Content
نامهایی مانند کافه فلامینگو، کافه دارکوب، کافه بلوط، کافه ترنج از این دست نامهای ساده و یک کلمهای هستند. امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا تغییرات شرکت انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است. نکته آخر اینکه یک نام خوب باید منحصربهفرد بوده، بهآسانی به خاطر سپرده شود و بتواند در آینده موجب سودآوری برای شرکت شود.
هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند میشود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاشهاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژهای دارد. انتخاب نام مناسب برای برند از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود به بازار است.
- متخصصان پیشنهاد میدهند اسمی که انتخاب میکنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود.
- و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است.
- به کمک مشاوران دکتر ویز میتوانید ویژگیهای نام مناسب شرکت را مشخص کنید.
- همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نامهای تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دستهبندی نوین خودم را شرح دهم.
مثالی جالب از برندهای جغرافیایی بسیار قدرتمندآمازون است. آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعارهای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری است که رود بزرگ آمازون را به خاطر میآورد. دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. بهرهگرفتن از نام زیبا و خوشآوایی که مرتبط با کالا یا خدمات عرضه شده باشد، ترفند پرطرفدار دیگری برای انتخاب نام برند است.
ثبت برند مواد غذایی راهنمای مراحل و هزینه ثبت برند غذای. ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند. مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد. بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید. با یک فرآیند نامگذاری برند، میتوانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب میکنید با مشتریان خود طنینانداز میشود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش میدهد.
برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمیکنند! یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهتهای مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند. انتخاب اسم برند بهدرستی یکی از مهمترین دغدغههای افراد حرفهای در حوزه کسبوکار است. مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید.
در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید . درصورتیکه برندتان بینالمللی است، میتوانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده مینمایید، حتما از منحصربهفرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز مینمایید.
سوال یا نظر خود را بنویسید
نیاز به نام دامنه همه به این بستگی دارد که شما چگونه برند خود را تبلیغ میکنید. در دسترس بسیار سخت است، مگر اینکه شما با کلمات ابداعی کار کنید. این فرض است که همه اسمهای خوب ثبت شدهاند، اما این بدان معنا ثبت شرکت نیست که از همه نامهای دامنه استفاده میشود. همچنین به شبکههای اجتماعی نگاه کنید و بررسی کنید که آیا اسم شما در کانالهای اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و یا توییتر گرفته شده است یا خیر.
اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی ثبت برند از راهاندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخشهای یک کسب وکار نیست. پس از رسیدن به یک فهرست محدود و متمرکز از ایدههای نامگذاری، نوبت به اعتبارسنجی آنها میرسد. اولین منبع برای این کار، آزمایش نامها با استفاده از مخاطبین هدف است.
به جای جست و جو در بین نام ها و یا خلق نام جدید به راحتی می توانید نام مالک برند را بدین منظور انتخاب کنید. البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد.
برای دریافت ایده برای اسم شرکت، می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید. برای مثال مشورت با اطرافیان می تواند یک راه کار عالی برای دریافت ایده برای اسم شرکت باشد. اطرافیان شما با پیشنهاد کردن اسامی مورد نظر خود می توانند به شما کمک کنند که با دیدگاه روشن تری در رابطه انتخاب اسامی عمل کنید. یک نام مناسب و قوی باید به نحوی انتخاب شود که بیانگر تفاوت خدمات و محصولات شما با سایر برندهای تجاری باشد و تجارب و دانش شما را به مخاطبین منتقل کند. برای انتخاب اسم شرکت، شما می توانید یک نام انتزاعی، یک نام خبری یا یک نام ابداعی را انتخاب کنید.
به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. انتخاب یک نام مناسب در نام گذاری برند مانند داشتن عدد اکتان بالاتر است. بله این کار هزینه بر خواهد بود، اما در عین حال به شما این فرصت را خواهد داد که نظر ها را به سوی خود جلب کنید و حرکتی در راستای نوسازی برند خود کرده باشید. نگاهی به هزینه ها و سود این کار بیاندازید و به یاد داشته باشید که همواره تغییر اندکی ترسناک به نظر می رسد، اما برندی که فلج شده به مراتب ترسناک تر است.
چرا انتخاب نام برای برند حائز اهمیت است؟
برای استفاده از NameStation، چند کلمه کلیدی را وارد کنید و هزاران ترکیب را با مترادف، کلمات مشابه و لیست های طبقه بندی شده مشاهده کنید. اگر به گروه دوم بپیوندید و در تلاش هستید تا یک نام تجاری تمام عیار را برای خود انتخاب کنید می توانید از برخی ابزارهای سازنده نام تجاری در این مسیر کمک بگیرید. اگه پیجتون تازه غیرفعال شده باشه، همون یوزرنیم رو قبول نمیکنه. من با مقدای بررسی اسم های زیر رو به شما پیشنهاد می کنم با این حال شما می تونید ترکیب های دیگه ای هم بسازید. دوست عزیز زمانیکه اینستاگرام این اجازه رو نمیده،قطعا هیچ راهکاری براش وجود نداره.
انتخاب اسم مناسب عامل موفقیت برند تجاری
انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد. حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روشهای دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما میتوانید انتخاب اسم برند را از روی چند دستهبندیهای انجام دهید. وقتی برای اولین بار وارد فعالیتهای استارتآپی میشوید، ممکن است ایدههای کمی در مورد اینکه چگونه خود را برای عموم مردم عرضه کنید، داشته باشید.
برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل میشود ، از طریق مکالمات ، ایمیلها ، وبسایت یا بستهبندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان – هر کجا که نیاز باشد. نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم. نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( علامت تجاری ). زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب میشود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد. ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است.