در ادامهی کار سعی میکنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم. متخصصان پیشنهاد میدهند اسمی که انتخاب میکنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای ثبت برند تجاری مثال فرض کنید اسمی انتخاب کردهاید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته میشود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع. البته این زمان با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد .
- این روزها هیچ شرکتی بدون داشتن یک سایت نمیتواند اعتماد عمومی را جلب کند.
- خصوصاً این که چشمههای آب معدنی این کوه بسیار معروف بوده و همین موضوع انتخاب اسم این برند را بسیار شایستهتر مینماید.
- سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید .
- نامهای تجاری بینالمللی از این دست که بسیار سخت نوشته میشوند مثل، DAEWOO، PEUGEOT و نامهایی از این دست هستند که در زبان انگلیسی بسیار سخت خوانده میشوند.
بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. متاسفانه اغلب شرکتها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکتها ندارند. ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید.
چرا نیاز به نام تجاری داریم؟
نام برند شما خاطر نشان کیفیت ، ویژگی های محصول یا خدمات تان می باشد و در صورت جلب رضایت یک مشتری ، سایر مشتریان را نیز به محصول و خدمت شما ترقیب خواهد کرد . چنانچه اگر قصد دارید تجارتی پر رونق را شروع کنید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور ، برند خود را به ثبت برسانید و پس از ثبت از حقوق متعدد برند بهره مند خواهید شد . اما اگر قصد راه اندازی قهوه فروشی و چایخانه سنتی را دارید بهترین پیشنهاد استفاده از نام های سنتی و به خصوص نام مناطق است.
یکی از شرکتهایی که کار مشاوره نام را در خارج از ایران انجام میدهد قصد داشت برای یک سایت فروشگاهی اینترنتی نامی انتخاب کند. اما مثل اغلب کسب و کارها، این داستان گسترش بیحد و حصر دامنه فعالیت، دامنگیر بسیاری از سایتهای اینترنتی هم شده است. برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت شرکت در تهران ثبت خواهد شد . بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد. با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود. برای انتخاب اسم مزون لباس و آرایشگاه زنانه و بوتیک زنانه استفاده از نام های فانتزی مانند اسامی دختران اسامی گلها یا حتی مناطق شهری که به شما در بالا پیشنهاد دادیم بسیار مناسب است.
اسامی پسران میتواند جزو اسامی خلاقانه برای برند باشد
در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان میتواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم پیگیری ثبت تغییرات شرکت انداز، ماموریت و ارزش شرکت شما همهی اهداف برند شما را مشخص میکند. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگیهایی را باید داشته باشد.
در انتخاب نام برند مقلد گری و کپی برداری جرمی غیر قابل بخشش محسوب می شود! پس ازمنحصر به فرد بودن بودن اسم برند مورد درخواست خود اطمینان لازم را کسب کنید. در نهایت لیست جدیدی از نام ها تهیه کنید و از هر یک از شرکت کننده ها در مورد نام هایی که از این لیست دوست دارند و چرایی آن بپرسید. به خاطر داشته باشید که آن دسته از اسامی که عکس العمل های منفی در مورد طرز تلفظ، ترجمه، موارد و تصاویر مرتبط به آنها وجود دارند، حذف نمایید. در نهایت دامین های در دسترس را چک کنید و از شرکت کنندگان بخواهید که نام های مشابه این اسامی انتخابی را که به ذهنشان می رسد مطرح کنند. در پایان جلسه را با حداقل سه گزینه برای اسم برند تجاری به اتمام برسانید.
از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی میکنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار میتواند بهتنهایی ضربهای به برند و شرکت شما برند که سالها درگیر آن باشید. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگیها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامهی این مقاله گفته میشود را بهخوبی انجام دهید میتوانید نام مناسب شرکت را بهسادگی پیدا کنید.
طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کردهاند. برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاقتان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدماتتان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید. حالا هرکس ایدههایش را برای نام برند بیان میکند و باید آنها را یادداشت کنید. خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است.
کمک برای انتخاب اسم مغازه
شما میتوانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژههای انتخابی را تایپ نموده و به عکسهای بسیار زیادی دست پیدا کنید. سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژههای اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. میرسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است.
این نکته برای کسبوکاری که تازه اول راه است خیلی مهم است. اسم برند هم مثل اسم ما آدمها برای یک عمر انتخاب میشود و عوضکردنش بعد از یک مدت، اصلاً کار راحتی نیست. پس باید حسابی در هنگام انتخاب نام برندمان تحقیق کنیم و اسمی را پیدا کنیم که برازنده باشد و محصول یا خدمتمان را آنطور که باید تعریف کند. برندهای موفق و معروف در جهان، به حدی در انتخاب برند موفق بودهاند که با آمدن نام هر کدام، شکل لوگوی کسب کار در ذهن مخاطبان شکل میگیرد.