تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده ثبت شرکت در تهران کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید.

اسامی خاص برای برندسازی

در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند. به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید. اولی یعنی جستجوی اطلاعات، دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است. اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند. شاید از معروف‌ترین نام برندهای مخفف در جهان بتوان به KFC که برند رستوران‌های زنجیره‌ای مرغ سوخاری و فست‌‌فود هست اشاره کرد.

راهنمای ثبتی

برندینگ یک مسئله مهم است که باید توسط اشخاصی متخصص انجام پذیرد . برند با نام های علامت تجاری و یا لوگو ی خاص نیز شناخته می شود. گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند. اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی درباره متمم مراجعه کنید. یکی از گزینه‌ها در تعیین نام برند این است که به سراغ نام‌هایی برویم که فعالیت ما را توصیف می‌کنند. جلوه بصری هم داشته باشد، به عنوان مثال با شنیدن نام پوما تصویر یوزپلنگ یا شیر پوما در ذهن تمام طرفداران این برند تداعی می‌شود.

هنگامی که فهرست کوتاهی از نام‌های تجاری بالقوه خود را دارید، کنار بگذارید. همانطور که ایده های خود را غربال می کنید، مهم است که اجازه دهید قبل از ایجاد فهرست کوتاه از بهترین نام های تجاری ممکن، پیش فرض ها و تعصبات خود را حل کنید. با همه‌ی این اختلاف‌نظرها و تفاوت‌ها، در نهایت برندها توانسته‌اند در میان مخاطبان خود جایگاه پیدا کنند و در ذهن آن‌ها باقی بمانند. کافی است کمی به برندهای معروف ایران و نام‌هایی که برای برندها انتخاب شده نگاه کنید تا ببینید اصول انتخاب برند را نمی‌توان به سادگی در قالب یک چارچوب مشخص گنجاند و بیان کرد. همه می‌دانیم که برند، فراتر از یک نام است و برندسازی فرایندی زمان‌بر و چندوجهی است که انتخاب نام صرفاً نخستین گام در این مسیر طولانی و دشوار محسوب می‌شود. اسم انتخابی شرکت نباید حساسیت قشری با قومیت یا باور خاصی را برانگیزد؛ مثل افق کوروش در قم.

  • اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسب‌وکارتان در کشورهای مختلف شود.
  • نياز به تمايز و تفاوت ، به ويژه زماني اهميت مييابد كه رقابت در بازار جذب مشتري افزايش يابد .
  • در ادامه تعدادی اسم برای برند را به ترتیب حروف الفبا ذکر می کنیم.
  • بعضی از شرکت ها یک نام را با یک تلفظ منحصر به فرد و یک تن صدای خاص تلفیق کرده اند که دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت می باشد.

هریک از دفاتر ملی یا ناحیه ای ،ثبت علائم را که شامل اطلاعات کامل درخواست برای ثبت و تمدید است نگهداری می کنند .هر چند نتایج ثبتی محدود به کشور مربوطه باشد. هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند. پس یکی از مهمترین وظایف هر شرکت پیدا کردن راه برای جلب توجه و وفاداری مشتری است. از جمله خصوصیات یک برند معروف می توان به جذابیت ،الهام بخش بودن،تک بودن،تناسب،جایگاه و…… اشاره کرد. واژه برند در جامعه ما به محصول یا خدمتی گفته می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی داشته باشد. در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آن ها حس مالکیت داشته باشند.

یکی از معروفترین برندهای امروز جهان یعنی لکسوس هم نامی ساختگی دارد و نامش را از واژه لاکسریس آفریده است. شما هم می‌توانید با همین شیوه نام‌هایی خوش‌آوا برای خودتان بسازید. البته برخی برندها مثل کُداک هم وجود دارند که نامشان کاملا ثبت برند ساختگی است و معنی خاصی ندارد. این برندها فقط روی خوش آوایی نام برند و خاص بودن آن کار کرده‌اند. بهره‌گرفتن از نام زیبا و خوش‌آوایی که مرتبط با کالا یا خدمات عرضه شده باشد، ترفند پرطرفدار دیگری برای انتخاب نام برند است.

۴٫ داشتن دامنه اینترنتی

صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطب‌تان تبلیغ کنید. البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند.

به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید. از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند.

در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد . اگه عقیده دارین آتنا و آرتمیس اسم های ایرانی الاصل هستند،حداقل توضیح کافی بدهید نه اینکه فقط بگویید(یک اسم ایرانی) چون این دو اسم در دنیا به نام الهگان یونانی مشهورند.

فقط در نظر داشته باشید که تعیین اسم شرکت نیازمند بررسی همه جانبه است. شما نباید راجع به جزئیات نام برندتان توضیح دهید بلکه این نام برند است که معرف شما خواهد بود. سدر قسمت‌های بعد درباره قوانین ثبت نام شرکت بیشتر صحبت می‌کنیم تا شما بتوانید بررسی کنید که آیا اسامی پیشنهادی تغییرات شرکت شما قابل ثبت هستند یا خیر. بعد از بررسی این موضوع نوبت به تکمیل اظهارنامه و ارسال مدارک برای ثبت شرکت می‌رسد. توصیه می‌شود به محض اینکه از نهایی شدن نام شرکت مطمئن شدید، دامنه تمام پسوندهای آن را خریداری کنید و در شبکه‌های اجتماعی مختلف هم حساب کاربری با همان نام بسازید.