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند، مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت نامِ برند در ایران را آورده‌ایم). نام برندی که به راحتی به خاطر سپرده می شود و از یک حس درونی خاصی برخوردار است، بیشتر در ذهن ها ثبت می شود و برندی را متمایز از سایر برندها می کند. این امر، کسب و کار شما را، آماده موفقیت و ماندگاری می کند.

زیرا که اگر انتخاب امروزتان درست نباشد، فردا باید چند صد برابر در مسیر اصلاح این اشتباه هزینه نمایید. استفاده از سایت مشروط بر قبول توافق‌نامه کاربری و حفظ حریم شخصی است. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است. ضمن این که ما ارتباطی بین سیمرغ و کلمه حامی به معنای حمایت‌کننده ایجاد نموده و این نام را بر این اساس ساختیم.

  • برخی افراد بدون اینکه برای انجام کاری مصمم باشند، تمام مراحل برندسازی را طی می‌کنند و بعد متوجه می‌شوند که انجام آن کار برای آن‌ها مناسب نیست و فعالیت مربوطه را انجام نمی‌دهند.
  • هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است.
  • نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند.
  • در مقابل نام‌های تنبل آن دسته‌ای هستند که نه‌تنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسب‌‌و‌کار نمی‌کنند؛ بلکه می‌توانند ضرر هم برسانند.
  • اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند.

نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم.

سلام.یه اسم درزمینه زعفران، آجیل وخشکبار میخوام که بعنوان برند ثبت کنم… کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود.

تولد اسم برند :

یعنی افراد ناخود آگاه به چهره کسب و کار ذکر شده فکر کرده و آن را تصور می‌کنند. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد می‌کنم با عضویت پولی از سایت واژه‌یاب فارسی برای جست‌وجوی واژه‌ها استفاده کنید چرا که این سایت ثبت شرکت در تهران گنجی از واژه‌های مشابه و هم‌قافیه در اختیارتان می‌گذارد. افزایش بازدید سایتوب‌رمز با نزدیک ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات وب، تبلیغات گوگل ادز و خدمات سئو را به طور حرفه‌ای به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی ارائه می‌دهد. اطلاعات غلط و ناآشنایی و اشتباه تو انتخاب نام برند می‌تونه تأثیر منفی روی فروش محصول داشته باشه.

سایت انتخاب اسم برند پس از آنکه اسمی را انتخاب کرد، طی یک نظرسنجی نظر دیگران را نسبت به این اسم می‌پرسد. اگر دیگران بتوانند حوزه فعالیت بیزینس شما را با توجه به اسمی که انتخاب شده است حدس بزنند، به احتمال بسیار قوی این اسم ایده آلی برای برند شما خواهد بود. برندسازی و به تبع آن انتخاب اسم برند از جمله اقدامات بسیار ضروری در جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری است. یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد .

چطور اسامی خاص برند انتخاب کنیم؟!

البته دقت کنید که این سبک نام‌گذاری برای مواد غذایی، اسباب‌بازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب می‌دهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو ثبت برند حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف می‌رسیم و دوباره از همان شروع می‌کنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد. سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته می‌شود و می‌تواند به نام برند قدرت بدهد.