1- راه اول این است که خودتان برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید. برای پیگیری کد اقتصادی باید به سامانه کد اقتصادی مراجعه نموده و گزینه پیگیری سریع وضعیت ثبت نام کد اقتصادی را انتخاب نمایید و از آخرین وضعیت دریافت کد اقتصادی خود مطلع گردید. پس از آنکه اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمودید، کارشناس اداره امور مالیاتی برگه معرفی نامه به شما ارائه مینماید تا با این برگه به قسمت مستغلات اداره مالیاتی مراجعه نمایید و با تشکیل پرونده مربوطه در این قسمت وارد فاز بعدی میشوید. پس از تکمیل تمام مدارک لازم باید به اداره مالیاتی که با توجه به مرکز اصلی شرکت تعیین میشود مراجعه نمایید و این نکته مهم را در نظر بگیرید که با توجه به رویهای که چند وقتی هست در ادارات مالیاتی تهران مرسوم شده، برای تشکیل پرونده مالیاتی شرکتها به جهت اخذ کد اقتصادی اشخاص حقوقی، حضور شخص مدیرعامل و یا یکی از دارندگان امضاء مجاز شرکت الزامی است و حضور وکیل (چه وکیل مدنی و چه وکیل دادگستری) در این مرحله پذیرفتنی نیست.

This content was generated by GSA Content Generator DEMO.

جدید در ادامه مطالب بیان میشود.

البته شرکت ها می توانند برای دریافت کداقتصادی وکیل قانونی هم داشته باشند. لذا هزینه کد شامل هزینه ابطال تمبر سرمایه ، حق الوکاله وکیلی که تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی را انجام می دهد و ثبت نام و موارد پیگیری سامانه ای ( تشکیل پرونده ) و سپس ثبت نام جهت اخذ کد اقتصادی و حق الوکاله مجدد وکیل موسسه ایلیا جهت اخذ کد 10 رقمی و سپس تکمیل مدارک و تشکیل پرونده مجدد، جهت ثبت نام کد هوشمند 12 رقمی . پس همانطور که بیان شد افراد چه حقیقی و چه حقوقی باید کد اقتصادی 12 رقمی را دریافت کنند و پس از دریافت کد 12 رقمی و بعد از این که پرونده خود را تشکیل دادند باید کد 16 رقمی را دریافت کنند . کد اقتصادی فعلی ۱۲ رقمی است که برای بهبود سیستم مالیاتی و دریافت مالیات شده است؛ مراحل دریافت کد اقتصادی جدید در ادامه مطالب بیان میشود. This post was done with the help of GSA Content Generator DEMO.

شباهت کد اقتصادی جدید و قدیم این است که هر دو ۱۲ رقمی هستند و هر دو از اداره دارایی صادر می شوند. افرادی که می خواهند در زمینه اقتصادی وتجارت فعالیت داشته باشند حتما باید کد اقتصادی دریافت کنند و پرونده مالیاتی تشکیل دهند.کد اقتصادی یک عدد 12 رقمی است که باید به صورت حضوری از اداره ی مالیات دریافت کرد .برای انجام فعالیت های اقتصادی حتما باید این کد را دریافت کنید و تشکیل پرونده دهید زیرا در صورت عدم گرفتن کد اقتصادی و تشکیل پرونده با مشکل مواجه می شوید .پس از دریافت کد 12 رقمی باید یک کد 16 رقمی نیز دریافت کنید که از طریق سامانه می توانید انرا دریافت کنید.برای انجام کارهای مالیاتی و این که پرونده ی مالیاتی تشکیل دهید باید کد اقتصادی داشته باشید. هر شرکتی که اقدام به ثبت در اداره ثبت شرکت ها می کند و اگهی تاسیس را در روزنامه منتشر می کند باید تا حداکثر 2ماه تشکیل پرونده مالیاتی داده و برای اخذ کداقتصادی اقدام نماید. نکته: چنانچه در مورد انجام هر یک از مراحل پیش گفته دچار مشکلی شدهاید و یا تصمیم به اخذ کد اقتصادی دارید و در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، حتماً با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

در صورتی که شما فعالیت تجاری انجام می دهید یا مشغول به تولید کالا و یا محصولی هستید و دارای موسسه ای هستید، شما بعد از ثبت شرکت باید جهت اخذ کد اقتصادی اقدام کنید. در صورتی که شرکت دچار تغییرات شده اما هنوز این تغییرات ثبت نشدند؛ باید ابتدا برای ثبت کردن آن ها اقدام کرد. اگر هر شخص حقیقی و یا حقوقی در ابتدا اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نکرده باشند. پس از آنکه در قسمت مستغلات، پرونده مالیاتی را تشکیل بدهید در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات قرار میگیرید. فلسفه وجودی اکثر غریب به اتفاق شرکتها، حضور فعال و رقابت در کسب و کارهای مختلف است و یکی از مهمترین میدانهای رقابت، حضور در مناقصات و مزایدهها است. این کد برای پیگیری روال قانونی کسب و کارهای مختلف در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که در هنگام شرکت در یک مزایده، اگر بر روی پاکت مورد نظر کد اقتصادی نوشته نشده باشد، از همان ابتدا پاکت پیشنهادی شما باز نخواهد شد. Article has been created by GSA Content Generator DEMO.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اخذ کد اقتصادی وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید