حتی به این فکر کنید که ممکن است برند شما خدماتی به خارج از کشور نیز ارائه دهد. پس بهتر است از استفاده از کلماتی که برخی حروف آن در زبان سایر کشورها نیست خودداری کنید. همچنین مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبانها معنای نامناسبی را تداعی نکند.
یک نام خوب باید منحصر بفرد بوده و به آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود؛ پس در این مورد نهایت دقت را بفرمایید. با وجود بسیاری از برندها در جهان، ایجاد ایدههای بینظیر در مورد اسامی خاص برای برند دشوار و سخت است. انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب میتواند شرکت شما را بر سر زبانها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب میتواند شرکت شما را با شکست روبهرو سازد. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند.
اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد. یکی از بررسی هایی که هنگام انتخاب نام برند باید انجام دهید تحقیق در مورد ثبت شدن یا نشدن نام به اسم شخص یا برند دیگری به جز شرکت شما است. شما باید مطمئن شوید که کسی جز شرکت شما ذینفع نام برند انتخابی نباشد و در آینده ادعایی نسبت به مالکیت حقوقی آن اسم نکند. یک سایت انتخاب اسم برند به خوبی از تمامی ویژگیهایی که یک اسم برند باید داشته باشد اطلاع دارد و نام برند را مطابق با این ویژگیها انتخاب میکند. مسلماً وقتیکه در جمعی حاضر میشویم، اسم ما و ظاهرمان اولین چیزیست که روی بقیه تاثیر میگذارد و به احساسات و طرز فکرشان نسبت به ما جهت میدهد.
ما نظر شما رو تایید میکنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. ثبت شرکت در تهران البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما میدهد. فهماندن تکتک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست.
حالا اگر همین نظریه اسم افراد را به اسامی برندها هم تعمیم بدهیم متوجه میشویم که اسم برند هم دقیقاً مشابه نام افراد است. یعنی اولین حسی است که بقیه در مورد محصول یا خدمت ما میگیرند که البته میتواند مثبت یا منفی باشد. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد. حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت میتوانید از آنها الگو بگیرید.
نمونه اسم سه سیلابی شرکت
11- نام فروشگاه اینترنتی خود را طولانی و پیچیده قرار ندهید. را در نظر بگیرید که اسم خود را از تغییر دادن کلمه buy به معنی خرید خلق کرده است. هر اسم برند تنها ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری میتواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. این وبسایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار میدهد.
- یکی از معروفترین برندهای امروز جهان یعنی لکسوس هم نامی ساختگی دارد و نامش را از واژه لاکسریس آفریده است.
- استراتژِی برند حوزه های مختلفی را در بر می گیرد که نام گذاری یکی از آنهاست.بنابراین نام تجاری همه چیز نیست و در کنار عوامل مختلف دیگر بخشی از فرآیند برندینگ محسوب می شود.
- و یا حتی ممکن است با نگاه کردن به لیست ، اسامی جدید و کاملتری به ذهنتان برسد .
- اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم.
با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد . برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد .
شرایط ثبت اسم تجاری در کرج
نام برند یا نام تجاری عبارت است که تمام آنچه یک شرکت میتواند داشته باشد. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد. در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم .
چه بسا شرکتهای بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. جهت مشاهده برند های آماده در اینستاگرام شهر برند بر روی تصویر زیر کلیک کنید. بعد از این که لیست خود را به چند مورد خلاصه کردید، می توانید گروهی را با تمرکز به واکنش های افراد به نام انتخابی به وجود آورید و آن را بسنجید. یا اینکه مطالعه قابل سنجشی برای اندازه گرفتن مقبولیت، خوشایندی یا تداعی معنی نام های احتمالی ترتیب دهید.
بهتر است برای کسب اطلاعات تکمیلی در ادامه همراه ما باشید. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد میکنیم که حالا که در مراحل راهادازی کسبوکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راهاندازی کسبوکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! یکی از ارکان موفقیت کسبوکارهای فعلی، برندینگ و بازاریابی مناسب است. در این مسیر، انتخاب نامی مناسب و گوشنواز، بسیار کلیدی خواهد بود. در اینجا باید در نظر داشت که یک نام مناسب، لزوماً به معنای یک نام رسمی و مرتبط با کسبوکار نیست. مثال بارز این موضوع، شرکت مشهور اپل است که با نوآوریهای مداوم و عرضه محصولات و فناوریهای کاملاً متمایز، نام خود را در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای جهان تثبیت نموده است.
ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی ثبت برند است. در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت . برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید .
ثبت شرکت در اصفهان
از عنوانهای شعرا ، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود. شما اطمینان دارید که نامی مناسب و درخوری انتخاب کردهاید، آن را از منظر حقوق مالکیت فکری (علائم تجاری) ارزیابی نموده و مخاطبین بالقوه نیز، بازخورد مطلوبی به شما دادهاند، دامنههای مناسب را هم خریداری کردهاید. یک نکته جانبی و البته بسیار مهم در ارتباط با نامگذاری کسبوکارتان، ثبت دامنه اینترنتی و تملک آن برای فعالیتهای آتی است. به عبارت بهتر، پس از انتخاب نام، زمان آن رسیده که یک دامین مرتبط با استارتآپ خود را به دست آورید. نامی که به درستی انتخاب شده باشد، تخیل را اسیر خودش میکند و در ذهنها ماندگار میشود؛ چه نام شخص باشد، چه نام برند. اگر به تازگی کسب و کار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید.
یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید دارای یک سری ویژگی خاص باشد. یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید دارای شرایط خاصی باشد. اما امروزه یکی از کارهایی که در موفقیت کسب و کارتان می تواند موثر باشد انتخاب بهترین نام برای برند شماست. شرکت سامانه سفیران مهر همگردی با سایت همگردی؛ به عنوان اولین سایت گردشگری ایران با قابلیت های مشارکت کاربران خود، دارای اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ایرانگردی و جهانگردی است. همگردی شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران و جهان، راهنمای حرفه ای ایرانگردی و جهانگردی و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری است. NameStation همچنین نام های رقابتی نیز ایجاد می کند و در این صورت می توانید از انجمن یا دیگر افراد برای انتخاب به بهترین نام کسب و کار نیز کمک بگیرید.
دقیقاً مانند تمامی مشاغل، انتخاب نامی که هم منحصربهفرد باشد و هم گیرا، قسمت مهمی از روند برنامهریزی تجارت است. مردم معمولاً عاشق اسم کافیشاپهای زیبا و منحصر ثبت تغییرات به فرد میشوند. بنابراین برای کافیشاپ خود به یک اسم جذاب و منحصر به فرد نیاز دارید. برای یافتن اسم کافیشاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید.